Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Är ram slotsen trasiga?

Igår när jag fixade lite i datorn så tog jag bort processorn snabbt, var inge konstigt med det inte, men sen när jag kopplade in allting så ville inte datorn starta, den slog på i ungefär 10sek sen slår den av och slår på igen pch fortsätter så. Så jag tog bort en del för en för att titta vad som var fel, började med ram minnen. Kopplade först bort en, funkade inte då heller så tog bort en till, då funkade de. Har provat flytta ett minne till slotet längst till processorn och näst längst dit och då slår den av igen och håller på att dumma sig, skärmen slår inte heller på så hinner inte in på BIOS och kolla. Alltså är 2ram slots sönder eller? Har 4x4gb, vill också meddela att datorn funkade innan jag pillade i den, vad kan vara fel?:(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2007

Satt på ny kylpasta efter du tog bort processorn?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Provade för ett tag sen men ingen förändring ändå, datorn går bara igång när jag har i 2 av dom i ändå, några andra förslag? Allting är kopplat rätt och så, kommer ju iaf in på datorn när jag har 2 inne men så fort jag stoppar i ett ram-minne i nått av dom andra 2 så slår den bara igång och av igen:s

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vikingstad
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Tappermunk:

Satt på ny kylpasta efter du tog bort processorn?

what he said!!!

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Tagit bort grafikkortet också?
Hur många ram-minnen har du? Testa att byt runt endast ett och samma ram i alla platserna, funkar det inte då så kan du testa att byta Ram-minnet och försöka igen

Annars...ja, titta så processor-kylaren sitter fast rejält och om du har möjlighet så kan du testa byta nät-agg.

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jul 2001

Kolla att cpukylaren inte är felvänd (om den har någon indikering för vad som ska vara åt rätt håll)
Men på och avslag kan tyda på att den peakar för högt i temp.

..old Fart