Google publicerar Zeitgeist 2012 med årets mest populära sökningar

Trädvy Permalänk
Robot
Registrerad
Dec 1999

Google publicerar Zeitgeist 2012 med årets mest populära sökningar

Bland världens mest populära sökningar samsas bloggerskan Hanna Widerstedt med Ipad 3 och stormen Sandy. Det framgår av Googles sammanställning över årets hetaste sökord.

Läs artikeln

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Tannhäuser Gate
Registrerad
Sep 2003

Hanna Widerstedt... Brr.. hemsk "karaktär".

|| SWECLOCKERS.COM || uberklass@sweclockers.com ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0640 & 0743 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Überklass:

Nej hon är ju skitrolig! Skrattar åt vilken idiot hon är.

Aerocool DS Cube|AMD Fx-8120 @ 3.3 GHz|Hd 7950|Asus M5A78L-M/USB3|8 GB RAM|ADATA Premier Pro SP900 64GB|2,25 TB Lagring|Cooler Master Seidon 120V
Hörlurar är något som har i uppgift att låta så bra som möjligt. Det är inte ett hårband.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2010

Vem e hanna?

Chassi: Prodigy CHOPPED and LOADED!, GPU: R9 290 H2O, CPU: Intel i5 2500K H2O, SSD: Samsung 830 128GB x2, PSU: be quiet! L8 630W, Mobo: ASRock Z68M-ITX/HT, RAM: Crucial Ballistix 2x4GB, Mus: Func MS-3, Tgb: Microsoft SideWinder X4, OS: Win7, Ljud: Beyerdynamic DT770 PRO 80Ω. (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gôt"la"borg
Registrerad
Aug 2011

BOLIBOMPA!!! <3 Undrar dock om det verkligen är barnen som googlar på det eller om det är vissa vuxna som bara vill komma i kontakt med barn..

Min e-penis är längre än din e-penis.
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Bolibompa!

//AMD Phenom II X6 1055T //Gigabyte GeForce GTX 670 2GB//MSI 760GM-E51 //Antec Two Hundred V2 Svart // 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3 // Fractal Design Tesla 550W 80+// Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 //Samsung Spinpoint //

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Marticus:

Vem e hanna?

Googla't och du får veta

Även; "Hur tvättar man". Är bara glad över att det inte var "child rearing" eller dylikt.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2004

Hahaaa! Treding Searches, enda spelrelaterade på hela listan! Diablo 3! Inte någon BF3 eller StarCraft II eller annat utan finfina Diablo 3

Folk får tycka vad de vill om det, men omtalat och eftersökt är det allt ^^

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Aug 2010

Har googlat vad klockan är i andra länder ett par gånger, är väl det som räknas med antar jag.

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Apr 2009

Det är helt klart kvinnor som googlar mest.

Moderkort: AsRock Z77 Extreme4 | CPU: Intel Core i7 2700K @ 3,9Ghz | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | GPU: EVGA 680 2gb SC | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance | SSD Samsung 830 256GB | PSU: XFX 850W | Chassi: Fractal Design Define R4 | Skärm: LG W2363D
Macbook Pro Early 2011 med 160GB Intel SSD och 8GB Minne | iPad 2 16GB | OnePlus One 64GB | Apple TV3 | Raspberry Pi 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av MrNeikter:

BOLIBOMPA!!! <3 Undrar dock om det verkligen är barnen som googlar på det eller om det är vissa vuxna som bara vill komma i kontakt med barn..

Jag är nog nästan beredd att satas 100% på att det är barn

What evah! i'll do what i want!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hemma (i Stockholm)
Registrerad
Jan 2010

å herre gud vilken skapelse

Fractal Design R3╠═►i7 860 3.8GHz╠═►RipjawsX 8GB
Noctua NH-D14╠═►XFX HD7970 (Ac Xtreme)╠═►Asus Xonar DX
Corsair HX 750W╠═►MSI P55A-GD65 1156╠═►Force GT 90GB|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vedevåg
Registrerad
Maj 2004

Googla klockan? Märkligt beteende...

Föresten, är det någon här som vet vad klockan är?

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2011

undrar vilka som googlar på charlotte perelli..

Dator: Processor: Intel i7 2600k CPU Kylare:Antec kühler h2o 620 Grafikkort: Asus GTX 570 Direct Cu II, Mobo: Asus P8P67-LE SSD Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Green 2TB, RAM: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC10666 1333MHz, Chassi: Fractal Design Core 3000, PSU: Corsair PowerSupply 700W Gaming series 80 Plus
Skärm: Dell U2312HM Mobil HTC One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Mikael_Berglund:

En uppfinning

Lika mycket som den var igår vid den här tiden etc

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av MrNeikter:

Troligast föräldrar som googlar-fram TV avsnitt och liknande åt sina barn!

Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com
C&C Renegade X är i Beta 4, kom och spela! #15326464

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Mikael_Berglund:

Står ju brevid din post TIHI :):):):)

CASE In Win 8.O.S.S. Cube CPU 5960X GPUs 2x GTX 980 HoF RAM 16GB Kingston 3000Mhz 4x4GB PSU The EVGA® SUPERNOVA NEX1500 Classified SSD 6xSSD Total 2.5TB Headphones DT990 250Ω + Bowers & Wilkins P7 + Sennheiser RS220 Screens 3x Asus ROG Swift PG278Q 3x BenQ XL2720T 120Hz Mobo EVGA X99 Micro HDD 4x 4TB Microphone Samson Meteor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
örebro
Registrerad
Aug 2007

Hur länge är man i belastningsregistret xD

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

Hanna Widerstedt? Aldrig hört talas om ens. Är väl bara att Googla då... ^^

Klockan googlar jag när jag ska välja grupp på universitetet. Gruppvalen öppnar ett visst klockslag, så då sitter jag och stirrar på klockan efter den sekund det öppnar. Då vill jag ha en internetklocka som förhoppningsvis inte går fel.

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

De måste väl ändå sorterat ut diverse träffar? (XXX)

En rolig grej är ju också, googlar man "Vad är klockan" så kommer man in på klocka.nu - som kollar systemklockan, ingen klocka att ställa sin klocka efter alltså.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H
Marantz SR5005 | B&W DM 603 & 601
Projekt: IceCase

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Det jag googlar mest är nog: "How to google"

Chassi: FD Arc, MB: Gigabyte Z77X-UD3H,
CPU: i5 3570k, CPU Kylare: Phanteks PH-TC14PE,
GPU: MSI GTX 970, Ljudkort: Asus Xonar DGX
Nätagg: Fractal Design Newton R2 650W,
RAM: Corsair Vengeance 2x 4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av Njure:

Hanna Widerstedt? Aldrig hört talas om ens. Är väl bara att Googla då... ^^

Det skulle jag kalla en bedrift, att lyckas undvika kännedom om denna karraktär, imponerande

Datorer - Macbook Pro 13" late 2013 / MacBook Air 13" late 2013
Hörlurssystem - DacMagic Plus > Sennheiser HD650 / NAD HP50
Ljudsystem - HRT Music Streamer II+ > NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 911 Carrera S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2009

Justin Bieber...
Hoppas världen sprängs den 21:a. Det är dags för domedagen. Vi har förverkat vår rätt att andas. Jag överväger att emigrera till Nordkorea, hen är säkert bannad där. Epic fail etc etc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla huset på landet
Registrerad
Jan 2005

Justin bieber, lorren och big brother? är det bara barn som använder internet eller?

MSI Z87-S02 | i5 4670k | Asus ROG 290x | Corsair H100i | HX 850W | Vengence 16 GB Ram | CM Cosmos S | 80Gb Intel G2 | 1 TB Samsung F1 | Eizo S2431W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollollollhättan
Registrerad
Dec 2010

Hahahaha tror jag dog när jag läste "Hur tvättar man?"

| I7 2600K @4.7 | Mobo Fatal1ty Z68 Professional Gen3 |CORSAIR HX 750W| Asus Geforce GTX 780 Ti | 1 St Samsung SP 1TB / Samsung 840 Basic 128 | 8Gig Corsair vengeance 1866Mhz | Chassi Define XL |OS Win 8 x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Mar 2012

"Hur tvättar man?"!? Seriöst? SERIÖST!??! Har folk inte fått lära sig ett skit hemma eller?!

Jag spelar World of Tanks. Vill du spela lite i pluton kan du lägga till mig, heter Slaktardej även där.

Hur svårt kan det vara att skilja mellan de och dem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Überklass:

Jag tyckte att hennes konstprojekt var viktigt av flera anledningar. Det "roliga" är att hon fick så starka reaktioner på det hon gjorde, men om en man gjort samma sak hade ingen öppnat käften. Hon belyste hur trångsynta och hjärntvättade folk är och hur insyltade och blint accepterande mot stereotypa könsroller folk är. Jag ser inget fel i det. Jag tycker bara det var helt rätt gjort.

http://ozzed.net
Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök :)
Jag finns också på Spotify, Jamendo,och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av karjix:

Hahahaha tror jag dog när jag läste "Hur tvättar man?"

I det fallet lägger man nog alla sina kläder i en svart plastsäck och åker hem till Mamma.

http://ozzed.net
Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök :)
Jag finns också på Spotify, Jamendo,och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Jilted82:

Det skulle jag kalla en bedrift, att lyckas undvika kännedom om denna karraktär, imponerande

Jag har inte heller hört talas om henne innan denna artikel, om jag ska vara ärlig.

Vill inte veta heller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

"Hur man hånglar"

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
RCF Ayra Five, Audioengine D1, HiFiMAN HE-400, Audinst HUD-MX1, FiiO E10, Grado Labs Alessandro MS1, Yamaha EPH-100