Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2008

Hjälp köpa nas

Hej har kikat lite på följande NAS-er

lacie-network-space-2-hard-disk-neil-poulton-2tb
seagate-goflex-home-nas-2tb-gigabit-lan
western-digital-my-book-live-1tb-lan
buffalo-linkstation-live-2tb-nas

Har förstått att det endast är Apple Timecapsule som kan backa upp Iphones automatiskt, stämmer det eller kan någon av ovan nämnda göra det? Isåfall hur?

Om inte, kan man med hjälp av NAS-tillverkarens app manuellt backa upp foton från iphone->nas? Eller finns det någon 3e parts app som fixar detta?

Jag vill alltså kunna backa upp bilderna på min iphone så smidigt som möjligt utan att behöva kolla in min bärbara.

Samtliga alternativ verkar stödja torrents (rätt?), men funkar de med RSS-feed och automatisk nedladdning?

Tacksam för hjälp,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västmanland
Registrerad
Nov 2001

Om det "bara" är backup på dina bilder i iPhonen skulle tex Dropbox göra samma sak åt dig. Den syncar tagna bilder automatiskt, och är extremt enkel att använda och nå från både dator eller annan surfplatta.

Workstation: Intel i7 3770K | Gigabyte GA-Z77X-D3H | 16GB DDR3 | Geforce GTX760 2GB | Samsung 256GB 850 PRO | WD 3TB HDD
Server: HP Proliant ML110 G6 | Intel Xeon X3430 | 16GB DDR3 ECC RAM | Samsung SSD 256GB 850 EVO Host Cache | P410 512MB BBWC (80W/20R) | 3x3.0TB R5 WD RED | HP VMware vSphere ESXi 6.0
NAS: Synology 212J 2x4TB JBOD | MSMCP CCNA1