Crysis 3 systemkrav släppta – kräver grafikkort ur generation DirectX 11

Permalänk
Skrivet av Tigerhamster:

Kul att de verkar ta DX11 på allvar. Jag kommer ihåg vilket meck det var tills de äntligen släppte det till Crysis 2.

Nu gäller det bara att de inte försöker efterlikna Crysis 2 spelmässigt.

De säger att det kräver DX11 kort, men minimumkrav gällande OS är Vista?

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av tvelander:

Jag testa spela Crysis 3 i 5760x1080 på 4x 680 i alpha, det flöt som smör fy fan vilket spel asså.

Sen fick jag ta ut 4rde kortet för att minidatorn skulle användas

Men vilket snyggt spel asså

Brb, ska gå och hämta mina tre andra 7970 och min 3970X som just nu sitter i min NAS, så ska ni få se på grejer.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av HurMycket:

Brb, ska gå och hämta mina tre andra 7970 och min 3970X som just nu sitter i min NAS, så ska ni få se på grejer.

7970 Har ju mer minne din fuling :).... geif 4GB 680 /Toxic 7970 så jag kan testa allt på max

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Kul att de verkar ta DX11 på allvar. Jag kommer ihåg vilket meck det var tills de äntligen släppte det till Crysis 2.

Nu gäller det bara att de inte försöker efterlikna Crysis 2 spelmässigt.

Nu kanske man inte ska döma ett spel på lite Alpha gameplay men jag var
förvånansvärt besviken på spelet i Alpha. Extremt likt 2an,
som en kopia ungefär. Märkte inte några större förbättringar,
och grafiken gjorde mig väldigt besviken eftersom det knappt var någon skillnad på den och förra spelet.
Enligt vad de "lovade" så skulle grafiken bli långt mycket bättre med mer detaljer och allt sådant.
Men jag spelade med allt på High i 1080 och blev inte imponerad.
Aldrig varit ett fan av Crysis gameplay precis, känns mer som ett spel folk köper pga grafiken och inte
för en bra SP resp. MP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Skitsnack! Hur kan konsoler köra spelet?! Vet att PS3 inte kör med DX, men dom har shadermodell 1 som är uråldrigt...men Xbox 360 har väl DX9?!

Haha DX9 lät ju också uråldrigt Däremot kan man väl nästan skapa vilken grafik man vill ändå, förutom att det kommer kosta oerhört mycket prestanda. Så antagligen har allt bantats ner.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Nu kanske man inte ska döma ett spel på lite Alpha gameplay men jag var
förvånansvärt besviken på spelet i Alpha. Extremt likt 2an,
som en kopia ungefär. Märkte inte några större förbättringar,
och grafiken gjorde mig väldigt besviken eftersom det knappt var någon skillnad på den och förra spelet.
Enligt vad de "lovade" så skulle grafiken bli långt mycket bättre med mer detaljer och allt sådant.
Men jag spelade med allt på High i 1080 och blev inte imponerad.
Aldrig varit ett fan av Crysis gameplay precis, känns mer som ett spel folk köper pga grafiken och inte
för en bra SP resp. MP.

Det var tråkigt att höra. Men är inte "high" vanligtvis den lägsta grafikinställningen i Crysis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Det var tråkigt att höra. Men är inte "high" vanligtvis den lägsta grafikinställningen i Crysis?

Faktiskt det näst-högsta

Permalänk

går det att köra med gtx 590 på "high performance" tror ni??

Permalänk
Medlem

Pilbågen med exploderande pilar påminner ganska mycket om Turok spelen till N64.

Problemet med det här spelet tror jag kan vara att de kunde inte komma på något originellt längre, efter att de gjorde ett spel i djungeln och en i en stadsmiljö, så i Crysis 3 tog de Crysis 1 och Crysis 2 och blandade ihop dom lite och hoppas att den säljer.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jag har inte sagt att spelen i serien är lika, min poäng var att det var en intressant idé när den kom, men idag är linjära shooters inte speciellt populära, alltså skulle spelet förmodligen inte lyckats speciellt bra om det hade släppts idag, fast med uppdaterar grafik, sen är varken Far Cry 2 eller 3 något man skulle kunna kalla en survival...

det har du väll rätt i, men Far Cry ett var aldrig speciellt linjärt. Visst det var inte en Öppen värld, men det betyder inte att det måste vara linjärt för det CoD är linjärt, där du bara har en väg att gå, scriptade event osv. Och visst har Far Cry spelen riktat sig mer mot survival hållet genom att du nu kan crafta grejer för att använda. Fortfarande inte Day-Z, men det har väll ingen påstått...

