Netflix tips - Amerikanskt utbud

Permalänk
Medlem

Pillade igång mediahint jag med o rejäl skillnad på utbudet blev det verkligen

Edit: Blev nyfiken på hur det funkar dock?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Pillade igång mediahint jag med o rejäl skillnad på utbudet blev det verkligen

Edit: Blev nyfiken på hur det funkar dock?

typ som VPN. Altså programmet får netflix att tro att man befinner sig i USA. Det funkar även med annat regonsbegrensat matreal... Typ southparkstudios.com

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

typ som VPN. Altså programmet får netflix att tro att man befinner sig i USA. Det funkar även med annat regonsbegrensat matreal... Typ southparkstudios.com

Aha ok, tack för svaret

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Antar detta bara funkar på data? Jag har Wii U och har netflix där. Är jävligt sugen att prova på datan också (när man har orkat sätta ihop den igen)

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Kan man fixa det till android?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Ungefär samma fråga som larssa87. Är det någon som lyckats fixa det amerikanska utbudet till PS3? Skulle vara grymt att få detta även till soffan

Permalänk
Inaktiv

tackar, skall provas när jag kommer hem

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Constant:

Ungefär samma fråga som larssa87. Är det någon som lyckats fixa det amerikanska utbudet till PS3? Skulle vara grymt att få detta även till soffan

Borde det inte gå att köra proxy till datorn, sen tunnla anslutningen till ps3:an från datorn? Har inte provat själv men tycker det borde funka

Permalänk
Medlem

Kommer inte in på netflix med den igång.

Permalänk
Medlem

Hur är det med svensk undertext? Har man det på det amerikanska utbudet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Hur är det med svensk undertext? Har man det på det amerikanska utbudet?

Endast engelsk text (för hörselskakade endast på de grejer jag kollat så man får läsa ljudet oxå )

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Guide på svenska för att ställa in på Apple TV och iPad

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FoamBox:

typ som VPN. Altså programmet får netflix att tro att man befinner sig i USA. Det funkar även med annat regonsbegrensat matreal... Typ southparkstudios.com

Precis. Just SouthPark finns dock på southparkstudios.se så behovet av att komma in där kanske inte är så stort.

Skrivet av biorrith:

Hur är det med svensk undertext? Har man det på det amerikanska utbudet?

Nej, inte ens på de delar av utbudet som finns i Sverige, däremot får man svensk beskrivning av det. Engelsk text för hörselskadade finns på en del saker men inte alls överallt, däremot finns förstås engelsk text på filmer med annat språk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Precis. Just SouthPark finns dock på southparkstudios.se så behovet av att komma in där kanske inte är så stort.

Nej men det var ju bara ett exempel

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Avstängd

Papamericano

Är det bara jag eller får ni PC-användare inte heller HD på era filmer?
"Available in HD on TV" - alas ingen HD-knapp.
Tycker detta är skitstörigt!

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av p0pe:

Är det bara jag eller får ni PC-användare inte heller HD på era filmer?
"Available in HD on TV" - alas ingen HD-knapp.
Tycker detta är skitstörigt!

Får HD på en del saker. Vet inte om det är vissa saker som inte vill visas i HD eller om det beror på "trängsel" i nätet vid vissa tidpunkter eller så.

Permalänk
Medlem

Försökte precis fixa tillägget till chrome på min mac men det fungerar ju inte. Trots att jag Mediahints instruktioner. När jag ska dra mediahints plug-in till tillägg så händer liksom ingenting. Har provat att dra 100 gånger nu, startat om chrome och allt. Vad gör jag för fel?

Permalänk
Skrivet av lindfalk:

så händer liksom ingenting

Det enda som ska hända med media hint installerat är att när du skriver www.netflix.com i adressraden så kommer du till amerikanska netflix istället för svenska.

BONUS: filmtips: Stake Land, bästa zombie/vampyrskräckis jag sett sen Dawn of the Dead-remaken.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Är det bara jag eller får ni PC-användare inte heller HD på era filmer?
"Available in HD on TV" - alas ingen HD-knapp.
Tycker detta är skitstörigt!

Det är tyvärr vissa filmer som är så. Det har inget med Mediahint att göra, det har med något Netflix avtal att göra

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Oj detta verkar vara ett mycket trevligt addon, kanske man ska ta och skaffa sig netflix ändå. Någon som kan förklara om man måste regga sig via det på amerikanska netflix när man har Media Hint igång t.ex eller om man helt enkelt loggar in med sitt vanliga svenska inlogg?

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappe Rodent:

Oj detta verkar vara ett mycket trevligt addon, kanske man ska ta och skaffa sig netflix ändå. Någon som kan förklara om man måste regga sig via det på amerikanska netflix när man har Media Hint igång t.ex eller om man helt enkelt loggar in med sitt vanliga svenska inlogg?

