[DUBSTEP]Nytt från Burial, LP den 17'de!

Permalänk

[DUBSTEP]Nytt från Burial, LP den 17'de!

Hejsan kära ljudälskare!

Tänkte bara göra en tråd nu inför Burials nästa EP (HDB069) som alla verkar vara galna över på dubstepforum.com.
Lade min förhansbokning för några dagar sedan men tänkte sprida ordet vidare, "här finns bra musik!". Diskutera mera

Info:
12" 180 grammare från Hyperdub (såklart), två musikstycken som totalt går i 25min(!), A sidan titulerad Truant (11.45min) och B kallad Rough Sleeper (13.47min). Endast Vinyl samt CD(!) alltså inga digitala officiella släpp, kan vara bra att tänka på. Skeppas som sagt den 17'de December, och butiker i bl.a the UK börjar skeppa redan fredag den 14'de för att hinna tills på måndag.

Historia:
Spelat på Kode9's senaste "Burial sets" från Italien, där även mer "tidigare-okänt-material" än dessa två har spelats, det vankas alltså ännu mera Burial inför 2013, kanske något i stil med LP'n Untrue? Detta är också Burials andra EP (kindred) detta år, förutom hitten Nova som alla vid detta laget har hört. Döptes först till One/Two då Kode9 (head of Hyperdub) sagt att han inte litar på dagens musikaffärer. Riktiga namnet samt en 1*2min lång preview släpptes i förrgår.

Länkar:
Boomkat 6.99£+frakt
Bleep 8.49€+frakt
Dubstepforum.com länk

Svensk Recension av SvD: "När musik och polik förenas"
Liten update:
Hyperdub tillkännagav att digital nerladdning av meterialet fanns tillgängligt på deras hemsida runt kl 12:00 idag (14'de) och givetvis köpte jag mig LP'n i wav format direkt, ca 300mb senare och 28kr fattigare så har jag ipricip loopat den, extremt värt köp. Den finns också tillgänglig i 320 mp3, givetvis billigare, och givetvis låter likadant då signatur-ljudet från Burial är i stil med dålig Vinyl utrustning ändå

Sedan så hittade jag denna lilla hemsida som ifrågasatte Burials (halv-hämliga) identitet med att det skulle kunna vara Four Tet, en annan höjdare inom scenen. Detta har Four Tet givetvis länkat på sin twitter "Burial is Four Tet"

En guldstjärna till den som hittar Deadmau5 samplingen i förhandslyssningen av Rough Sleeper? Hint: Ghost n' Stuff

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36