Blir det mkt tystare med vattenkylning???

Permalänk
Medlem

Kolla så att sakerna finns hemma, t.ex. SSDn har utgått.

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Skrivet av thexps:

Du skulle ju kunna välja amd cpu istället som kostar några hundralappar mindre och lägga det på ett 7850/7870.

Skickades från m.sweclockers.com

vill dock väldigt gärna ha ivybridge.

Permalänk
Skrivet av daikai1:

Kolla så att sakerna finns hemma, t.ex. SSDn har utgått.

ah jag vet att det utgått, så jag kommer beställa ifrån cdon. kan dock inte vad jag ser länka kundvagnen där ifrån, men den är identisk.

Permalänk
Medlem

Om du väljer ett Fractal Design så kan du få in 140 MM fläktar på, sidan och toppen (3 fläktar)

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bal_al_Turok:

ah jag vet att det utgått, så jag kommer beställa ifrån cdon. kan dock inte vad jag ser länka kundvagnen där ifrån, men den är identisk.

Tänkte på dom andra sakerna också, finns det inte i lager tar det ju minst 1v extra att få hem det

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Medlem

Här har du ett förslag men amd cpu och ett 7950 inom din budget:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2611382/kundvagn
och 800 kr över till ssd:n

Bara en liten jämförelse eller så vad du kan trycka in med en amd istället med den budgeten du har

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av Niblie:

Om du väljer ett Fractal Design så kan du få in 140 MM fläktar på, sidan och toppen (3 fläktar)

vill väldigt gärna ha det här chassit dock då frontluckan öppnas åt höger.

Permalänk
Skrivet av daikai1:

Tänkte på dom andra sakerna också, finns det inte i lager tar det ju minst 1v extra att få hem det

har som sagt bara inetlänken för å visa bygget, för jag kan inte hitta en länk till cdon kundvagnen.

Permalänk
Skrivet av m1ck3h:

Här har du ett förslag men amd cpu och ett 7950 inom din budget:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2611382/kundvagn
och 800 kr över till ssd:n

Bara en liten jämförelse eller så vad du kan trycka in med en amd istället med den budgeten du har

är amd cpu'n likvärdig med intels då??? i mitt fall är det ju viktigare med cpu och minnen än grafikkort.

Permalänk

nån som har ett bra förslag på externt ljudkort för senare bruk???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bal_al_Turok:

är amd cpu'n likvärdig med intels då??? i mitt fall är det ju viktigare med cpu och minnen än grafikkort.

AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition räcker länge , väldigt prisvärd . klart i5a är bättre men kostar också nästan 1000 kr mer

här kan du kolla lite test på dom 2 imellan
http://www.anandtech.com/bench/Product/102?vs=701

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bal_al_Turok:

har som sagt bara inetlänken för å visa bygget, för jag kan inte hitta en länk till cdon kundvagnen.

Tänkte ifall det var slut på cdon också. Du kan ju ta en screenshot om du vill della kundvagnen

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Skrivet av m1ck3h:

AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition räcker länge , väldigt prisvärd . klart i5a är bättre men kostar också nästan 1000 kr mer

här kan du kolla lite test på dom 2 imellan
http://www.anandtech.com/bench/Product/102?vs=701

av dom testerna å döma så känns det ju som att intel i5 utklassar AMD's phenom II, å som sagt grafik är sekundärt, vill bara ha ett kort som kommer funka å köra lite spel. det behöver deffinitivt inte vara på max, utan bara vara hyffsat pålitligt.

Permalänk
Skrivet av daikai1:

Tänkte ifall det var slut på cdon också. Du kan ju ta en screenshot om du vill della kundvagnen

nu känner jag lite korkad faktiskt, men hur gör man det???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bal_al_Turok:

nu känner jag lite korkad faktiskt, men hur gör man det???

Printscreen
Klistra in i paint
Spara bilden
Ladda upp den på t.ex. http://www.tinypic.com
Kopiera länken som du får på den sidan in i ett inlägg med "Infoga Bild"-knappen ovanför textrutan man skriver inläggen i här

Kan för övrigt hålla med om att ett Cooler Master chassi med deras 200mm-fläktar är ett bra val, de blåser mycket luft till låg ljudnivå när man sitter och ska greja musik. En stor luftkylare skulle jag satsat på som HR-02 Macho t.ex. som har en enda stor 140mm-fläkt som snurrar tillräckligt långsamt för att inte låta mycket alls, men ändå kyler det bra.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av daikai1:

Tänkte ifall det var slut på cdon också. Du kan ju ta en screenshot om du vill della kundvagnen

sorry la märke till att det visst gick å länka det, lite trött tror jag.
https://cdon.se/order/checkout

Permalänk

tack för genomgången. tror att jag fick grepp om det. å äntligen nån som gilla mitt chassival! efter dina kloka ord är iaf chassit spikat nu, även om det iofs redan var ganska spikat. vad tyckte du om resten av bygget ser det godkänt ut???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bal_al_Turok:

sorry la märke till att det visst gick å länka det, lite trött tror jag.
https://cdon.se/order/checkout

Skrivet av Bal_al_Turok:

tack för genomgången. tror att jag fick grepp om det. å äntligen nån som gilla mitt chassival! efter dina kloka ord är iaf chassit spikat nu, även om det iofs redan var ganska spikat. vad tyckte du om resten av bygget ser det godkänt ut???

