Razer röjer specifikationer för Project Fiona – surfplatta för gamers

Permalänk
Melding Plague

Razer röjer specifikationer för Project Fiona – surfplatta för gamers

Nu avslöjas fler detaljer om den gamingorienterade surfplattan Project Fiona. Det blir processor från Intel och fristående grafikdel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

usch vilket pris!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Inaktiv

Kul grej men alldeles för dyr. Man kan för tusan få en speldator för det priset och jag spelar hellre på en dator än på en surfplatta.

Permalänk
Medlem

För det priset får man en jäkla bra dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Razers kommande surfplatta ska kosta mellan 1 299 och 1 499 dollar, motsvarande cirka 8 600–9 900 kronor (utan moms). Det handlar således om en pryl som kostar i nivå med en fullfjädrad gamingdator.

10K för en liten leksak! Oj oj oj vad den kommer att floppa.

Permalänk
Entusiast

Verkar bra men dom skulle satsat på 5000-6000kr och anpassat den till "Low-inställningar" istället...Varför så höga grafik-krav på en mobil enhet med en så liten skärm?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Denna pryl ser ut att vara totalt värdelös att införskaffa. Vem vill sitta och spela "hardcore gaming" med handkontrollers och såpass liten monitor? Ja inte jag iaf. Hade den kostat halva priset mot vad den nu ser ut att kosta visst men för detta pris, aldrig i helvetet att den inte kommer floppa.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

För dyr, för det priset är det bättre att köpa en riktig speldator.

Permalänk

Jag tror mer på att man skulle baserat den på ARM och Android med mindre kraft. Som en vanlig surfplatta fast med bättre kontroller.

Permalänk
Medlem

Alla verkar missuppfatta denna plattans syfte, klart som fan man köper en stationär dator om man kan för spel. Detta är dock en väldigt mobil lösning och tanken är nog mer inriktad att konkurrera med bärbara speldatorer. Alla kan inte ha datorn på 1 ställe pga jobb eller annat och då är detta en bra lösning. Jag skulle i ärlighetens namn välja denna över en bärbar speldator.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

tror att de skjuter för högt med priset. över 4000:- så dör denna produkt väldigt fort, vilket Razer lär få erfara. Skulle dock väldigt gärna ha en att sitta med när jag är ute på språng.

Veva ett par rundor BO 2 hade varit awsome när man sitter och skiter!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Jag hoppas att de där kontrollsakerna på sidan går att ta av lätt, annars är den ju helt horribel, då sitter jag t.o.m hellre vid dagens konsoler än den där.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Det kommer bli kanon. Om användarna fått vara med och utforma i princip allt borde det inte finnas någon anledning till gnäll, utan då köper man, för folk tror väl inte att högpresterande komponenter är gratis heller?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig lägga runt 3-4 000 för en tablet, möjligen 5-6 om den har tangentbord som ASUS Transformer, men över 10 000 kr?
Sen var det, som jag förstod, möjligt att den kom upp i ett pris på nära/över 12 000 kronor med moms.
Mja, inte jag i alla fall.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk

Känns mer som en bärbar dator utan tangentbord än en surfplatta.

Permalänk

Röjer specifikationerna?

Återigen en Aftonbladetrubrik på Sweclockers.

Ni ser själva att de inte bestämt komponenterna än. Löjligt.
Vi har dessutom redan kännt till att det skulle bli en i5 eller i7 och ett mediumgrafikkort, de berättade det på E3 i juni i år.
Inget nytt under solen, men helt plötsligt ett halvår senare så är samma vaga specifikationer en nyhet. Bra jobbat.

Permalänk
Medlem

Hade känts vettigare med en AMD-cpu med integrerad grafik. Lite slöare och varmare men mycket billigare. Skulle dessutom ha valt ett väldigt litet internt batteri, men skickat med/sålt ett extra externt som man kan ansluta med kabel för extra batteritid.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

8.000-9.000? Total failure

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Vore intressant om man kan se hur många av de (gamers) som tyckt till om Fiona som verkligen köper den. Många på Internet som tycker vitt och brett, men när det kommer till kritan kör med: "Äh! Jag var inte riktigt seriös när jag sa/tyckte det där...".

Intressant produkt fast nog inget för mig just nu.

Permalänk
Medlem

Så löst att skriva "i5 or i7". Är ju rätt rejäl skillnad i prestanda på laptopars "standard voltage" och ULV modeller. Känns ju som om det finns stor chans att det blir en ULV tvåkärnig variant men med det uttalandet så vet man ju varken mer eller mindre.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

måste lite grann hålla med tidigare inlägg om priset, den måste inte vara 1080p, jag skulle definitivt hellre ha bättre flyt med skärmens "native-upplösning" typ 1650x800 eller vad det nu blir på en wide, så spelen flyter riktigt mjukt och skärmen inte kostar en förmögenhet i den,
Om jag bara får ihop pengar kommer jag köpa denna! tänk vad underbart att sitta slött i soffan, slå på steam big-screen så man kan styra steam med styrspakarna, chatta, spela, surfa osv.

Jag vet inte om fler än jag har prövat big.screen men det hade varit ruskigt skönt på denna maskin, steam dasiywheel chattsystem borde vara standard på alla konsollspel också!! (skillnaden mot att föra en markör över ett virtuellt tgb är helt enorm! kan inte fatta varför alla konsoller fortfarande gör så! har du inte provat chatta i steam bigscreen så prova nu, ge det 30 minuter så går det rätt fort!)

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

vilken idiot köper detta påhitt? fyfan vilken jävla dynga

Permalänk
Medlem

jag köper den direkt! finns sjukt många spel som är portade från konsoller och som kommer fungera hur bra som helst tillsammans med kontrollerna på denna! de har ju inte direkt några höga hårdvarukrav heller!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

ser ut att bli en hit

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Haha har inte den där gamla plattan släppts än? Känns redan gammal innan lansering?! x)

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Haha har inte den där gamla plattan släppts än? Känns redan gammal innan lansering?! x)

Tänkte samma sak då jag såg den, har för mig jag hörde om den i början av året. Razer razer...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

För dyrt... och sen kan man undra hur länge batterierna varar på den. Och hur tung den lär bli för att kunna trycka i tillräckligt med batterier för att kunna få ut nån vettig spel tid..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

En Tablet-PC med diskret GPU och handkontroller kan väl vara intressant för ett par personer. Hur stor är skärmen tänkt att vara? 10.1 är det jag sett. Det stod inte i de specs som spikades däremot. Det är däremot ingen surfplatta, och ingen kommer sälja spel i Windows Store eller portera dem till Metro. Jag tycker man ska fortsätta skilja de kategorierna av pekdatorer åt, vad en tablet-pc är, är ju redan etablerat lika så tablet/surfplatta. Fullfjädrad PC inget annat. Spelplatta? Slate PC är hur som helst segmentet.

Permalänk
Medlem

För luddigt, för dyrt och för onödigt. :l

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

För dyrt... och sen kan man undra hur länge batterierna varar på den. Och hur tung den lär bli för att kunna trycka i tillräckligt med batterier för att kunna få ut nån vettig spel tid..

1 299 och 1 499 dollar, motsvarande cirka 8 600–9 900 kronor utan moms dock så kostade ps3 12 000 då den släpptes 2007 ^^ det är juh inte dyrt xD

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci