Swedish House Mafia - Friends arena

Permalänk
Medlem

Swedish House Mafia - Friends arena

Nu har de tre spelningarna ägt rum. Vilka var där och vad tyckte ni?

Själv var jag där på fredagen. Måste säga att det var något av det bästa jag varit med om i underhållningssyfte eller vad man kan kalla det. Utan tvekan högsta betyg från mig. Ett jävla ös helt enkelt!

Jag var på dansgolvet, ungefär i mitten. Tycker ljudet var skitbra och ljusshowen riktigt riktigt ball. De två timmarna gick för fort!

Som arrangemang har jag inget att klaga på förutom Ticnets horribla hantering av biljettförsäljningen när den väl var men SPG gjorde bra ifrån sig. Vet att många gnällde om diverse men personligen hade jag inget strul med något. Kom dit ca 20:30, var inne 20:45. Gick sista minuterna av spelningen och ställde oss längst bak för att slippa köa på utvägen så det vara knalla på utan hinder när det var över. Jag la märke till att det satt en lirare på ett litet podium mitt i publikhavet och filmade. Alltså proffisionellt. Är det nån som hört nåt om de ska släppa en live dvd eller motsvarande?

Någon som har nått roligt/intressant att berätta om sin upplevelse? Vad tyckte ni generellt?

Och är det nån som har en set-list?

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Var på sista showen och som du sa så var ljudet och ljusshowen riktigt bra, vilken show! Kul att man fick vara med om det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Bara en person som var där! Vad falls SweC... Ni missade verkligen nåt!

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Jag var där i lördags. Helt sinnessjukt bra spelning. Gillade arenan också. Kom hela tiden frisk luft trots att man stod mitt i publikhavet.
Kanske var lite för låg volym, har varit på några andra spelningar med liknande musik och de har varit bra mycket högre volym och det är mycket mäktigare upplevelse.

Men i övrigt 5+ på spelningen!
Ljusshowen var skysst och SHM levererade.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Nu har de tre spelningarna ägt rum. Vilka var där och vad tyckte ni?

Själv var jag där på fredagen. Måste säga att det var något av det bästa jag varit med om i underhållningssyfte eller vad man kan kalla det. Utan tvekan högsta betyg från mig. Ett jävla ös helt enkelt!

Jag var på dansgolvet, ungefär i mitten. Tycker ljudet var skitbra och ljusshowen riktigt riktigt ball. De två timmarna gick för fort!

Som arrangemang har jag inget att klaga på förutom Ticnets horribla hantering av biljettförsäljningen när den väl var men SPG gjorde bra ifrån sig. Vet att många gnällde om diverse men personligen hade jag inget strul med något. Kom dit ca 20:30, var inne 20:45. Gick sista minuterna av spelningen och ställde oss längst bak för att slippa köa på utvägen så det vara knalla på utan hinder när det var över. Jag la märke till att det satt en lirare på ett litet podium mitt i publikhavet och filmade. Alltså proffisionellt. Är det nån som hört nåt om de ska släppa en live dvd eller motsvarande?

Någon som har nått roligt/intressant att berätta om sin upplevelse? Vad tyckte ni generellt?

Och är det nån som har en set-list?

Jag har för mig att jag läste att dom kommer göra en till dokumentär. Vilket skulle kunna förklara filmandet.

www.1001tracklists.com/tracklist/20612_swedish-house-mafia-at... här har du en set-list BTW!

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre671:

Jag har för mig att jag läste att dom kommer göra en till dokumentär. Vilket skulle kunna förklara filmandet.

www.1001tracklists.com/tracklist/20612_swedish-house-mafia-at... här har du en set-list BTW!

Ok, ser fram emot den isf. "One" eller vad den förra hette var ju enligt mitt tycke rätt kass faktiskt. Hoppas denna blir bättre.

Tack för listan, men jag hittade den för egen maskin sen

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

var också där på fredagen och det var så sjukt awesome! minne för livet liksom!

