Vad är det för skillnad mellan dessa MX-2 pasta ?

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad mellan dessa MX-2 pasta ?

1) http://www.dustin.se/product/5010129504/arctic-cooling-mx-2-t...
2) http://www.dustin.se/product/5010643181/arctic-cooling-mx-2-t...

Samma pris när ena innehåller dubbelt så mycket, och ett helt olikt artikelnummer:

1) OR-MX2-AC-01
2) ORACO-MX20001-BL

Samma olikheter i tillverkar-artikelnummer finns för MX-4 också. De varianter som börjar med "ORACO-" i artikelnummer är billigare (gäller även MX-4). Så frågan är; vad är det för skillnad ?

Tack på förhand!

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk
Medlem

Skillnaden är att du inte får kartong.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Skillnaden är att du inte får kartong.

Förhoppningsvis skämtar du, då helt olika tillverkar-artikelnummer inte är logiskt på något sätt.

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk

Antagligen ligger det något i det. Den ena har 4 gram och snygg förpackning, den andre 8 gram och bara sprutan. Kan vara olika försändelser från fabriken och nu kanske dem bara säljer i förpackning. Jag har inte en aning, bara en gissning. Du får nog mejla Dustin eller ARCTIC COOLING om du vill veta.

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[¿:

Gangster;12978604']Antagligen ligger det något i det. Den ena har 4 gram och snygg förpackning, den andre 8 gram och bara sprutan. Kan vara olika försändelser från fabriken och nu kanske dem bara säljer i förpackning. Jag har inte en aning, bara en gissning. Du får nog mejla Dustin eller ARCTIC COOLING om du vill veta.

Jag, jag fick helt enkelt göra så. Får se vad de svarar.

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi:

Förhoppningsvis skämtar du, då helt olika tillverkar-artikelnummer inte är logiskt på något sätt.

Det var mest menat som ett skämt, men det skulle mycket väl kunna vara så att man inte får en snygg kartong och det blir då billigare.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tolkar det så med, -BL på slutet av den större står nog för "bulk".

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Nu fick jag svar. Citerar:

Citat:

Märkligt kan tyckas men det enda som skiljer dem är mängden.

Då löste vi det mysteriet.

De av er som köpt någon av Arctic Coolings kartonglösa pastor, sitter det på någon slags propp som man sätter på efter man är klar, för att försäkra sig att det inte kommer ut/torkar/osv ?

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi:

Nu fick jag svar. Citerar:

Då löste vi det mysteriet.

De av er som köpt någon av Arctic Coolings kartonglösa pastor, sitter det på någon slags propp som man sätter på efter man är klar, för att försäkra sig att det inte kommer ut/torkar/osv ?

Enligt bilden sitter där en kork på. Vilket är logiskt, annars skulle ju allt kunna kletas ut i frakten.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oi:

Nu fick jag svar. Citerar:

Då löste vi det mysteriet.

De av er som köpt någon av Arctic Coolings kartonglösa pastor, sitter det på någon slags propp som man sätter på efter man är klar, för att försäkra sig att det inte kommer ut/torkar/osv ?

Jag har Arctic MX-2 eller MX-3 hemma, samt Arctic Silver 5, och båda har kork så det känns som att de borde vara standard. En tub räcker ju trots allt ganska länge.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Enligt bilden sitter där en kork på. Vilket är logiskt, annars skulle ju allt kunna kletas ut i frakten.

Jag visste inte vad jag skulle tolka den svarta delen som, men du väl rätt antar jag.

Skrivet av Phukkitt:

Jag har Arctic MX-2 eller MX-3 hemma, samt Arctic Silver 5, och båda har kork så det känns som att de borde vara standard. En tub räcker ju trots allt ganska länge.

Då var det bekräftat.

Nu var det så att jag hadde beställt en kylare över helgen från Compless, till min gamla PC som skall tjänstgöra som server eller brandvägg snart, och då passade jag på att ändra beställningen till att innefatta en MX-4 då fraktkostnaden kunde utnyttjas. Därför ber jag Dustin om ursäkt :\

På tal om min gamla PC, det känns bra att det sitter en Asus (P4PE) mobo i, för även om den är från 2002 så innehåller den en funktionalitet som heter Q-Fan (står för Quiet-Fan antar jag) vilket innebär att moderkortet själv (då Q-Fan är aktiverat i BIOS) reglerar spänningen till fläkten för att hålla en nödvänig varvtal (men inte mer) för att hålla CPUn "sval".

I "traditionella" moderkort, när en viss kylares fläkt inte har/hadde tempreglerat varvtal så fick man helt enkelt nöja sig med an fast varvtal. Då den enda sockel 478-kompatibla tysta kylare med acceptabel pris jag kunde hitta var en Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (min förra var Arctic Cooling Super Silent 4 Ultra TC, med tempsensor för reglering) som inte är tempreglerat, så betyder det att jag kan utnyttja moderkortets Q-Fan funktion för ändamålet. Skall bli intressant att jämföra beteendet.

EDIT

jo, Q-Fan regleringens "ratio" för varvtal dentemot uppphättning kan väljas i en lista bestående av 6-7 olika nivåer. Så Q-Fan är en bättre metod än enkel tempreglering. Lite informatiion för den som orkar gäspa sig igenom tänkte jag

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact