Silverstone Sugo SG09

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

jag har min dator ute i balkongen så jag ser den inte, däremot är det gött att ligga max på 35 grader i full load för både cpun och gpun.

Har du inte mycket fukt på balkongen? Mina föräldrar har visserligen sin dator i tvättrummet.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calle2003:

Har du inte mycket fukt på balkongen? Mina föräldrar har visserligen sin dator i tvättrummet.

vårat tak är 6x3m så nje inte jätte fuktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

vårat tak är 6x3m så nje inte jätte fuktigt.

Taket gör väl ingen skillnad om den står utomhus ^^ ? Du menar att den står i ett uterum eller?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CoZalon:

Taket gör väl ingen skillnad om den står utomhus ^^ ? Du menar att den står i ett uterum eller?

exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Nice. Rostrost.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Nice. Rostrost.

Berätta för mig hur du får rost i en dator som pumpar runt varm luft innuti sig? Var blir det fuktigt och börjar rosta? Om datorn vore KALLARE än omgivningen skulle det bli en hel del kondens och man skulle få rost eventuellt (vad nu man har som inte är alu eller plast), är dock inte ofta datorn är kallare, dessutom blir det ingen kondens om luften rör på sig någorlunda.

Permalänk
Medlem

Fattar fortfarande inte detta, chassit är mindre än Prodigy men tar mATX istället för mITX. Folk klagar på detta chassi, att det skulle vara fult eller trångt, och sedan prisar Prodigy som är groteskt stort och bara begränsar expansionsmöjligheterna...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Blir lite sugen, även om jag körde bärbar denna gång. Känns skönt att veta att det finns söta och bra små chassin att tillgå förutom Temjin TJ08-E. Tycker Silverstone verkar ha lyckats, och i så fall skulle jag få användning för den där 80 mm fläkten jag har liggandes i byrålådan

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Synd att fronten är så ful och att PSU-lösningen suger lite (borde vara slutet tätt mot sidan där så luften verkligen går ur chassit).

Hittade denna post, så här borde den sett ut:
http://hardforum.com/showpost.php?p=1038813830&postcount=17

http://i.imgur.com/8dPlH.jpg

Med smidig luftkanal för PSU'n för lite finare estetik:
http://i.imgur.com/CsGzO.jpg

(Se länken för mer bilder.)

Frågan är ju om luft flödet blir bra med 2 grafik kort tex, men jag skulle gärna betala 300 mer om det såg ut sådär. Den vita var snyggast imo :).

Hoppas fler företag gör chassin av denna modell. Gärna med sidopanel, bortat aliminium och kortare kablar så skulle jag nog köpa deta som mitt nästa bygge. Gillar små datorer och detta är ju bra mycket billigare, flexiblare bygge och ger plats för mer prestanda än en Shuttle tex.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Efter jag såg denna recension blev jag väldigt sugen på att bygga en kompakt och kraftfull dator

Visa signatur

Setup: i5 8400 2,8 ghz @3,9 ghz turbo, Asus GTX 660, 8 gb DDR4 vengeance 2400 mhz, Asus Prime Z370-P, Corsair Carbide 500r chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Frågan är ju om luft flödet blir bra med 2 grafik kort tex, men jag skulle gärna betala 300 mer om det såg ut sådär. Den vita var snyggast imo :).

Hoppas fler företag gör chassin av denna modell. Gärna med sidopanel, bortat aliminium och kortare kablar så skulle jag nog köpa deta som mitt nästa bygge. Gillar små datorer och detta är ju bra mycket billigare, flexiblare bygge och ger plats för mer prestanda än en Shuttle tex.

Hejsan

Jag fick min låda igår och du får mycket bra flöde med dina två grafik kort, eftersom på toppen finns en stor fläkt, på en sida finns en till fläkt samt där man monterar grafik kort, finns plats för 3 st fläktar till.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Ok ok, Ändrar mig till att 90% inte använder optisk enhet då
Nej men helt seriöst skulle jag våga påstå att det är väldigt få entusiaster som använder den optiska enheten överhuvudtaget därför hade det varit trevligt med chassin där de plockade bort den helt då det faktiskt ger möjlighet till att spara en del plats och framför allt spara plats på längden i chassit.

Kan man inte sätta läsaren i taket? För att spara på längden?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av jsundb02:

Det är helt klart ett mycket kompetent chassi.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Hmm hittade en intressant tråd om Silverstone SG10 http://hardforum.com/showthread.php?t=1738745 med en mycket finare front 7mm aluminium http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=29631

Permalänk
Medlem

Enligt: http://techreport.com/news/24179/silverstone-sg10-case-accept... kommer sg10 att vara tillgänglig från mars.

Permalänk
Skrivet av jsundb02:

Enligt: http://techreport.com/news/24179/silverstone-sg10-case-accept... kommer sg10 att vara tillgänglig från mars.

Ser mycket intressant ut

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Grymt mycket snyggare men silverstones 180mm fläktar är icke bra asså! låter som fan kopplar man in fläkten till en kontroller och drar ner på lägsta vill den inte snurra utan ger ifrån sig ett gnällande ljud som gör en tokig.

Vore nice om det fanns mera skruvhål för olika storlekar på fläktar så man kan byta ut dom där asen.

Permalänk
Skrivet av 120hz:

Grymt mycket snyggare men silverstones 180mm fläktar är icke bra asså! låter som fan kopplar man in fläkten till en kontroller och drar ner på lägsta vill den inte snurra utan ger ifrån sig ett gnällande ljud som gör en tokig.

Vore nice om det fanns mera skruvhål för olika storlekar på fläktar så man kan byta ut dom där asen.

De är inte pwm-styrda utan spänningsstyrda.

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.

Permalänk
Medlem

Ja, men dom låter fortfarande illa!