Jag skapade ett konto på det svenska till att börja med och växlar hej vilt, ibland kör jag på svenska ibland amerikanska. Beroende på vad jag vill kolla på Dvs. det är bara att inaktivera/aktivera Media Hint vilken "region" man nu vill in på för tillfället

Edit: Förtydligar med att jag bara har ett svenskt konto

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Det enda som ska hända med media hint installerat är att när du skriver www.netflix.com i adressraden så kommer du till amerikanska netflix istället för svenska.

BONUS: filmtips: Stake Land, bästa zombie/vampyrskräckis jag sett sen Dawn of the Dead-remaken.

I wish. Polare testade också. När man drar installationen och släpper den vid tillägg händer INGENTING. Exakt samma för min polare. Har på ps3:an men vill ha via datorn också.

Permalänk
Medlem

Antar att alla svenska serier/filmer försvinner på Netflix US? Är för slö för att prova så jag frågar....

Jobbigt att byta DNS på ATV om man vill växla utbud...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Jag har själv använt det här i några veckor nu. Mycket finurligt tillägg.

Värt att nämna är om ni avslutar eran subscription och förnyar med media hint igång får ni netflix till amerikanskt pris; 54kr i dagsläget.

Skrivet av 2000+:

Antar att alla svenska serier/filmer försvinner på Netflix US? Är för slö för att prova så jag frågar....

Jobbigt att byta DNS på ATV om man vill växla utbud...

Jag har hittat många svenska filmer på netflix, dock är det engelsk undertext

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 2000+:

Antar att alla svenska serier/filmer försvinner på Netflix US? Är för slö för att prova så jag frågar....

Jobbigt att byta DNS på ATV om man vill växla utbud...

Enklast är att köra det i en annan browser när man vill åt svenska utbudet. Kan vara bra om någon inte fixar engelska eller så.

Permalänk
Medlem

Hittade inte tillägget för chrome men i firefox funkade det perfekt. Tack för tipset

Permalänk
Medlem

Kan inte få media hint att installeras på min macbook, drar jag det till tillägg så åker det bara tillbaka ner i listan igen(chrome). Nån som har tips?

Permalänk

Får det inte att fungera så är det någon som sett detta beteende

Utgångsläge:
* Windows 7
* Har Chrome installerat (Version 24.0.1312.56 m)
* Installerat tillägget Media Hint (0.1.12)
* Har en svensk Netflix användare
* Ej inloggad på Netflix

Vad jag gör:
* Öppnar Chrome oxh skriver in www.netflix.com

Då tar det en evig tid och webbläsarens statusrad längst ner säger "Väntar på www.netflix.com" och till slut dyker en popup upp som säger "Den här webbsidan är inte tillgänglig".

* Om jag avaktiverar tillägget Media Hunt så går det bra igen. Kommer till svenska sidan och kan logga in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCrocker:

Får det inte att fungera så är det någon som sett detta beteende

Utgångsläge:
* Windows 7
* Har Chrome installerat (Version 24.0.1312.56 m)
* Installerat tillägget Media Hint (0.1.12)
* Har en svensk Netflix användare
* Ej inloggad på Netflix

Vad jag gör:
* Öppnar Chrome oxh skriver in www.netflix.com

Då tar det en evig tid och webbläsarens statusrad längst ner säger "Väntar på www.netflix.com" och till slut dyker en popup upp som säger "Den här webbsidan är inte tillgänglig".

* Om jag avaktiverar tillägget Media Hunt så går det bra igen. Kommer till svenska sidan och kan logga in.

Det verkar som att antingen har netflix lyckats blockera tjänsten eller så är det problem med media hints proxy servrar. Tittar på deras FB sida och det är flertalet personer som skriver att det inte kommer åt t.ex netflix, pandora och några andra tjänster. En har även skrivit att man inte kan pinga vissa av mediahints adresse/proxy blir timeout.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bOfInK3n:

Det verkar som att antingen har netflix lyckats blockera tjänsten eller så är det problem med media hints proxy servrar. Tittar på deras FB sida och det är flertalet personer som skriver att det inte kommer åt t.ex netflix, pandora och några andra tjänster. En har även skrivit att man inte kan pinga vissa av mediahints adresse/proxy blir timeout.

Jo. Vi får hoppas att det löser sig. Det borde inte vara Netflix som har blockerat oss då vi då hade kunnat komma åt andra tjänster som Hulu eller Pandora. Annars känns det som läge att skaffa en Proxy, svårt att gå tillbaka till det svenska utbudet.