OCZ Vector, Plextor M5S och M5 Pro i SweClockers testlabb

Permalänk
Melding Plague

OCZ Vector, Plextor M5S och M5 Pro i SweClockers testlabb

Det fortsätter att ramla in högintressanta SSD-enheter i SweClockers testlabb. Redaktionen kompletterar höstens test med nya OCZ Vector, Plextor M5S och Plextor M5 Pro.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har varit nyfiken på Plextor ett tag, men priset är avskrämmande. :/
Plextor verkar kontinuerligt göra bra grejer, dock.

REDIGERAT: Nej, det var orensad cache som gav mig problem, det löstes. Mina ursäkter.

Permalänk
Medlem

Om inte annat var Plextor M5 Pro – 256 GB rysligt snygg med den vita finishen :).

Permalänk

Tycker det flyger ut SSD diskar nuförtiden!
Jag gillar den vita SSD'n. Kanske nåt o ha i en LAN dator med BitFenix Prodigy Vit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Tycker det flyger ut SSD diskar nuförtiden!
Jag gillar den vita SSD'n. Kanske nåt o ha i en LAN dator med BitFenix Prodigy Vit?

Varför ska man ha en vit SSD i en dator bara för att det ser snyggt ut på LAN? Det chassit har inget fönster heller, så ska man sitta utan sidpanel hela natten?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Man får väll hoppas att OCZ skärpt till sig men man får väl avvakta lite och se. Och att det kommer SSD:er på löpande band är bara positivt. Vill gärna byta ut min 60GB mot en 300gb+ SSD disk under 2013

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd

ÄNTLIGEN tog de med Plextors disk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett ett uppdaterat betyg för de gamla(t.ex Intel 520) diskarna för att se hur de står sig.

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Varför ska man ha en vit SSD i en dator bara för att det ser snyggt ut på LAN? Det chassit har inget fönster heller, så ska man sitta utan sidpanel hela natten?

Du får helt enkelt modda en sidopanel med fönster!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

ÄNTLIGEN tog de med Plextors disk

Skickades från m.sweclockers.com

Plextor har nästan alltid minst en disk i Sweclockers SSD tester -.-

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Varför ska man ha en vit SSD i en dator bara för att det ser snyggt ut på LAN? Det chassit har inget fönster heller, så ska man sitta utan sidpanel hela natten?

Är det fint under ytan så känns den bekvämare för den som har den.
Jag har inga fönster men det ska vara rent fint, och enfärgat utan LED i mina datorer.
Känns lite som estetisk prestanda.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Förstår iofs fortfarande inte hur de Samsung 840 kunde få samma utmärkelse som OCZ Vector. Men trevligt med ett uppdaterat test.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

Får bli en Plextor M5S – 256 GB

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Förstår iofs fortfarande inte hur de Samsung 840 kunde få samma utmärkelse som OCZ Vector. Men trevligt med ett uppdaterat test.

Samsung 840 hade problem, OCZ Vector klarade allt utmärkt. Självklart ska de som klarade testerna bäst få högsta utmärkelserna, allt annat hade varit partiskt av Sweclockers.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Plextor har nästan alltid minst en disk i Sweclockers SSD tester -.-

Den var inte med i senaste, jag påpekade det i den tråden och det står i denna artikel att den är ett kompliment till just den artikeln

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd

känns som vector är riktigt tålig

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

ÄNTLIGEN tog de med Plextors disk

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av turbi:

Hade gärna sett ett uppdaterat betyg för de gamla(t.ex Intel 520) diskarna för att se hur de står sig.

Köpte ju Plextor's M3 Pro för ett tag sedam, enbart för att den blev toppklassad av SweC Hade varit väldigt trevligt att sett hur även den står sig idag

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Intressant hur olika de presterar efter tortyrtestet och efter TRIM. Hur kommer det sig att de återhämtar sig så olika? Beror det på kontrollern, firmware eller minneskretsarna?

Är fortfarande nöjd med min Intel 520 128GB men visst blir man sugen på en ännu större och litet snabbare disk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Samsung kom fredag med en ny firmware som fixer det sweclockers finner etter torturtesten med 840 Pro og TLC..