SweClockers-träff och mässa på Dreamhack Winter 2012

Trädvy Permalänk
Robot
Registrerad
Dec 1999

SweClockers-träff och mässa på Dreamhack Winter 2012

Allt från datorbutiker till hårdvarujättar och laserhinder trängs om uppmärksamheten på Dreamhack Winter 2012. Dessutom fastnar ett hundratal glada medlemmar på bild under årets SweClockers-träff.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006

Stökigt värre

Skulle inte säga nej till "Unique Computer Station" på DHS13

http://www.sweclockers.com/galleri/10393-unique-computer-stat...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2012

Haha han med eyefinity, like a pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Mycket trevligt!
Jag hoppas att ni kommer på Dreamhack Summer 2013!

Skaffa Dropbox o gör ditt liv lättare: https://db.tt/XSPktIcl
Specs: ASUS Radeon HD7950 3GB DCII, G.Skill 16GB CL9 1600Mhz, Intel Core i5 3570K 4.2 Ghz, Crucial m4 128GB, Intel 520 180GB, Corsair TX 650W V2 80+ Bronze, ASRock Z77 EXTREME4, ATX. Kringutrustning Corsair Vengeance K90, Qpad 5k
Laptop HP Pavilion DV6 Kamera Nikon D3100 Telefon Oppo Find 7a Surfplatta Nexus 7 32GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av skibbetyskott:

Haha han med eyefinity, like a pro.

haha aaa... omg

Athlon ii X2 3.5Ghz || 9600gt 512mb || Netq 430w || Be Quiet dark rock pro 2 ||Nexus 4] || Då och då ett gott humör :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Det är jag som har Nvidia Surround där och jag spelar battleforge på bilden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.1
Registrerad
Jan 2010

Satan va Func's mus såg trevlig ut! Blir helt klart ett köp om priset ligger runt 500 :-!

Fractal Design R4 (SuperSvensson av chassin, jag vet) / Nvidia Geforce GTX970 / Samsung 840 Evo 250GB / Corsair Force F60GB / Intel Core I7 4770K / G.Skill Ripjaws 2x4GB 2133 MHz / MSI Z87-G45 Gaming / Coolermaster GM650W 80+B / Nochtua NHU12S / EIZO Foris 2421

ÄNTLIGEN KAN JAG SPELA ARMA

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Shelldor:

Har förövrigt med mig ett Cosmos 2

Kul att du såg bilden, det var första gången jag gick förbi och det blev den bästa. Kikade förbi ett par gånger till men de blev lite sämre. Det gav dock bra effekt med din skärmsläckare (matrix) i stående läge. Tack för en bra fotomöjlighet.

Vad driver du skärmarna med för grafikkort? Samma som i signaturen?

Jag hoppas du har varit inne i Multiskärmsforumet och lagt upp foto på din rigg!

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Sweclockers TeamSpeak - Mötesplatsen för gamers | Medlem i Skyttegrav.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Lan:

Kul att du såg bilden, det var första gången jag gick förbi och det blev den bästa. Kikade förbi ett par gånger till men de blev lite sämre. Det gav dock bra effekt med din skärmsläckare (matrix) i stående läge. Tack för en bra fotomöjlighet.

Vad driver du skärmarna med för grafikkort?

Jag hoppas du har varit inne i Multiskärmsforumet och lagt upp foto på din rigg!

Jag driver skärmarna med samma som i min signatur tog med hela datorn var tungt men helt klart värt det
Jag har bara lagt upp ett galleri faktiskt men ska nog lägga upp en bild där också fast med det på dh då

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Shelldor:

Jag driver skärmarna med samma som i min signatur tog med hela datorn var tungt men helt klart värt det
Jag har bara lagt upp ett galleri faktiskt men ska nog lägga upp en bild där också fast med det på dh då

Åhå, jag tyckte det flöt på bra för dig så funderade på om det var en SLI lösning. Kul att se! Jag är ju entusiast själv för multiskärmsspelande.

Ha det kul!

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Sweclockers TeamSpeak - Mötesplatsen för gamers | Medlem i Skyttegrav.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2005

ghaaa my eyes randig skjorta!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Säkert en rolig event, men stökiga 24-timmar om dygnet-prylar har aldrig varit min grejj. Kul med repotage därifrån i alla fall!

Och Emil, den där skjortan på film alltså...

Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com
C&C Renegade X är i Beta 4, kom och spela! #15326464

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Lan:

Åhå, jag tyckte det flöt på bra för dig så funderade på om det var en SLI lösning. Kul att se! Jag är ju entusiast själv för multiskärmsspelande.

Ha det kul!

Ha det bra själv

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

Verkar som ett riktigt höjdar-DH. Nu är det minsann dags att få tummen ur och dra dit någon gång. (Aldrig varit där.) Värt att åka på DHS13 med 7970?

5930K • Corsair DP 32 GiB 2666 MHz • EVGA GTX 980
Asus ROG Swift • Yamakasi Catleap Q270 2B

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009

hahaha episk kommentar av support snubben! "En gång fick vi i en mac och då var det hammarn som gällde"

i7920 C0 @ 3.4 GHz | HD7970 @ 1100MHz | 6GB | Asus P5X58D-E| Fractal Design R3 | XL2410T

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åland,fi
Registrerad
Jan 2004

ser faktist trevligt ut ändå! fast det är för mycket folk för min smak

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av HurMycket:

Verkar som ett riktigt höjdar-DH. Nu är det minsann dags att få tummen ur och dra dit någon gång. (Aldrig varit där.) Värt att åka på DHS13 med 7970?

Åk på DHW istället. Anton sa att det var runt 31 grader men på sommaren kan det vara 40 grader där.. usch..

X6 1090T | TX3 P&P | GA-MA770T-UD3P | GTX 660 SC | SSD BX100 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Jan 2011

Func tittar vist på svenska möss. Musen ser ju ut som en lite moddad QPAD 5K!

Kul att om någon kommer med MAC så skall den slås sönder. Rätta takter!

Trädvy Permalänk
Redaktör
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Skjortjävel.. Randig är den, och dessutom gick det hål bara sådär! Tacka vet jag urtvättade t-shirts..

Jag svarar inte alltid på ping eller PM. För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Gaming -> i7-4770K @ 4,3 GHz - Z97-A - 16 GB DDR3 - GTX 780 Ti - 768 GB SSD
▪ Jobb -> Thinkpad Yoga - i7-4500U - 8 GB DDR3 - 256 GB SSD
▪ Media -> i3-4330 - B85M-ITX - GTX 960 - 8 GB DDR3 - 240 GB SSD
▪ Konsol -> Playstation 4 - Wii U - Xbox One

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö/Kalmar
Registrerad
Jan 2012

Verkar ha varit roligt! Synd att man inte kunde åka denna gången, men DHS13 kommer nog funka, kanske ta med en AC eller kylanläggning till datorn? Sätta in datorn i ett minikylskåp av modell större med öppen dörr? Aldrig tänkt på hur varmt det kan vara där inne ^^, men är nog ganska lökigt

Jäkligt snygg eyefinity hörna Shelldor hade också

Chassi:BitFenix Shinobi XL/PSU:DarkPowerPro1000w/Moderkort:Asus Maximus IV Extreme-Z/CPU:i5-2500K 3.3Ghz/CPU Kylare:H100/Ram:Corsair Vengeance 1600MHz 16GB/GPU:Asus R9 280X Matrix 3GB/SSD:Corsair Force GT 2x120GB/HDD:Seagate/WD->17TB/OS:W7/Tillbehör:Logitech G35,Logitech G510/Mionix Naos 5000/Roccat Sota/Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM,42"Finlux/Mobil:Sony Xperia S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Superlight:

Åk på DHW istället. Anton sa att det var runt 31 grader men på sommaren kan det vara 40 grader där.. usch..

Ja, jag tänkte det, med 11 000 datorer och ännu fler gamers i samma rum. Men det lär väl ha kommit både nya grafikkort och processorer och allt annat innan DHW?

5930K • Corsair DP 32 GiB 2666 MHz • EVGA GTX 980
Asus ROG Swift • Yamakasi Catleap Q270 2B

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2011

Func Musen såg skön ut, och verkar lovande, ergonomi gillas, kanske blir att byta ut min gammla SS Ikari som man haft i ca 5år.

FD Define R4 | MSI Z77A-G45 ATX | Intel i5 3570k OC 4.2GHz | Be quiet! Dark Rock Pro 2 | Gigabyte Radeon HD7950 3GB | 8GB VENGEANCE LP 1600MHz | Samsung SSD Basic 830 256GB | 2TB Seagate Barracuda Green | Be quiet! PP L7 730W 80+B | Samsung TFT 23'' S23A750D LED 120Hz | - .:CITERA FÖR SVAR:.
FraktFritt - Inet
Svenska Husgruppen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2008

Det var mycket trevligt! Min kompis fick till en riktigt vacker min, hitta originalet!

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Tannhäuser Gate
Registrerad
Sep 2003

Den viktigaste frågan: Vad kostade en Billys?

|| SWECLOCKERS.COM || uberklass@sweclockers.com ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0640 & 0743 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

sprang bort till func direkt efter videon dock fanns den inte framme för att kika o klämma på det var bara för sweclockers.
tycker den ser riktigt grym ut på videon iaf, ser ut som det jag letar efter!
den killen jag pratade med sa 12 december som lanseringsdatum på bla webhallen.
även deras musmatta som är med i videon verkar trevlig

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012

Jävla schysst smile jag hade i slutet av filmen Oerhört lycklig

Setup: Phanteks Enthoo Luxe,intel core i7 4790k,asus formula VII,2 st 980, 2 st intel 520 240 GB, Ax1500w, corsair dominator platinum 32 gb gb 2000mhz,corsair h100, 6 tb lagring. Släpbar: Dell inspiron 14z,i5 3317u,7570m,6gb RAM, Samsung 840 EVO 500 gb Ljud:Xonar phoebus Focal spirit one,XTZ Earphone12 Sennheiser pc360 g4me, Elac FS 247, XTZ Class A-100, Cambridge DACmagic.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Shelldor:

Jäkla snyggt upplägg. Man lägger märke till det när man passerar. Och fanken vad skärmar du har hemma hos dig med!

Desktop: ASUS P8Z77-V LK, Intel Core i7 3770K, 16GB Corsair XMS3 DDR3, Gigabyte GeForce GTX 970 OC, Toshiba 256GB Q Series Pro
Notebook: ASUS N53SN
http://www.blackmesagame.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bortre kosmos
Registrerad
Sep 2011

Jonas & Emil, kommer ni vara där även imorgon, söndag? Dreamhack kunde jag inte ge mer fan i men det vore kul att komma förbi och klämma lite på er om ni ändå är i krokarna.

Jag kan ingenting om datorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av KTL:

Jäkla snyggt upplägg. Man lägger märke till det när man passerar. Och fanken vad skärmar du har hemma hos dig med!

xD har ju blivit intervjuad 2 gånger (samt smygfotad/filmad massor med gånger) och är ju ganska roligt med de som inte ens vet att det går att ha mer än en skärm som går förbi och ser ut som fågelholkar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Überklass:

Den viktigaste frågan: Vad kostade en Billys?

Hutlösa 30 riksdaler tog de för EN (1) Billys pan-pizza.