Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Här
Registrerad
Feb 2003

Modda H100

Lite sugen på att modda mitt H100, lägga till en Reservoar & kanske en liten radiator, byta slangar mm.
Nån som har gjort nått sånt?, Är det bara onödigt jobb?

Data 00110011

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2008

Vad skulle du tjäna på det?

en pump och radiator kostar inte så mycket att inhandla. eller ett block.. och det du köper löst är säkert bättre en H100 grejer som sitter i.

låter mer som du gör vattenkylning till din vattenkylning

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Här
Registrerad
Feb 2003

Har tänkt på det oxå, pumpen till h100 kanske inte är så mycket att hänga i julgranen heller.
ja vad skulle man tjäna på det, bättre kylning? + rolig grej

Data 00110011

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av TrACiD:

Har tänkt på det oxå, pumpen till h100 kanske inte är så mycket att hänga i julgranen heller.
ja vad skulle man tjäna på det, bättre kylning? + rolig grej

Ne bättre kylning tror jag ej om inte du lägger till en till rad Rolig grej? Ja!

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollywood
Registrerad
Mar 2010

Om du ska lägga till en ny reservoir, ny radiator och kanske en ny pump är det ju totalt onödigt att modifiera en h100, då kan du istället bygga dig riktigt vattenkylning då du har allt som behövs?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Akarr:

Vad skulle du tjäna på det?

en pump och radiator kostar inte så mycket att inhandla. eller ett block.. och det du köper löst är säkert bättre en H100 grejer som sitter i.

låter mer som du gör vattenkylning till din vattenkylning

Håller med, du krånglar bara till det att göra på det viset samt som du förlorar tillverkar-garantin. Jag vet inga konkreta tester mellan slutna vattenkylningslösningar mot "fri-bygge" dock teoretiskt sätt så bör det bli bättre. Det är häller inte särskilt mycket dyrare att inhandla separata delar, dessutom har du ju större valmöjlighet.

Mobo: ASUS Z97-AR
CPU: Intel i7 4790K
GPU: MSI GTX 980 Ti GAMING
Minne: 8GB Corsair Dominator CL8
Chassi: Fractal Design R4 PSU: Corsair RM1000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Här
Registrerad
Feb 2003

Nu mena jag ju att man har kvar orginal radiatorn oxå. Garantin är typ skit samma
Men som ni säger så kanske man inte tjänar så mycket på det.
Får kolla lite mer på ett nytt komplett system.

Här är ju nån som moddat om det lite:
http://www.overclock.net/t/791914/the-h50-h70-mod-club-update...

Data 00110011