Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Asus P8Z77-V LX

Hur bra är detta moderkort? Jag funderar på att sätta ett på Fractal Design Define R4 , Lite ur "Ämnet" Men jag vet inte riktigt vart det passar in bättre så , Skulle vara snällt om någon kunde svara.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Borås
Registrerad
Dec 2011

Vad jag luskat reda på eftersom det är enda kortet min närbutik NetOnNet har i lager är: Inget extra lull lull som wifi eller 2 extra SATA 6 GB, inget SLI och inga heatpipes. Fick ändå bra resultat i överklockning men hur det håller i längden vet man inte. Skulle vilja köpa ett P8Z77-V men behäver inte det trådlösa vilket ASUS gör usla drivrutiner för Windows 8 om man kör 5Ghz.

Höghastighetsfiber är livet :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Desined:

Hur bra är detta moderkort? Jag funderar på att sätta ett på Fractal Design Define R4 , Lite ur "Ämnet" Men jag vet inte riktigt vart det passar in bättre så , Skulle vara snällt om någon kunde svara.

Det är ett väldigt basic moderkort, inget lull lull. Men annars är det ett bra moderkort. Tänk bara på att på grund av 8pins-kontaktens placering så når inte riktigt alla nätagg om man drar den sladden på baksidan(OCZ vet jag direkt i huvudet inte når i tex ARC/R4).

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX670, W10.
SRV: 2600, 16GB, 16GB USB (OS), 7x 2TB HDD (RAID5 1x Hotspare), Debian Jessie.
RTR: 2500k, 2GB, 1x 500GB HDD, Intel Server MT/1000 Dual NIC + AC66U, PfSense 2.2.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2011

Det funkar som det ska! Jag når inte 8-pin kontakten så jag fick köpa en förlängare (OCZagg och define r3). Klocka går utmärkt, dock inga dubbla grafikkort. Jag har haft det i 10månader och har inte stött på några problem som jag inte orsakat själv!

FD Define S | MSI Z97X Gaming5 | Intel i7 4790k | Gigabyte GTX 780 OC | Ripjaws G.SKILL 2133MHz CL11 | OCZ Arc 100 240GB |
Seagate Barracuda 2TB| EVGA Supernova G2 750W
LG G4 | Samsung Galaxy S LTE