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att Crysis 3 är under NDA, så inget prat om det förutom systemkraven

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Kan inte maxa minnet tar slut, måste ha 4GB version eller 7970 toxic 6GB

På 1 skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

bra, då blire ingen konsolport i alla fall...

mycket möjligt men det är gjort med konsol som grund. spelat ca 10 sek och kunde lista ut det snabbare än kvickt...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon99565:

På 1 skärm?

nej 3 skärmar

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

jag kör på 1280x1024 om jag kan maxxa resten.. allting handlar inte om upplösning

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk

Haha

Tydligen så är jag lite efter kör på min i5 3570k med inbygda hd 4000 grafiken
Men då jag värkligen behöver köra något "tyngre" spel kastar jag in mitt gtx 275

hd 4000
Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Jag kommer då inte att spela Crysis 3.

ok

Faktiskt lite sugen trots 2:an's misslyckande. Tror jag lirade 3 kvart å tog bort skiten.

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Medlem

spelbart på konsol?

Bara jag som är nyfiken på hur de har tänkt få detta att starta på en konsol (PS,360)? Med de mini kraven måste ju konsolspelet använda en annan motor eller så är pc porten så krävande när de matar på med ögon godis... hmmm ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Detta verkar vara intressant!

Tyckte det verkade både snyggt och roligt på den där trailern!

Kanske är ett bra spel!

Hoppas att miitt graffe GTX560Ti med 2GB VRAM räcker för att spela det!

Verkar ju vara bättre optimerat samt snyggare grafik än Far Cry 3.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Detta verkar intressant! Och jag som inte ska köpa nå mer datagrejjer, hmm
Dom borde dock fixa vattnet lite, ringarna runt gubbarna i börjar ser rätt gräsliga ut imho.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

nej 3 skärmar

Ja men jag snacka inte om 3 skärmar i mitt inlägg..

Permalänk
Medlem

Äntligen kan jag få lite nytta av kraften i min tre år gamla speldator... Synd det är EA.

Permalänk
Skrivet av Edlar:

det har du väll rätt i, men Far Cry ett var aldrig speciellt linjärt. Visst det var inte en Öppen värld, men det betyder inte att det måste vara linjärt för det CoD är linjärt, där du bara har en väg att gå, scriptade event osv. Och visst har Far Cry spelen riktat sig mer mot survival hållet genom att du nu kan crafta grejer för att använda. Fortfarande inte Day-Z, men det har väll ingen påstått...

Vad jag minns kunde man inte välja vilket uppdrag man skulle göra näst, eller välja mellan flera olika utgångar i uppdragen, och då är det ju linjärt, även om man inte rör sig i korridorer som i CoD Jag säger då inte att det är något fel med linjära spel, men idag har ju kraven på spel höjts (om man bortser från FPS spel då).

Survival blir det väl ändå inte av att man kan crafta grejer? Skyrim är väl knappast ett spel man skulle kalla survival. Tycker att det minst ska vara att man måste skaffa mat för att överleva för att man ska kunna kalla det survival

Hur som helst tycker jag det är synd att Crytek tagit den inriktning de har, de är riktigt bra utvecklare, och gör snygga spel, men tyvärr i en genre som jag finner helt ointressant. Tycker vapnen känns helt platta i Crysis, inte roliga att skjuta alls, och pilbågen som kommer i 3an ser ju helt förskräcklig ut, och lär inte kännas som en pilbåge alls. Att spela som en supersoldat tycker jag inte är speciellt intressant, och att det dessutom är en så linjär shooter gör det bara värre.

Tycker personligen de ska stoppa konceptet i soptunnan och börja på något nytt, det kändes coolt i första spelet, där man i alla fall fick en relativt öppen värld, ungefär som i Far Cry, men nu känns det bara gammalt imo.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasergurka:

Vad jag minns kunde man inte välja vilket uppdrag man skulle göra näst, eller välja mellan flera olika utgångar i uppdragen, och då är det ju linjärt, även om man inte rör sig i korridorer som i CoD Jag säger då inte att det är något fel med linjära spel, men idag har ju kraven på spel höjts (om man bortser från FPS spel då).

Survival blir det väl ändå inte av att man kan crafta grejer? Skyrim är väl knappast ett spel man skulle kalla survival. Tycker att det minst ska vara att man måste skaffa mat för att överleva för att man ska kunna kalla det survival

Hur som helst tycker jag det är synd att Crytek tagit den inriktning de har, de är riktigt bra utvecklare, och gör snygga spel, men tyvärr i en genre som jag finner helt ointressant. Tycker vapnen känns helt platta i Crysis, inte roliga att skjuta alls, och pilbågen som kommer i 3an ser ju helt förskräcklig ut, och lär inte kännas som en pilbåge alls. Att spela som en supersoldat tycker jag inte är speciellt intressant, och att det dessutom är en så linjär shooter gör det bara värre.

Tycker personligen de ska stoppa konceptet i soptunnan och börja på något nytt, det kändes coolt i första spelet, där man i alla fall fick en relativt öppen värld, ungefär som i Far Cry, men nu känns det bara gammalt imo.

Hade vart häftigt om man kunde modda om crysis 3 och ändra uteseendet på soldaterna och ta bort superkrafterna och få igång skapandet av en grym multiplayer mod. Lite modifikationer i vapen och liknande kan man ju lägga in.
Detta som en ny bf3 hade vart nåt, med helikoptrar och flygplan.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon99565:

Ja men jag snacka inte om 3 skärmar i mitt inlägg..

Det är inte spelbart med 1x 680 på crysis 3 alpha iallafall med allt på MAX i Nvidia kontrollpanel och i Crysis.

Så om man ska MAXA så borde man ha AMD 7950 CF / 7970 CF eller 670 4GB / 680 4GB

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Det är inte spelbart med 1x 680 på crysis 3 alpha iallafall med allt på MAX i Nvidia kontrollpanel och i Crysis.

Så om man ska MAXA så borde man ha AMD 7950 CF / 7970 CF eller 670 4GB / 680 4GB

Fast jag snackade om min rigg.. Inte ett kort och inte 3 skärmar. Kör på min 112" projje.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Crysis 3 kommer till konsolerna också, med grafiken som enda skillnad(som vi vet iaf), är jag högst skeptisk till att systemkraven inte kunde vara betydligt lägre. Hade förväntat mig en fallback för DX10/10.1.

Visar sig inte PC-versionen vara betydligt snyggare även på lägsta grafiken, så känns det som att kraven är höga bara för sakens skull...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Med tanke på att Crysis 3 kommer till konsolerna också, med grafiken som enda skillnad(som vi vet iaf), är jag högst skeptisk till att systemkraven inte kunde vara betydligt lägre. Hade förväntat mig en fallback för DX10/10.1.

Visar sig inte PC-versionen vara betydligt snyggare även på lägsta grafiken, så känns det som att kraven är höga bara för sakens skull...

Precis min åsikt. Konsollernas hårdvara är ju riktigt gammal

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Lasergurka:

Jag har inte sagt att spelen i serien är lika, min poäng var att det var en intressant idé när den kom, men idag är linjära shooters inte speciellt populära, alltså skulle spelet förmodligen inte lyckats speciellt bra om det hade släppts idag, fast med uppdaterar grafik, sen är varken Far Cry 2 eller 3 något man skulle kunna kalla en survival...

Nu har jag inte kört nån ny shooter sen 2004, men jag kör Far Cry (ettan) just nu eftersom jag ville vänta med det tills jag kunde maxa det, men hur menar du att det är linjärt..? T.ex första byn med vakttornet man stöter på, man kan antingen peppra ner allt eller gå runt på höger sida. Efter det så har man havet på höger sida och där går soldater på stranden. Man kan då smyga till vänster i djungeln o därmed slippa peppra ner dem.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Har jag förstått rätt?
Man skall ta och skruva upp HW/Dx-kraven på PC så att man nästan måste köpa en ny PC för att kunna spela det?
Samtidigt skall det flyta perfekt på HW/Dx från 2005?

Är inte det lite som att stoppa en V12 i en 740, måla om den och kalla den ny?