SweClockers julkalender 2012 öppnar vid tolvslaget – tävlingar varje dag fram till jul

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man kan/får skicka in mer än ett bidrag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derileec:

Vill inte facebook ju!

Skit i det och sluta gnäll då.

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk
Medlem

fy fan jag la ner 2h på mitt rimm. Har aldrig någon tur i sånt här, så förväntningarna är ju svagt frånvarande!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mitt rim blev 54 ord ;;)

Permalänk
Medlem

Men skippa facebook skiten.

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem

Kan folk sluta att bete sig som små gnälliga barnungar bara för att tävlingen ligger på Facebook? Det finns en anledning till att den ligger där, och den anledningen har blivit nämnd ett flertal gånger redan. Sweclockers skänker bort prylar för flera tusentals kronor, och vissa beter sig som att Sweclockers istället hade snott deras datorer. Ingen tvingar er att vara med, men ingen hindrar er från att vara med heller, det är bara ni själva som bestämmer om ni vill vara med eller inte. Kan ni sluta med gnället nu? Ni bidrar bara med dålig stämning!

Tack Sweclockers för att ni ger oss denna juliga möjlighet att vinna fina priser.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Lagt mitt bidrag då, håller tummarna

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Facebook behövs bara för att Gilla det här trevliga påfundet och används inte till något annat. Det tar någon minut att skapa ett Facebook-konto, så ingen biggie om man gillar själva grejen, tycker jag. Likes på Facebook kan ju leda till att fler hittar/kommer tillbaka till/deltar i forumet, och det är ju inte fel tycker jag...?

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Tråkigt med facebooktvång.

Permalänk
Medlem

När får man reda på vem som vinner?

Skrev två st så hoppas det inte blev några problem, korta men klockrena, hoppas på tur

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av proxies:

mitt rim blev 54 ord ;;)

Mitt blev 91 ord... :S
536 Tecken...

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av markiiie:

Jag skulle gissa lite på att den första luckan ser ut så här för att locka folk.
Emellanåt kommer det säkerligen ett och annat värstingpaket. Men tror inte att priserna kommer ligga på ett värde runt 12,000;- om dagen

Det är upp till samarbetspartnern för luckan. Jag sitter just nu och funderar på vad våran (läs ASUS) andra lucka ska innehålla för priser

Permalänk
Medlem

Var på vanligt humör innan jag läste nyheten. Blev lite glad när jag läste den. Blev förbannad när jag klickade på länken... facebook-jävel. Nu har jag besudlat min nya dator med att omedvetet besöka den sidan.

EDIT: Vill inte låta alldeles för gnällig, trevligt initiativ i alla fall (nästan jättetrevligt), Lycka till, ni som kan delta.

Visa signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Det är upp till samarbetspartnern för luckan. Jag sitter just nu och funderar på vad våran (läs ASUS) andra lucka ska innehålla för priser

En fin skärm skulle jag gärna vinna

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Så jag får inte vara med i tävlingen om jag inte har facebook?

Permalänk
Medlem

Jag hatar julrim! Man måste ha skicklighet för det

Permalänk
Skrivet av cybson:

Lycka till, ni som kan delta.

Vadå ni som KAN delta? Det kan ju du också... Du borde skrivit: "Lycka till, ni som VILL delta" istället...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Jag skulle gissa lite på att den första luckan ser ut så här för att locka folk.
Emellanåt kommer det säkerligen ett och annat värstingpaket. Men tror inte att priserna kommer ligga på ett värde runt 12,000;- om dagen

Ja att gissa på, kommer man alltid långt med Gissar man rätt, så har man rätt, gissar man fel, så har man, just det fel Så att gissa kommer man alltid långt med

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Inskickat! Suger på rim och har aldrig tur, men det är kul, får se om man får några hårda klappar till jul.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Kan folk sluta att bete sig som små gnälliga barnungar bara för att tävlingen ligger på Facebook? Det finns en anledning till att den ligger där, och den anledningen har blivit nämnd ett flertal gånger redan. Sweclockers skänker bort prylar för flera tusentals kronor, och vissa beter sig som att Sweclockers istället hade snott deras datorer. Ingen tvingar er att vara med, men ingen hindrar er från att vara med heller, det är bara ni själva som bestämmer om ni vill vara med eller inte. Kan ni sluta med gnället nu? Ni bidrar bara med dålig stämning!

