Komplett auktionerar ut entusiastdator – pengarna till Musikhjälpen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av upl8447:

In gick ju även en w7 ultimate license.

Gick den in i datorn eller gick den någon annanstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Gick den in i datorn eller gick den någon annanstans?

Den gick in i väggen, stressigt såhär i juletid.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

vad gick den för? någon som vet?

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreyas86:

vad gick den för? någon som vet?

Tjugoentusen

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Men fortfarande hade det gett mer pengar, hade det bara varit för sakens skull kunde de lika gärna sålt en kapsyl som någon nämnde innan. Om man ska skänka pengar och samtidigt få något tillbaka är det väll bättre att man får något vettigt?

Låt säga att du är eskimå.
Om du nu ska skänka pengar där du får något tillbaka vad får du helst, frys eller spis?

Så i detta fallet värderar jag sakerna till 15k kan tänka mig att skänka 3k mitt bud blir 18k
Hade det varit saker jag tyckt varit värt 22k hade mitt bud varit 25k.
Ser du skillnaden?

Datorn är bra och "unik", men att säga att den och den komponenten kunde varit bättre är oviktigt i detta sammanhang tror jag.
Helheten är en högpresterande dator som inte är/ser ut som alla andra man kan köpa idag och är inte upplagd för att valideras av datornnördar.

Permalänk
Medlem

Det intressantaste med hela tråden är allt gnäll, medlemmar emellan... Jösses...

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk

Välgörenhetsorganisationer måste i fortsättningen vara medvetna om och tänka på att bygga prisvärda datorer om ändamålet är att auktionera ut dom och ge pengarna till välgörenhet.

Vore intressant och se en undersökning hur det står till med etiken bland Sweclockers medlemmar. Själv ser jag det som något negativt när företag ger pengar till välgörenhet. Ekologiskt kaffe undviker man, står minst en meter ifrån ekologiskt/rättvisemärkt när jag väljer kaffe. Nästa trend blir väl rättvisemärkta datorkomponenter. Nej ja skulle faktiskt köpa orättvisemärkta datorkomponenter om det fanns för dom skulle förmodligen va några procent billigare. Jag kanske handlar moraliskt fel men jag är i alla fall ärlig.