Permalänk
Medlem

Corsair SP120

Tjena.

Ska beställa hem mig en styck Corsair SP120 i kväll till min rigg tänkte jag. Frågar är bara. Quite Edition, eller High Performance Edition?
(Den kommer sitta på en Corsair H60 (2013 edition) i en FD R4, och kommer ha den med ringen inåt datorn, alltså kommer den blåsa luft emot radiatorn)

Skulle vilja ha eran personliga åsikt om min kylningssetup:
Kommer att överklocka min CPU i veckan, vill ha relativt bra kylning naturligtvis, men ändå inte få alldeles för höga ljudnivåer. Då 3770k är rätt känd för att gå varmt så vill jag naturligtvis inte underdriva heller och skaffa något jag inte blir nöjd med, men är osäker på HUR mycket varmare den går än andra processorer... Tänkte beställa hem 2 st 140mm AF Quite Edition också, och sätta i taket.

Ni som sitter på SP versionen, vad skulle ni tipsa om?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle nog rekomendera att köpa performance edition, samt en fläktkontroller så att du kan ställa in dem precis där du vill ha dem.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Skulle nog rekomendera att köpa performance edition, samt en fläktkontroller så att du kan ställa in dem precis där du vill ha dem.

mm, jag har ju faktiskt en inbyggd i chassit på 5,7 och 12 volt som jag kör alla fläktar nu på (utom just CPUn)
Är lite skeptiskt till om jag kommer bli nöjd pga ljudnivån trots kontroller.. Men ska man klocka och få bra resultat så kanske det är värt det.

Visa signatur