Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg (Partille)
Registrerad
Feb 2012

Nya fläktar till Corsair H80

Har precis köpt mig en Corsair H80 system men jag tycker att fläktarna låter något så fruktansvärt och jag har en fråga ang BIOS.

Nu har jag dom båda fläktarna som medföljde med H80 kopplade till nätagget (alltså dom går på 100%) och jag har testat att koppla dom till moderkortet men då kan inte BIOS hitta fläktarna (står att dom går på 0% och dom låter som dom går på 100%????).

Så mina frågor är, vilken är dom bästa fläktarna till en H80 och varför kan inte BIOS hitta fläktarna när dom är inkopplade till moderkortet.

Edit: Har kollar på Cougar Vortex PWM fläktarna, är detta något att rekommendera?

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2011

Förmodligen är det bara vanliga 3-pins fläktar. Dessa går inte att ställa in styrka på via bios. Däremot så kan man köpa nya pwm fläktar.

Finns det inget du kan koppla in till din h80?

[CENTER]Hell awaits you

[/CENTER]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
växjö
Registrerad
Okt 2008

du ska koppla fläktarna på h80 blocket. därefter kopplar du in molex till blocket. därefter kan du justera hastigheten på fläktarna med knapptryck på blocket.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls