KVM switchar + extender?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Valbo
Registrerad
Aug 2002

KVM switchar + extender?

Jag ska flytta till hus och planerar att ordna ett litet rack med server och eventuellt även min (framtida) stationära dator. Sedan har jag tangentbord+mus m.m. i ett helt annat rum. Så min tanke var att ha KVM switchar och någon form av extender för TG+Mus+DVI (har för mig de finns sånna som nyttjar 2xCat 5e).

Så min tanke var att ha följande:
Rack:

• Server

• Workstation

• Ev. Server 2

• Router/Switch etc.

• KVM Switch + Extender om den inte har de inbyggt på något sätt

Skrivbord:

• Tangentbord, Mus, Skärm

• KVM Switch mottagare eller vad man ska kalla det, gärna med möjlighet att koppla in en dator här också (t.ex. vid felsökning).

Helst vill jag att den ska ha Dual Link DVI (eller motsvarande), för att kunna köra höga upplösningar på min workstation i framtiden, den ska också klara att man spelar (wow+d3+sc2). Helst också både USB och PS2, om jag måste välja föredrar jag PS2 till TGbord+mus.

Så någon som har några tips på någon billig lösning för detta?

Desktop: | Core i5-4690K | Zotac GTX 970 | 16Gb RAM | 256Gb Samsung 830 SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 12GB DDR2 Ram | 3x1.5Tb ZFS | FreeNAS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2008

Bra extendrar och KVM switchar kostar tyvärr rätt mycket pengar, speciellt om man ska ha flera skärmar över DVI.
Har själv haft tanken att göra som du säger, men det har stoppats pga priset..

ATEN är väl det märke jag rekommenderar som har riktigt bra grejor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Valbo
Registrerad
Aug 2002

Det är Aten jag har tittat på men jag hoppades det fanns något lite billigare det vore väldigt trevligt att ha datorerna i ett annat rum.. men jag får nog leva med stationära i samma rum :/ synd de nu när jag vant mig med tystnaden man får av en bärbar

Desktop: | Core i5-4690K | Zotac GTX 970 | 16Gb RAM | 256Gb Samsung 830 SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 12GB DDR2 Ram | 3x1.5Tb ZFS | FreeNAS