Tack Sweclockers för att ni ger oss denna juliga möjlighet att vinna fina priser.

vi hindrar inte "bara" bra stämmning. Vi framför våra åsikter, Vilket hjälper swec att planlägga på ett annat sätt framöver. För dom vill nog inget bättre än sina läsares bästa?

Permalänk
Medlem

När presenteras vinnaren/na?

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

Så jag får inte vara med i tävlingen om jag inte har facebook?

Eftersom du frågar en sådan fråga. Så svarar jag kort och gott, nä det får du inte.

Men om du läser tråden, så kommer du fram till hur du som inte har F B gör, för att vara med. Det är inte svårt alls. Vilket du redan visste. Så det är b att köra

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luciana:

Är det någon som vet om man kan/får skicka in mer än ett bidrag?

Tror inte du kan det

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

vi hindrar inte "bara" bra stämmning. Vi framför våra åsikter, Vilket hjälper swec att planlägga på ett annat sätt framöver. För dom vill nog inget bättre än sina läsares bästa?

Ärligt talat? Tror du på det Fetstilta själv

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Grymt pris. *hoppas*

Skrivet av Flight:

När presenteras vinnaren/na?

Skrivet av Andreas D:

Vinnare utses så snart som möjligt, förhoppningsvis inom ~1 vecka efter luckans avslut.

Vinnare kontaktas via e-post och alla kan se vem som vunnit genom att klicka på de avslutade luckorna.

Permalänk
Inaktiv

Kan inte samtliga lägga upp sina rim eller sweclockers göra det? vore nice å se alla bidrag!

*Edit lägger upp min imorgon då tävlingen är avslutad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

vi hindrar inte "bara" bra stämmning. Vi framför våra åsikter, Vilket hjälper swec att planlägga på ett annat sätt framöver

Det är skillnad på kritik och konstruktiv kritik. Jag skulle vilja påstå att 90% av kritiken som framförs mot kalendern i denna tråden inte är konstruktiv.

Citat:

för dom vill nog inget bättre än sina läsares bästa?

Först och främst ser dom nog till sitt eget bästa. Det är juletid, killarna (och kvinnorna?) på Sweclockers administrationen har garanterat mycket att stå i.
Om de har valmöjligheten att anordna julklappen på ett snabbt och smidigt sätt, som samtidigt gör att de själva kan koppla av och får mer tid över till annat, kan du slå dig i backen på att de kommer välja den möjligheten, även om det betyder att ~50% av Sweclockers användare inte har någon möjlighet att vara med. (Men i gengäld så kan andra vara med och bidra.)

Tror du på fullt allvar att nuvarande Sweclockersmedlemmar kommer sluta med att vara aktiva bara för att kalendern ligger på Facebook? Isåfall så kan jag inte säga annat än "Tack och hej".

Slutligen så handlar det också om sponsorer. Du tror inte att de företag som varit med och bidragit till kalendern (Asus m.fl) har något att säga till om?
Du kan vara säker på att dessa hellre ser att kalendern ligger på facebook, då det blir betydligt mer PR och reklam för dessa, än om kalendern skulle ligga på Sweclockers.com. Och ifall Sweclockers säger "nej, vi vill ha det på vår hemsida" och företagen i sin tur svarar "Okej, då drar vi tillbaks våra gåvor", vad tror du återigen att administrationen på Sweclockers kommer göra?

Som sagt, det finns en anledning till att kalendern ligger på Facebook. Opponera er gärna, men tro inte att kommentarer som "Usch, sugbook" eller liknande kommer göra någon som helst skillnad.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Ärligt talat? Tror du på det Fetstilta själv

ja?

Skrivet av Minsc S2:

Först och främst ser dom nog till sitt eget bästa. Det är juletid, killarna (och kvinnorna?) på Sweclockers administrationen har garanterat mycket att stå i.
Om de har valmöjligheten att anordna julklappen på ett snabbt och smidigt sätt, som samtidigt gör att de själva kan koppla av och får mer tid över till annat, kan du slå dig i backen på att de kommer välja den möjligheten, även om det betyder att ~50% av Sweclockers användare inte har någon möjlighet att vara med. (Men i gengäld så kan andra vara med och bidra.)

well, men nu verkar det ju vara så att det är ett experiment från deras sida.

"Hittills har 100 procent av våra tävlingar körts på sajten och det kommer många fler framöver. Att använda Facebook blir ett trevligt litet experiment från vår sida."

Hur kan du vara så säker på att fb är ett smidigare val?

Skrivet av Minsc S2:

Tror du på fullt allvar att nuvarande Sweclockersmedlemmar kommer sluta med att vara aktiva bara för att kalendern ligger på Facebook? Isåfall så kan jag inte säga annat än "Tack och hej".

Nej och det har jag heller aldrig påståt. Varför riktar du sånt mot mig?

Skrivet av Minsc S2:

Slutligen så handlar det också om sponsorer. Du tror inte att de företag som varit med och bidragit till kalendern (Asus m.fl) har något att säga till om?
Du kan vara säker på att dessa hellre ser att kalendern ligger på facebook, då det blir betydligt mer PR och reklam för dessa, än om kalendern skulle ligga på Sweclockers.com. Och ifall Sweclockers säger "nej, vi vill ha det på vår hemsida" och företagen i sin tur svarar "Okej, då drar vi tillbaks våra gåvor", vad tror du återigen att administrationen på Sweclockers kommer göra?

Som sagt, det finns en anledning till att kalendern ligger på Facebook. Opponera er gärna, men tro inte att kommentarer som "Usch, sugbook" eller liknande kommer göra någon som helst skillnad.

Detta argument kan jag hålla med dig om. Men nu vet vi inte hur något ser ut. dom kanske bara testar på fb för skoj skull, vem vet.

Allt det negativa som har skrivits om fb kan få redaktionen att tänka om framöver (ja jag tror det kommer att göra skillnad. Alla har vi en åsikt.) . För det som jag skrev tidigare, swec vill väl inget annat än sina läsares bästa. Och om dom tvingas välja i framtiden vart dom ska hålla tävlingarna så är det dom som tar den största smällen.

EDIT: såg nu detta

"Det är den tekniska lösningen som underlättar. Att göra ett eget system för en julkalender är inte aktuellt för vår del, men tack vare att det finns färdiga lösningar för Facebook kan vi dra igång utan att behöva lägga massa utvecklingsresurser på den biten (det lägger vi just nu på att förbättra webbplatsen). Gnäll förekommer alltid, skulle vi vara rädda för det går det aldrig att hitta på något nytt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur kan du vara så säker på att fb är ett smidigare val?

För att någon (jag tror att det var Andreas D.) skrev det tidigare i tråden.

Citat:

Nej och det har jag heller aldrig påståt. Varför riktar du sånt mot mig?

Jag tyckte att det lät som att du initierade att vissa skulle tänkas kunna hoppa av för en sådan här sak.
Du kanske inte alls menade det så, men det var så jag tolkade det.

Citat:

För det som jag skrev tidigare, swec vill väl inget annat än sina läsares bästa.

Nej det vill dom säkert, däremot tror jag att vi läsare får sätta oss i baksätet så att Sponsorera och Administrationen får plats i framsätet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kawavs:

Grymt pris. *hoppas*

Åhh, tackar. Då är det bara att hoppas!

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb