Fler skruvar till Antec Kühler 620 (för Push and Pull)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alfta
Registrerad
Okt 2008

Fler skruvar till Antec Kühler 620 (för Push and Pull)

Tjena, fick hem min Antec Kühler H2O 620 idag och tänkte köra Push and Pull men man fick bara med 4 skruvar. För tillfället kör jag två skruvar på varje fläkt, men jag tänkte om ni vet någonstans där man kan köpa fyra extra skruvar (långa nog till att passa att gå igenom en fläkt och den lilla biten in i radiator-gängen så vore det bra

|| Core i7 6700K /w NZXT Kraken x61 || GeForce GTX 970 || Corsair Vengeance 16GB DDR4 || MSI Z170A GAMING M7 || Samsung 850 Pro 512GB || EVGA Supernova G2 750W || NZXT H440 ||

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011

Hej
Coolingstuff har de enda jag vet i sverige.
Du ska ha UNC 6-32
Har samma själv
Hejdå

Lucas är en glad 19-åring, på fritiden bygger han datorer, spelar volleyboll och saxofon. Att hjälpa andra är en självklarhet och han hänger massor i gruppen Swerigs på Facebook. Ni hittar hans hemsida här www.auxiliumdesign.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
haparanda
Registrerad
Mar 2011

Ta med en av skruvarna till närmsta järnhandel, granngåreen kan också funka.
Tror att du kan placera en m4mutter bakom hålet och en m4bult igenom fläkten. Ev. Är det m6 man ska ha.
Men bästa är att åka inn till järnhandel å kolla ifall de har motsvarande skruv

As usual, citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2012

Går ju att köra med gummistroppar också. Inga vibrationer då heller.
Eller buntband...

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004

Kör push-pull på min med 2 skruvar på varje fläkt.. Inga vibrationer eller problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Guldstaden
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av AntecNineHundred:

Tjena, fick hem min Antec Kühler H2O 620 idag och tänkte köra Push and Pull men man fick bara med 4 skruvar. För tillfället kör jag två skruvar på varje fläkt, men jag tänkte om ni vet någonstans där man kan köpa fyra extra skruvar (långa nog till att passa att gå igenom en fläkt och den lilla biten in i radiator-gängen så vore det bra

Jag fick då med 8 skruvar till min 620, 4 korta, 4 långa :S

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av daikai1:

Ta med en av skruvarna till närmsta järnhandel, granngåreen kan också funka.
Tror att du kan placera en m4mutter bakom hålet och en m4bult igenom fläkten. Ev. Är det m6 man ska ha.
Men bästa är att åka inn till järnhandel å kolla ifall de har motsvarande skruv

Till antecs ska man ha UNC 6-32, kostar 20kr på coolingstuff, 4 svarteloxerade.
Gummistop ska inte funka.
M6? Rätt mycket för stort?

Lucas är en glad 19-åring, på fritiden bygger han datorer, spelar volleyboll och saxofon. Att hjälpa andra är en självklarhet och han hänger massor i gruppen Swerigs på Facebook. Ni hittar hans hemsida här www.auxiliumdesign.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alfta
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av CIA_SWE:

Jag fick då med 8 skruvar till min 620, 4 korta, 4 långa :S

Fick också med 4 korta och 4 långa, men de korta behöver jag ju inte :S

|| Core i7 6700K /w NZXT Kraken x61 || GeForce GTX 970 || Corsair Vengeance 16GB DDR4 || MSI Z170A GAMING M7 || Samsung 850 Pro 512GB || EVGA Supernova G2 750W || NZXT H440 ||