Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Hjälp Gunnar klocka sin i5 2500k

Hejsan sweclockare, jag är en nybörjare.

Jag har msi z68 gd55 moderkort samt intel i5 2500k.

Har klockat min i5 2500k till 4.2 ghz
Vcore är på 1.225

Kör Prime95 30 minuter, inga problem
Men blåskärm vid vanligt användande. Senast tog det någon timme innan det hände. Går det att se någonstans varför det händer? Jag hinner inte läsa meddelandet.

Bör jag höja eller sänka vcore? Är det någon annan inställning i bios jag bör ändra?

Hittils har jag bara rört cpu klocken samt vcore.

Någon här med en i5 2500k klockad till 4.2 ghz eller liknande som kan rekommendera en vcore eller inställningar som funkar?

Tack
/Gunnar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2012

Hur mycket Vcore som behövs för en viss hastighet är olika för olika processorer. Testa dig fram istället, du får nog resultat snabbare då.

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
växjö
Registrerad
Okt 2008

Ska fråga Jörgen om detta återkommer strax!

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Slaktardej:

Hur mycket Vcore som behövs för en viss hastighet är olika för olika processorer. Testa dig fram istället, du får nog resultat snabbare då.

Så mycket har jag förstått.

Jag antar att det jag egentligen försöker fråga är om det går att ta reda på om jag ska höja eller sänka vcore, eller ändra någon annan inställning? Kan man läsa av meddelandet som kommer fram vid blåskärm? Jag hinner inte läsa det i nuläget. Kanske är jag för gammal,vem vet.

Målet är att ha en stabil intel i5 2500k vid 4.2 GHz.