Vad ska jag göra? Inget program vill läsa av min CPU temp...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Vad ska jag göra? Inget program vill läsa av min CPU temp...

Hej

Överklockade precis min processor och inget program utav typ 10 st vill läsa av tempen. Den står på 0 grader hela tiden.

Har en AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition nu överklockad till 4,2 GHz.

Vad kan jag göra? Någon med liknande problem?

Vore tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Sep 2009

Om du kunde ge oss namnen på alla program du har använt så skulle det nog hjälpa en bit på vägen. Har du även kollat i BIOS?

P67A-UD4-B3 λ i5 2500K λ Freezer 7 Pro Rev. 2 λ Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB λ Corsair 4GB XMS3+HyperX 8GB x2 λ Samsung 750GB λ Maxtor 250GB λ Intel 330 180GB λ Asus Xonar DS λ Fractal Design R2 λ LG 23" W2363D 120HZ λ Logitech G500 λ Steelseries 6Gv2 λ Qpad QH-90 Pro λ Steelseries QcK+ SK Gaming Limited Edition Mouspad

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av zin_90:

Om du kunde ge oss namnen på alla program du har använt så skulle det nog hjälpa en bit på vägen. Har du även kollat i BIOS?

Speccy, HW monitor, CPU Temp, AIDA 64, CPU Thermo, Real Temp, Core Temp.

+ nån till jag inte minns.

Kan inte hitta tempen i BIOS. Sen kvittar det väl om jag kan se tempen i BIOS? Man måste ju kunna se den under load också. Vill ju inte starta om datorn bara för att kolla tempen var 20 min.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Kom på vad det var nu... Hade på nåt sånt där unleash mode där den hade låst upp alla kärnor.

Tempen visas om jag disable det modet. Men blir inte datorn segare om jag gör det?