Inlogg till intranät i SBS-server

Permalänk
Medlem

Inlogg till intranät i SBS-server

Hej på er!

Jag är ganska ny på det här så jag ber er ha överseende med eventuella konstigheter jag skriver.

Jag har ett litet problem. Jag har en installation av Windows SBS 2008. Den är igång som den skall och jag har satt ihop en liten Sharepointsite till företaget jag jobbar på. När jag besöker den via browsern så ombeds jag logga in. Jag gör så och klickar sedan på "internal web site". Väl där inne möts jag av det som jag har problem med: Istället för att mötas av "Welcome Peter, som jag heter", möts jag av "Welcome Erik". Detta är ägaren och han som kört igång servern.

Min fråga är: Varför möts jag av detta under min inloggning och kan jag ändra detta så att det ligger under mitt namn?

Tacksam för all hjälp, Peter

Permalänk

Hur ser inställningarna för användarautentisering ut i webbläsaren mot sharepoint sidan?

felstavning
Permalänk

Cached credentials?

Permalänk
Medlem

Tack för era svar. Som nämndes ovan är jag inte så himla vass på det här:( Finns det någon möjlighet att jag kan få be er om att förklara lite närmare jag hittar det ni tipsar om?

/Peter

Permalänk
Skrivet av gatsten:

Tack för era svar. Som nämndes ovan är jag inte så himla vass på det här:( Finns det någon möjlighet att jag kan få be er om att förklara lite närmare jag hittar det ni tipsar om?

/Peter

Om du skall administrera denna SBS är det dags att lära sig felsöka lite själv, lite hjälp på traven får du gärna, men jag tänker inte administrera folks miljöer via proxy

http://blog.webactivedirectory.com/2011/06/09/windows-active-...

Se det som en chans att lära dig nåt nytt. Länken ovan länkar även till flera av Microsofts egna whitepapers på ämnet, och borde vara uttömmande nog för att förstå sig på vad Cached credentials är.