CIFS: Authentication for user [Guest] has FAILED

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

CIFS: Authentication for user [Guest] has FAILED

Grejjen är så här, jag har en Boxee Box och en D-link DNS-320 har installerat funplug på den och haft allt fungerande med Transmission och så vidare, men på dem senaste dagarna har det börjat strula sig efter eventuell uppgradering av firmware osv, har kollat genom Terminal som jag använder på mac såklart att det fungerar och jag kommer in utan några problem.
Märkte att när jag skulle spela en film på min Boxee att den stannade vid ett specifikt ställe, bootade om och spelade igen, då hände samma sak och den stannade exakt vid samma plats, så jag började luska i det och trodde att min HDD kunde vara busted, det går inte spela filen från min dator, får meddelandet "access denied" efter att frysningen upphävs i både boxee och dator.
Men det är allt relaterat till problemet där det står i loggen hela tiden vilket det aldrig gjort tidigare.
Jag blir "utkastad" tydligen, det är där problemet ligger tydligen.

"CIFS: Authentication for user [Guest] has FAILED. "

Detta irriterar skiten ur mig, har försökt felsöka så gott jag kan, men vet inte vad jag borde göra, om jag ska wipa hela HDDn och börja om från början kan jag inte i dagsläget då jag har en massa viktiga filer och backups på den disken som är min enda disk dessutom.

Jag hoppas någon stött på detta och vet vad som ska göras, kommer säkert vara det mest simplaste jag glömt av tydligen.
Tack på förhand!