Speldagbok: Diablo 2 Barbarian - Hardcore [Död, A3 Hell, Level 81]

Permalänk
Medlem

Holy freeze kan du ju få via en act 2 merc. Varför inte conviction, concentration (ger även blessed hammer mer skada) eller fanatism som main attack aura?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk

ser fram emot att svara men det får vänta tills imorrn för det finns många argument bakom : )

lustigt att du tog upp mercens freeze för jag funderar på att byta ut honom. det ska jag också ta upp imorrn. cor verus har klarat första uppdraget. bara 1000 timmar kvar tills jag e där jag var.. hehe : )

Permalänk
Medlem

tråkigt att du dog, men jag har gått in varje dag för att läsa hur det går och gillar hur du hela tiden försöker få reda på bästa möjliga strategi.

Hoppas dock det blir lite mer bilder i denna delen nu men ny gubbe Exempelvis när du hittar nya items och när du tar dig till nya nivåer. Roligare med bilder och text än enbart text

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk

gött att höra! och tack för omtanken : )

absolut. jag ska implementera fler bilder-grejen när det gäller större framsteg, avklarade bitar och goa items

fan den bilden ser bekant ut..du har inte bott i uppsala innan? lärde känna en kille som hette matte s via nåt forum för läääänge sen och han hade nästan en exakt likadan bild på sin msn. när jag sen såg namnet slog det mig.. med tanke på hur liten världen är så kör jag en long shot. det är inte samma matte va?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Frostskarpe är i himmelen nu och ondskan spyr ut över hela cyberspace

jag var inte skärpt nog och höll dåli koll. de fick mig i halls of the dead. 3-4 uniques och allt gick snabbare. sämst att jag ens spelade idag. sovit för lite.

dags att inskaffa en mus med sladd. med handen på hjärtat kan det nog varit det som hände. dåliga batterier. det kändes som nåt inte stämde och jag tryckte potions i panik men hann inte få fram juvveni tid
nåja level 75 e megarekord för mig och jag förblir övertygad om att det går. nya tag med exakt samma strategi! : )

Tråkigt! Ska ärligt säga att jag aldrig trodde att du skulle nå sådär långt, du körde ju nästan ikapp min karaktär, som jag farmade rejält på. Nåja, min teori om att det du försöker är omöjligt står fortfarande fast.

Lycka till med nästa!

Skrivet av Guffa_Harley:

gött att höra! och tack för omtanken : )

absolut. jag ska implementera fler bilder-grejen när det gäller större framsteg, avklarade bitar och goa items

fan den bilden ser bekant ut..du har inte bott i uppsala innan? lärde känna en kille som hette matte s via nåt forum för läääänge sen och han hade nästan en exakt likadan bild på sin msn. när jag sen såg namnet slog det mig.. med tanke på hur liten världen är så kör jag en long shot. det är inte samma matte va?

Jag skulle råda dig att köra en egen tråd, så det blir lättare att hålla koll på den. Du får ju förstås fortsätta här om du vill, men kanske en egen tråd vore trevligare?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Tjena son av Leffe!

absolut! en ny tråd är skapad. jag kör en journal i den tråden. tackar för lånet av denna så länge!

det käns ganska stort att det gick så långt och jag har lärt mig massor under färden. se upp för level 75 och act två kommer att slås!

tråden heter tills vidare Cor Verus Korståg

Permalänk

men det var väl själve fan..min mercs holy freeze har egentligen varit helt värdelös. jag trodde hans boostade min eller att han åtminstone fick extra skada och slow eller nåt men jag har just läst att den högre leveln tar ut den lägre. det innebär också att om jag snabbt maxar holy freeze så kommer den slå ut duriels holy freeze på nightmare! yes! edit: scratch that..verkar bara gälla vissa auror..va fan..

nej jag har en ny merc plan nu. det var i retrospekt hela tiden emilios fel när saker gick snett. bara namnet-inget fanatsy alls med det-borde vetat bättre..

: )

så i alla fall. den nya tråden kommer inkludera mål, delmål, tankar om vilka misstag jag gjorde det senaste försöket och vad jag lärt mig. utvecklingen kommer sedan vara en berättelse om gubbens framgång

ska försöka implementera lite mer bilder och varva med tankar om varför jag gör de val jag gör och hur de kommer vara effektiva

frågor kommer naturligtvis att ställas och jag hoppas på svar på majoriteten av dem

Permalänk

#13943293

nya tråden

more to come

Permalänk
Skrivet av jejja:

Holy freeze kan du ju få via en act 2 merc. Varför inte conviction, concentration (ger även blessed hammer mer skada) eller fanatism som main attack aura?

Skickades från m.sweclockers.com

många gånger så står jag ensam kvar när han har dött. därför är det viktigt att jag kan klara mig själv när han dör. utan holy freeze känns det omöjligt när de är tillräckligt många

budgeten i nightmare och hell kräver att man bitvis kan klara sig själv. trånga utrymmen hjälper inte hammers så de faller bort. fanaticism och concentration är liksom might och conviction skitbra om de andra slöas ner men som sagt, bitvis står jag ensam och då går det inte

jag kommer varva mellan mellan might merc och rogue merc

ska förklara hur jag tänkt med detta i nya tråden

Permalänk
Medlem

Tänker du så så ska du välja en med might eller defence aura. Defence tycker jag inte gör så stor skillnad om man inte själv har en hög def på gubben. Jag hade kört med might i så fall.

Sen bör du läsa på ang block. Jag tycker det är obligatoriskt för en pala med 75% block då du har holy shield samt att du behöver en del dex för att inte få för låg Attack rating. Blocken kommer nästan på köpet. En del hänger på skölden du bär.

Hög chance to block samt fast block rate är skönt att ha när man har många mobs runt sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Skrivet av jejja:

Tänker du så så ska du välja en med might eller defence aura. Defence tycker jag inte gör så stor skillnad om man inte själv har en hög def på gubben. Jag hade kört med might i så fall.

Sen bör du läsa på ang block. Jag tycker det är obligatoriskt för en pala med 75% block då du har holy shield samt att du behöver en del dex för att inte få för låg Attack rating. Blocken kommer nästan på köpet. En del hänger på skölden du bär.

Hög chance to block samt fast block rate är skönt att ha när man har många mobs runt sig

Skickades från m.sweclockers.com

Kan bara hålla med, finns ingen anledning överhuvudtaget att köra med en merc från något annat än act2 då de tyvärr är klart sämre, kanske med undantag att köra med en cold merc från act3?

Kommer inte ihåg exakt hur ekvationen för block såg ut, men krävdes det inte väldigt mycket dex för att nå 75% block? Vet att jag körde på det med någon hammerdin och att man typ var tvungen att köra med sacred targe som shield för att kunna nå 75%?

Permalänk
Medlem

Ca 145 dex för 75% block med en sköld som har 60% chance to block med holy shield runt 10 har jag för mig. Iof är det bara att kolla med en character editor för exakta siffran. Under 145 dex så får du svårt att få till en bra AR ens med en hög level på fanatism så för mig är valet enkelt.

Nu pratar jag runt level 75-80 på gubben.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10