Battlefield Week – tio år på slagfältet

Permalänk
Melding Plague

Battlefield Week – tio år på slagfältet

Battlefield fyller tio år och SweClockers laddar bössorna för en vecka i slagfältets tecken. Under sex hektiska dagar spelas gamla som nya spel i serien och alla är välkomna att vara med.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Måste säga att Battlefield 2 är fortfarande min absoluta favorit.

Permalänk
Medlem

fan va sköjj , battlefield bad company var längesen jag spelade riktigt kul faktiskt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

brittaspjut:
Själv gillar jag 3ans motor och allt sådant men skulle gärna ta massa kartor från BC2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Battlefield fyller tio år och SweClockers laddar bössorna för en vecka i slagfältets tecken. Under fem hektiska dagar spelas gamla som nya spel i serien och alla är välkomna att vara med.

Läs artikeln

då spelar vi lite swec bf3! heter asuuz

Permalänk

Ååååh! 2142! Here i COME! (nästan dubbel bemärkelse)

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Ge oss BF1942 med Frostbite 2.0-motorn så kommer jag personligen åka upp till Stockholm och kyssa Karl-Magnus Troedssons fötter!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

BF2142, titan mode FTW. Dice... Tummen ur och ordna ett 2143!

Permalänk
Medlem

BATTLEFIELD 3 128 SPELAR???? OMG!!!!!!!!!!!!

INN DIREEEEKKT!

EDIT: FAIL hahaha hade varit riktigt fett ju!

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Minsc S2:

Ge oss BF1942 med Frostbite 2.0-motorn så kommer jag personligen åka upp till Stockholm och kyssa Karl-Magnus Troedssons fötter!

+1 , för att gilla funktionen just wont do.

Permalänk
Moderator

Ni får gärna lira lite redan ikväll eller under morgondagen på serverna men vi kommer att tweaka serverna med lite inställningar.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Skrivet av Nova-X94:

BATTLEFIELD 3 128 SPELAR???? OMG!!!!!!!!!!!!

INN DIREEEEKKT!

Eh, nej, det är 64 spelare på 2 servers.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Eh, nej, det är 64 spelare på 2 servers.

Eh, märkte de...

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem

Det är redan många som har hoppat in och börjat spela på servrarna och ni får mer än gärna hoppa in på mumble och göra oss sällskap och kanske leta lite folk att spela med

Permalänk
Medlem

Ahaaa, var därför jag såg en Sweclockers server igår på BC2. Tyvärr var det bara en polsk där inne i lvl 20 :/

Kommer äga er alla på tisdag

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

meeh, fortfarande arg på DICE för att de slutade utvecklingen av Battlefield 1943 till PC.. det är ju så fantastiskt på konsol mer än att man just måste spela det på konsol med handkontroll :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

BF:V faller bort i glömskan.

Permalänk
Medlem

Aldrig haft så kul i ett spel någonsin som i Battlefield 2142. Bästa BF spelet genom tiderna imo. Tycker det är synd att många inte ens gav det spelet en chans då det spelet var otroligt roligt. Mycket unlocks, roliga maps och det bästa, titan gamemodet. Helt galet underbart. Måste leta fram skivan och lira när denna dagen kommer!

Skrivet av Mor5ives:

BF2142, titan mode FTW. Dice... Tummen ur och ordna ett 2143!

Håller med som sagt tidigare. Har för mig at BF3 eller om det var BC2 som innehåller hints till 2143 på vissa maps. Kolla upp det!

Edit: Battlefield Vietnam var även riktigt awesome. Spelade dock aldrig det online, bara lan med polarna. Lyfta fordon med stora helikoptern var sjukt awesome. Även flygplanens napalm bomber <3

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Moderator
Skrivet av Tjodd:

BF:V faller bort i glömskan.

Vi ville köra Vietnam versionerna men det blev lite för stort att försöka sig på och vi var tvungna att avgränsa oss. Det är möjligt att vi kan köra någon mellandagskrig i vietnam om nog många önskar det (kom in på mumble) så hitta lite stöd för din önskan och återkom!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi ville köra Vietnam versionerna men det blev lite för stort att försöka sig på och vi var tvungna att avgränsa oss. Det är möjligt att vi kan köra någon mellandagskrig i vietnam om nog många önskar det (kom in på mumble) så hitta lite stöd för din önskan och återkom!

Jag förstår. Det är bara det att jag har haft mest kul i Vietnam än något annat spel, någonsin.

Permalänk
Medlem

Kul! Räkna med mig i morgon natt. 1942!

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag eller tar Sweclockers bilder från google och sätter eget watermark på dom?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Det vore kul med Desert Combat mod på en av 1942 servrarna!

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Är det bara jag eller tar Sweclockers bilder från google och sätter eget watermark på dom?

Just bilderna i denna artikel är ju såklart från Google (eller liknande)... men jag kan inte se att SweClockers har satt ett eget watermark på dom??
Så länge bilderna inte är upphovsrättsskyddade så ser jag inget fel med att hämta bilder från nätet.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk

Bra! =D

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Kikar troligtvis in på BC2 Rush men jag hoppas att man inte behöver Mumble för att vara med.

Permalänk
Medlem

Nu kanske man skulle passa på och fråga en sen och dum fråga. Jag spelade mycket bf1942 och Vietnam. Hade tänkt att hoppa på bf3 tåget när det kom men det blev aldrig av. Nu till min fråga. Tänkte att jag skulle köpa det för ett tag sen men det är hur mycket paket och varianter som helst. Vad är det man ska köpa? Ett av dem senaste paketen som kom var små intensiva banor?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Bf2 fortfarande bäst. Grymma mechanics i det spelet!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Juicis:

Nu kanske man skulle passa på och fråga en sen och dum fråga. Jag spelade mycket bf1942 och Vietnam. Hade tänkt att hoppa på bf3 tåget när det kom men det blev aldrig av. Nu till min fråga. Tänkte att jag skulle köpa det för ett tag sen men det är hur mycket paket och varianter som helst. Vad är det man ska köpa? Ett av dem senaste paketen som kom var små intensiva banor?

Skickades från m.sweclockers.com

"1 December, BF42: VIP Jakt! Någon gång under kvällen så kommer vi att utlysa en VIP jakt där en specifik admin per lag (en runda) måste jagas ner och dödas så fort som möjligt! Ni tävlar mot motståndarlaget då det bara kan finnas en vinnare per server!

Vi väljer kartan och klockslag hemligt så det gäller att lira hela kvällen, vi kanske kör tävlingen samtidigt på båda servers eller kanske inte.

TK's räknas inte. Priset är en vanilla BF3 nyckel! Den gör alltså att ni kan lira BF3 med oss senare i veckan."

Vi kommer enbart köra vanilla under veckan för att alla skall kunna vara med.

Permalänk
Inaktiv

Kommer att delta i samtliga spel, förutom Battlefield 3, vilket är skit.