ESXi 5.1: Installationen hänger sig vid 27%

Permalänk
Medlem

ESXi 5.1: Installationen hänger sig vid 27%

Hej!

När jag försöker installera ESXi på min (nuvarande) NAS (AMD C-60, 8GB RAM, ...) hänger sig installationen hela tiden vid 27%. Försöker installera från ett USB-minne till samma USB-minne. Detta har fungerat på min förra server. Har testat lite olika BIOS-inställningar, testat olika USB-minnen, etc. Inget har dock löst problemet.

Någon som har en aning om vad det handlar om?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrium:

Hej!

När jag försöker installera ESXi på min (nuvarande) NAS (AMD C-60, 8GB RAM, ...) hänger sig installationen hela tiden vid 27%. Försöker installera från ett USB-minne till samma USB-minne. Detta har fungerat på min förra server. Har testat lite olika BIOS-inställningar, testat olika USB-minnen, etc. Inget har dock löst problemet.

Någon som har en aning om vad det handlar om?

Tack på förhand.

Har du ett nätverkskort i den som stöds? Har man inte det så kan tydligen installationen stanna eller krascha (vet inte vilket).

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk

Precis, kolla om/vilka enheter som finns i HCL. Om du hittar enheter som inte finns i HCL, undersöka dina möjligheter att byta ut/ta bort denna hårdvara. VMware rullar på det mesta, men inte på all hårdvara.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Hmm, jag skulle nog prova att installera till ett annat USB-minne också. Kolla också så att eventuella virtualiseringsfunktioner är påslagna i BIOS - dock är jag osäker på vad som KRÄVS för att det ska fungera.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrium:

Hej!

När jag försöker installera ESXi på min (nuvarande) NAS (AMD C-60, 8GB RAM, ...) hänger sig installationen hela tiden vid 27%. Försöker installera från ett USB-minne till samma USB-minne. Detta har fungerat på min förra server. Har testat lite olika BIOS-inställningar, testat olika USB-minnen, etc. Inget har dock löst problemet.

Någon som har en aning om vad det handlar om?

Tack på förhand.

Hur mycket tid har du givit installationen? Installerade Esxi på en servern hemma för några dagar sedan och min maskin hängde sig också på 27% men efter några minuter så fortsatte den.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]