Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
De_dust
Registrerad
Okt 2011

Trött på luftburkarna

Hejsan jag söker efter typ en trycklufts maskin som man unna själv till jul, den ska vara simpel och inte allt för dyr och ska gå på el, grannarna skiter jag, då den bara ska gå igång nångång per år, så ljudnivån spelar ingen större roll FÖRLÅT OM JAG POSTADE PÅ FEL PLATS!

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009

Moderkort: MSI Z170A-G45 Gaming RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2133 MHz
Processor: Intel Core i5 6600K Kylning: Cooler Master Hyper 212 EVO
Grafikkort :MSI GTX 1070 Gaming X 8GB Monitor: Asus VG248QE
Chassi: NZXT H440 Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Tangentbord: Steelseries Apex M800 Mus: SteelSeries Sensei wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm - Hong Kong - Abu Dhabi
Registrerad
Nov 2012

Kör på en http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Kompressor/Kompres... då jag fick den genom mitt gamla jobb men http://www.jula.se/portabel-kompressor-nd200-8-6-6-l-200057 som jag hade innan är grym!

|||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tanzcentrum, Stuttgart
Registrerad
Feb 2007

Biltema har allt från små airbrushkompressorer till stora verkstadskompressorer.
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Kompressor/

EDIT: Oj! Många svar på kort tid.

Das Haus, det bästa inom House.

Interviewer: Who shot first, Han or Greedo?
Harrison Ford: "I don’t know and I don’t care"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Är själv sugen på denna, har vattenavskiljare.
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Kompressor/Minikom...

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
De_dust
Registrerad
Okt 2011

En för 12 lax låter inte fel , sitter på mobilen just nu så ska läsa lite mer av dom ni rekommenderade imorgon , finns det någon grund regel som i luft på burk ?

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Är det viktigt med ren luft? Oljefri/dammfri/fuktfri osv?

Jobbar som nätverkskonsult på PWNY.
Flerårig erfarenhet från ISP-branchen och Linux-nörd.
Favoritdist: Arch linux. Datarymden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Xenoz:

En för 12 lax låter inte fel , sitter på mobilen just nu så ska läsa lite mer av dom ni rekommenderade imorgon , finns det någon grund regel som i luft på burk ?

Du vill ha en oljefri med vattenavskilljare:)

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
De_dust
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Du vill ha en oljefri med vattenavskilljare:)

Förlåt känner mig lite dum men vad innebär dessa saker ? skyller dumheten på trötthet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Xenoz:

Använd den som en luftburk, dvs inte blåsa för länge på x komponent osv.
Tänk även på att använda rätt diameter insida och längd på slangen till kompressorn du väljer att köpa!

|||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Xenoz:

Förlåt känner mig lite dum men vad innebär dessa saker ? skyller dumheten på trötthet

Olja är inte bra för dina komponenter, dock är jag inte 100 på exakt vad oljan gör har jag inte koll på

Vattenavskilljare är till för att få bort det vatten som bildas i kompressorn, oavsett hur trött du är behöver jag nog inte säga att elektronik och vatten inte är det bästa att blanda:)

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Xenoz:

Det betyder att det inte kommer oljig/fuktig luft på dina komponenter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
De_dust
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av KiwiÄrGott:

Använd den som en luftburk, dvs inte blåsa för länge på x komponent osv.
Tänk även på att använda rätt diameter insida och längd på slangen till kompressorn du väljer att köpa!

Ännu en idiot fråga vad skulle hända om det vart fel? Och skulle det kunna vara så simpelt att man kanske skulle kunna få detta med istället för att köpa till , så det blir rätt

Edit: tack personen ovanför

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Xenoz:

Ännu en idiot fråga vad skulle hända om det vart fel? Och skulle det kunna vara så simpelt att man kanske skulle kunna få detta med istället för att köpa till , så det blir rätt

Edit: tack personen ovanför

Adda mig på skype så hjälper jag dig med alla frågor du har

William.boumar

|||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
De_dust
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av KiwiÄrGott:

Adda mig på skype så hjälper jag dig med alla frågor du har

William.boumar

Gör det imorgon ^^ aja tackar men nu är det dags att fylla upp på energi , har ni mer förslag ha gärna lite erfarenhet med varan du pratar om

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av Jocose Jake:

Är också sugen på den, men frågan är om den har tillräcklig kapacitet för att blåsa rent en dator?

Intel Core i5 2500k @ 4,5GHz (Corsair H80) | Asus Maximus V GENE | Asus GeForce GTX 670 | Corsair Vengeance 16GB |
Samsung 850 PRO 256GB | Corsair AX 750W | Fractal Design Define Mini | BenQ XL2420T |
Hegel HD2 | Little Dot MKIII | AKG Q701

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Fahrbot:

Är också sugen på den, men frågan är om den har tillräcklig kapacitet för att blåsa rent en dator?

Ja det undrar jag också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av Klappa:

Ja det undrar jag också.

Jag köpte mig en Super Boxy istället. Den är väldigt högljudd när den är i drift, men den blåser rent en dator utan några problem.

Intel Core i5 2500k @ 4,5GHz (Corsair H80) | Asus Maximus V GENE | Asus GeForce GTX 670 | Corsair Vengeance 16GB |
Samsung 850 PRO 256GB | Corsair AX 750W | Fractal Design Define Mini | BenQ XL2420T |
Hegel HD2 | Little Dot MKIII | AKG Q701