var sparas en profilepath i windows server 2008?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
örebro
Registrerad
Nov 2006

var sparas en profilepath i windows server 2008?

Har precis börjat lite smått med Windows server 2008 R2. Boken jag kollar i har lite uppgifter att utföra och i en av uppgifterna skall jag ange en User profile path till: \\Server01\profiles\_salestemplate

då började jag fundera lite utanför uppgiften om vart den sökvägen finns att hitta mer konkret? läggs den nånstans i C:\Windows , i registret eller i Active Directory?

Är nyfiken på vart jag kan hitta den, har sökt runt lite men inte funnit nåt bra svar..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Va? User profile sätter du i ADt och väljer var du vill ha profilen.

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/bild/9823049/
Server: 2x HP ProLiant Microserver Gen8, 16GB/st, ESXi 6.0
NAS: Synology DS413 4st 3TB | QNAP TS-879 Pro 8st 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av cloned:

Har precis börjat lite smått med Windows server 2008 R2. Boken jag kollar i har lite uppgifter att utföra och i en av uppgifterna skall jag ange en User profile path till: \\Server01\profiles\_salestemplate

då började jag fundera lite utanför uppgiften om vart den sökvägen finns att hitta mer konkret? läggs den nånstans i C:\Windows , i registret eller i Active Directory?

Är nyfiken på vart jag kan hitta den, har sökt runt lite men inte funnit nåt bra svar..

Defaultsökväg till profilen är c:\users\%username%

det går att ändra på flera olika sätt.

Moderkort: MSI Z270 M3 Gaming CPU: I7 7700K (4,9)
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Corsair H100i Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :MSI GTX 1070 Gaming X 8GB Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: NZXT H440 Rött Monitor: Acer XB271H G-Sync
Tangentbord: Steelseries Apex M800 Mus: SteelSeries Rival 700