Lätt, bra skärm och billig = Svår kombination

Permalänk

Lätt, bra skärm och billig = Svår kombination

Jag är på marknaden efter en ny laptop, något där jag kan skriva uppsatser och kolla på filmer utöver vardagssurfning.
Det mest krävande jag kommer göra är förmodligen att kolla på 1080p video på extern skärm, via HDMI.
Det jag vill ha är låg vikt, relativt bra batteritid, ett tangentbord som är över genomsnittet och bra byggkvalitet och allt till det relativt resonabla maxpriset av 7000kr.
Något jag fastnat för är Zenbook UX32A, med en sandy bridge i3 och en matt och ljusstark 1366x768 skärm och en riktigt snygg design. Allt till det hyfsade priset av 6990. Det skulle så klart vara trevligt att spendera något mindre, exempelvis på en Asus Vivobook S400, med en sämre skärm, sämre batteritid och något mindre snygg dator. Dock med touch, till viss nytta och 500kr billigare.

Har ni bättre förslag?
Jag nöjer mig med 1366x768, om ljusstyrka och betraktningsvinklar är hyfsade.

Permalänk

Ganska miss-ledande rubrik, man kan tro att det handlar om bildskärmar innan man ser att det handlar om bärbara datorer...

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Skrivet av Bordsvatten:

Ganska miss-ledande rubrik, man kan tro att det handlar om bildskärmar innan man ser att det handlar om bärbara datorer...

Du kan ju tänka på att du befinner dig i subforumet "Bärbara datorer: Köpråd". Bör vara en tillräcklig hint för att det ska handla om en laptop...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skinksallad:

Du kan ju tänka på att du befinner dig i subforumet "Bärbara datorer: Köpråd". Bör vara en tillräcklig hint för att det ska handla om en laptop...

Ser du "Nytt i forumet" till höger? Där ser man bara titlar, och när man läser din där så känns det uppenbart att det handlar om en vanlig datorskärm. Du får se det via våra perspektiv.

Edit: Men strunta i det nu, kom med förslag till TS om ni har några! Jag är ej insatt i laptop-marknaden så kan dock ej hjälpa med det.
Lycka till och god jul!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500