Kyligt värre, men verkar inte få högre klockning!

Permalänk

Kyligt värre, men verkar inte få högre klockning!

Behöver hjälp att klocka lite till då jag har tempsen på min sida!, men fastnat vid 4.4 på cpu och 1241/1550 på gpu

vad ska jag testa näst?
*så fort jag ökar blck ens till 103 så fungerar det icke!

(har bara dragit upp cpu ratio på 44) (ska köra ibt strax men kommer kanske hamna runt 35c som max så utrymme finns)

Permalänk
Medlem

kanske dåligt exemplar som inte går högre.
Sen vad kyler du din CPU med?? flytande kväve? XD (dina temps stämmer INTE om du kör med en vanlig luft/vatten kylare)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Borde ju gå högre tycker jag!

Kyler med vatten, och datorn står på andra sidan väggen i ett icke uppvärmt (men torrt) vindsutrymme! tror tempen därinne ligger runt 13c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Borde ju gå högre tycker jag!

Kyler med vatten, och datorn står på andra sidan väggen i ett icke uppvärmt (men torrt) vindsutrymme! tror tempen därinne ligger runt 13c.

Jag kan tyvärr inte svara på hur bra den CPUn brukar gå att klocka :/

Jaha, då kan det stämma

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Har du höjt spänningen? Ser på MSI afterburner att du inte gjort det på grafikkortet iaf. Låt BLCK vara och använd multipliern. Du kan ha -20, sålänge du inte har tillräckligt hög spänning spelar det ingen roll.

Permalänk
Skrivet av wotanziu:

Har du höjt spänningen? Ser på MSI afterburner att du inte gjort det på grafikkortet iaf. Låt BLCK vara och använd multipliern. Du kan ha -20, sålänge du inte har tillräckligt hög spänning spelar det ingen roll.

Kan inte höjja spänningen på 7970t går inte i afterburner (trots eula mm.)

-20 ?? hur menar du då? multiplern är på max (44)

Permalänk
Medlem

Jag syftade på att temperaturen inte spelar någon roll för stabiliteten om den håller sig under en viss gräns(borde skrivit -20 C, my bad), utan det beror på att spänningen inte är tillräcklig. Man måste låsa upp spänningen i settings i MSI Afterburner, men det kanske inte går för dig i vilket fall jag inte riktigt vet vad du kan göra. Om du inte redan gjort det så rekomenderar jag starkt att du läser igenom FAQen om överklockning i detta forumet. Nu har jag en 2500K och kan inte riktigt lämpliga Vcore spänningar för din processor, men för min 2500K är din Vcore för låg för att jag skulle kunna köra 44 multiplier stabilt.