Permalänk

Vilken lösning är bäst?

God dag alla Sweclockers anhängare,

Sitter och funderar på en ny dator men har en fråga, vad tror ni passar bäst att köra en vattenkylning på Cpu och GPU (7970 kort) eller köra standard kyld GPU (EVGA GTX 680 med en H100 på Cpu:n?

Fördelen med alt 2 är att jag slipper modda om chassit för att radiatorn ska få plats (320mm) samt att jag inte kommer mass klocka utan små klocka vid behov så att säga. chassit blir ett R4 eller XL

(Vatten packetet har jag fått så har alltså inte köpt det så kosta mig inget)

Vad tycker ni är bästa lösingen?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Du kommer få höra lika många åsikter som det finns personer på forumet är jag rädd.
Om du har vattenpaktet gratis ska du ju såklart kyla GFX med vatten.

Gissar även på att du kommer köra en 3570K eftersom du inte skrivit något annat och då är det hugget som stucket mellan en NH-D14 och H100 rent prestandamässigt. Luftkylaren får du damma av ibland och vattenkylaren kan börja föra oväsen.

Kör det du tycker känns bäst får jag nog avsluta på. Ska du bara upp i säg 4.4Ghz är det nästan skitsamma

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

det blir väll bäst med 7970 och vattenkylning?
blir lite svårare om man ska uppgradera i framtiden men det är ju både coolt och kul,
med vattenkylning, vad jag hört ska det vara relativt enkelt för någon som inte har tummen mitt i hande heller.
och nu när du får vattenpaketet gratis är det vell inget snack om vad som är bäst?
bara och tuta och köra på vattenkylningen ger stabilare och lägre temps med
lycka till

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Du kommer få höra lika många åsikter som det finns personer på forumet är jag rädd.
Om du har vattenpaktet gratis ska du ju såklart kyla GFX med vatten.

Gissar även på att du kommer köra en 3570K eftersom du inte skrivit något annat och då är det hugget som stucket mellan en NH-D14 och H100 rent prestandamässigt. Luftkylaren får du damma av ibland och vattenkylaren kan börja föra oväsen.

Kör det du tycker känns bäst får jag nog avsluta på. Ska du bara upp i säg 4.4Ghz är det nästan skitsamma

Kommer som det ser ut nu köpa en i7-3770k, kommer inte klocka extremt men lite smått vid behov, tanken är att kyla bättre och få bort ljud så det blir så tyst som möjligt men just där att jag har ett gratis paket till CPU och GPU men som jag sa måste då modda om chassi eller alt2 köpa en 680 som är bra tyst och ett H100 utan att modda chassit, är mäst CPU:n jag tänker kyla med vatten då en tyst GPU vad jag förstått inte låter så mycket i ett R4/XL chassi iallafall, korten måste jag köpa vilket som