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt lite kluven. Visst, konserten var fet som fan, det ar bra tryck, ljusshowen och allt var magiskt. Men samtidigt blev det alldeles för enformigt. Jag är glad att jag gick och såg dom, men jag skulle nog inte se dom igen

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

Jag var där på fredagen (121123) och det var något av det mäktigaste jag har upplevt! Jag stod mellan scenen och mitten av golvet under stora delar av spelningen och stämningen var magisk! I början av konserten flyttade vi bak några meter för det var så sjukt tjockt med folk närmre scenen.
SHM var bra, ljuset var inte det fetaste men snyggt! Det var en snygg show, bra musik och sjukt bra stämning! Sista timmen var galet fet! Jag hade lätt kunnat se dom igen, sitter as we speek och kollar på youtube från kvällen!

http://www.youtube.com/watch?v=gV65u9CGudU

Visa signatur

//zeelo

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeelo:

Jag var där på fredagen (121123) och det var något av det mäktigaste jag har upplevt! Jag stod mellan scenen och mitten av golvet under stora delar av spelningen och stämningen var magisk! I början av konserten flyttade vi bak några meter för det var så sjukt tjockt med folk närmre scenen.
SHM var bra, ljuset var inte det fetaste men snyggt! Det var en snygg show, bra musik och sjukt bra stämning! Sista timmen var galet fet! Jag hade lätt kunnat se dom igen, sitter as we speek och kollar på youtube från kvällen!

http://www.youtube.com/watch?v=gV65u9CGudU

Ja stämningen var speciell. Helt underbar faktiskt.

Jag hade också gått på lördagen om jag haft biljetter.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

Jag får fortfarande rysningar när jag ser videor därifrån :3

Permalänk
Medlem

Instämmer med samtliga föregående talare gällande att SHM levererade med råge! Sjukaste spelningen och gåshud rätt-igenom.

Enda negativa var nära scenen/barerna var det ohyggligt mycket folk, folk som svimmade och var tvungna att bli utburna för det var sån trängsel. Det hade jag gärna sluppit... Men var ganska förväntat med tanke på deras popularitet..?

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av typh00n:

Instämmer med samtliga föregående talare gällande att SHM levererade med råge! Sjukaste spelningen och gåshud rätt-igenom.

Enda negativa var nära scenen/barerna var det ohyggligt mycket folk, folk som svimmade och var tvungna att bli utburna för det var sån trängsel. Det hade jag gärna sluppit... Men var ganska förväntat med tanke på deras popularitet..?

Haha, när jag stod i kön till baren så trillade en tjej ihop precis bevid mig. Hon var kanske 19, väldigt tunn och liten. Det komiska var att hon sa till sin kompis att -" jag tror jag kommer svimma", sen en sekund efter så gjorde hon det. Då lyfte jag upp henne och ställde henne på fötter igen, för att vara schysst så att inte vakterna skulle slänga ut henne eller nåt. När hon väl stog upp för egen maskin så sträckte jag mig fram mot baren,(stod väldigt nära disken då) och bad om ett glas vatten till henne samt mina bärtz. När jag sträcker mig fram så kommer jag åt axeln på nån snubbe, typ 25 år, strandraggartyp, fjunig, tribal tatuerad brun-utan-sol slisk. som vänder sig om och säger "ge fan i att röra mig!". Han var sjukt stöddig och fortsatte. Jag sa åt honom att hon bakom svimmat och att hon behöver vatten. Då sa han nått i stil med att det skiter han i, jag ska fan inte röra honom. Lite märklig inställning tyckte jag, stämmningen där inne var ju god. Alla var glada liksom, varför tjafsa. Han var nån lantis snubbe tror jag. Normalt har jag inte så hög tröskel för såna som honom, det var ett perfekt läge för ett lite förnedrande nackgrepp, men man ville ju inte bli utslängd från SHM så jag talade om för han att hans attityd inte gick hem. Sen gick jag ut i folkhavet lagom till "In my Mind". Hoppas att någon annan, med kortare stubin såg till att vedebörande blev utslängd. Fy fan att bråka när allt var så bra där inne. Hur tänker folk.. suck

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

+1 på Blesk för medmänsklighet. Bra jobbat.

Jag märkte också en hel drös människor som hade samma attityd som personen du nämner. Något som jag hade svårt att förstå var människor som stod mitt på golvet (i den värsta trängseln, man kunde knappt andas) men som insisterar på att gå till baren för att köpa bira som är fylld med råge och sedan försöka tränga sig tillbaka genom halva publikhavet till golvet med ölen i behåll, nej det var ingen som lyckades.

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.