Den länken fungerar inte. Det behövs screenshot och bildlänk som sagt. Inet är väl en av få som har så man faktiskt kan spara en inköpslista och länka till den. Det krävs ju att det är någon slags ID-kod med i länken liksom

I övrigt ser det bra ut tycker jag, kör också Samsung 830 som systemenhet och en Western Digital 5400rpm som lagring, funkar finfint.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

Den länken fungerar inte. Det behövs screenshot och bildlänk som sagt. Inet är väl en av få som har så man faktiskt kan spara en inköpslista och länka till den. Det krävs ju att det är någon slags ID-kod med i länken liksom

I övrigt ser det bra ut tycker jag, kör också Samsung 830 som systemenhet och en Western Digital 5400rpm som lagring, funkar finfint.

glöm det där med att jag fick kläm på det. det funkar inte alls just nu. när jag ska printa får jag det i en så kallad xpsfil och den går inte å klistra in i paint för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bal_al_Turok:

glöm det där med att jag fick kläm på det. det funkar inte alls just nu. när jag ska printa får jag det i en så kallad xpsfil och den går inte å klistra in i paint för mig.

Nej nej, XPS är ju bara om du försöker skriva ut något till en pappers-skrivare men skickar vidare utskriften till en fil istället för att spara till senare.

Printscreen är något helt annat, trycker man på den tangenten så tas det ju en screenshot som man sen kan klistra in i paint med ctrl+v eller via menyn.

Annars finns ju "skärmklippsverktyget" (snipping tool på engelska) där du kan spara ner som fil.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

Nej nej, XPS är ju bara om du försöker skriva ut något till en pappers-skrivare men skickar vidare utskriften till en fil istället för att spara till senare.

Printscreen är något helt annat, trycker man på den tangenten så tas det ju en screenshot som man sen kan klistra in i paint med ctrl+v eller via menyn.

Annars finns ju "skärmklippsverktyget" (snipping tool på engelska) där du kan spara ner som fil.

det var det jag trodde du menade från början, men det händer absolut ingenting när jag trycker ner printscreeknappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bal_al_Turok:

det var det jag trodde du menade från början, men det händer absolut ingenting när jag trycker ner printscreeknappen.

Händer inget?

Alltså, det syns ju inget när du trycker ner den, men du får en bild i urklippet, precis som när du markerar text och väljer kopiera eller trycker Ctrl+C, så om du öppnar paint kan du klistra in med menyn eller Ctrl+V som sagt.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

Händer inget?

Alltså, det syns ju inget när du trycker ner den, men du får en bild i urklippet, precis som när du markerar text och väljer kopiera eller trycker Ctrl+C, så om du öppnar paint kan du klistra in med menyn eller Ctrl+V som sagt.

Jora jag fick det å funka till slut, problemet nu är att bilden blir på tok för liten. har en annan fråga dock. jag vet att det inte kommer bli nåt fantastiskt ljud, då jag hållt på med musik i över15 år, men skulle någon kunna rekomendera ett 2.0 elle 2.1 system under tusenlappen, med någorlunda rent ljud(alltså ingen överdriven skräpbas elle diskant som distas vid lite kräm) som man skulle kunna nödlösningsprodda i???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bal_al_Turok:

Jora jag fick det å funka till slut, problemet nu är att bilden blir på tok för liten. har en annan fråga dock. jag vet att det inte kommer bli nåt fantastiskt ljud, då jag hållt på med musik i över15 år, men skulle någon kunna rekomendera ett 2.0 elle 2.1 system under tusenlappen, med någorlunda rent ljud(alltså ingen överdriven skräpbas elle diskant som distas vid lite kräm) som man skulle kunna nödlösningsprodda i???

Jag har inte varit nöjd med något 2.1 som jag lyssnat på, inklusive det jag har nu. De jag pratat med rekommenderar att skaffa ett par aktiva studiomonitorer istället.

Finns några alternativ för 998kr/par, som jag också kikat på, men inte bestämt mig för om jag ska lägga lite mer och få ett par vanliga ihop med en liten förstärkare med ett T-Amp-chip av något slag, men då åker man uppåt 1500kr direkt.

Behringer MS20 funderar jag på: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=166670

De är lite stora för ett skrivbord, men jag har rätt gott om plats på mitt IKEA Galant hörnbord

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

@Blackeagle dom ser ganska schyssta ut, med tanke på prisklassen. dom verkar ha fått ganska bra respons iaf. vad sysslar du med för musik???