Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Den hetaste kylpastan lär vara den som fungerar sämst......
Jag hade letat efter den kallaste

Kylpastan ska leda så mycket värme som möjligt alltså vill man ha den het. Den kallaste borde vara sämst?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk

Jag måste fan Prova Majonäs på min gamla amd 5200+

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Enligt statistiken som fanns så var ju majonäs prisvärt, om man inte gillar lukten så finns ju cream chesse, smör och chocklad med.
Fast själv rekommenderar jag oftast en tunn skiva bacon till folk, om det börjar lukta gott vet man också att det är dags att äta.

Det med 90% + alkohol är en myt, går inte att få tag på något sånt på systemet. Läkarsprit eller lite etanol är det närmsta du kan komma.

Eh, va? T-röd är 95% sprit i stort sätt. Dock så är den såklart inte till för att drickas.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Tycker att MX-2 är det bästa, om man bara vill ha en tub hemma. Andledningen är att den inte leder ström, och lämpar sig därför bättre till Grafikkort oxå. Men prestandan är nog hugget som stucket.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av soderkvist:

Kylpastan ska leda så mycket värme som möjligt alltså vill man ha den het. Den kallaste borde vara sämst?

Nä om den leder värme bra så kyls allt, är pastan varm så blir cpun varmare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sten1930:

Enligt statistiken som fanns så var ju majonäs prisvärt, om man inte gillar lukten så finns ju cream chesse, smör och chocklad med.
Fast själv rekommenderar jag oftast en tunn skiva bacon till folk, om det börjar lukta gott vet man också att det är dags att äta.

Det med 90% + alkohol är en myt, går inte att få tag på något sånt på systemet. Läkarsprit eller lite etanol är det närmsta du kan komma.

Vadå för myt? Finns i alla fall 100% aceton på biltema kemiskt rent!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Plöjde hela (japp varenda sida) internet i jakt på bästa pastan förra året. Då landa jag i Noctua NT-H1 som har gjort ett bra jobb för mig.
Sen finns ju pastor i fast form som ska bränns på plats. Har aldrig provat men vem vet, ramlade över en amerikansk jag glömt namnet på som testade 5 grader under de bästa andra men som kostade 800kr med frakt. Inte värt det. Speciellt inte när testarna bara lyckades bränna fast den varannan gång typ.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Administrativ avgift

Vad fan äre jag läser(ursäkta språket) Majonäs som kylpasta hahahahahhaha <3

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Skrivet av qMetal:

seems legit..

Visa signatur

AMD Bulldozer 4.0Ghz 6 core | Asus Nvidia GTX550ti DirectCU | Barracuda 640GB | Barracuda 320GB | Barracuda 1000GB | 8GB 1.6Ghz DDR3 | Corsair 430CX PSU | AsRock 960gm | NZXT Source 210

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Vadå för myt? Finns i alla fall 100% aceton på biltema kemiskt rent!

alkohol är i gasform när det går över ca 95-96%, visst går det att blanda i olika ämnen som binder alkoholen bättre men det går inte att dricka och finns inte på systemet. t.ex. om en flaska vodka står för länge utan kork så försvinner ju alkoholen, Det går inte att destillera ut mer än 95,6 %.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Lite roligt att majonnäs fungerar lika bra som den du rekommenderar enligt hardwaresecrets.com.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sten1930:

alkohol är i gasform när det går över ca 95-96%, visst går det att blanda i olika ämnen som binder alkoholen bättre men det går inte att dricka och finns inte på systemet. t.ex. om en flaska vodka står för länge utan kork så försvinner ju alkoholen, Det går inte att destillera ut mer än 95,6 %.

Nu är väl inte aceton en alkohol?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Nu är väl inte aceton en alkohol?

fast det går ju inte att få tag på på systemet. sedan är det delvis alkohol men inte som etanol. Menden duger ju säkert bra för syftet TS hade.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

alkohol är i gasform när det går över ca 95-96%, visst går det att blanda i olika ämnen som binder alkoholen bättre men det går inte att dricka och finns inte på systemet. t.ex. om en flaska vodka står för länge utan kork så försvinner ju alkoholen, Det går inte att destillera ut mer än 95,6 %.

Du har helt rätt i att [etyl]alkohol inte går att destillera till en högre renhet än 95,6%, beroende på att den bildar en azeotrop med vatten. Som en följd av det är den också hygroskopisk, om du renar den till högre halter mha torkmedel eller liknande, så kommer den dra åt sig vatten den utsätts för, och bilda sagda azeotrop igen. Luftfuktigheten är nog, lämnar du en flaska alkohol med högre renhet öppen kommer den ganska snabbt absorbera vatten från luften tills den åter är nere på 95,6%.

Att den övergår i gasfas när man kommer över 95,6% renhet är dock något du fått totalt om bakfoten. Vad du kan ha blandat ihop det med är att etylakohol är mer lättflyktigt än vatten, och därmed kommer dunsta av snabbare än eventuellt vatten den är löst i. Det är dock en helt annan process än hygroskopin.

För att återgå till topic, Arctic Silver Ceramica (eller vad det nu heter) är mitt favoritvapen mot värmen. Tillräckligt goda värmeledande egenskaper, och det är ingen katastrof om det hamnar där det inte ska vara, exvis bland grejer som leder ström.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Men vad är anledningen att köpa pasta för 100 gånger priset om majonäs är likvärdigt?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Men vad är anledningen att köpa pasta för 100 gånger priset om majonäs är likvärdigt?

Kylpasta luktar inte? Du msåte köpa hela burken? You want to stick it to the MAN (se vilka som tar den referensen)?

Näe skämt o sido. Kylpasta har väl alltid varit lite av en bastard. Är mer beroende av din skicklighet (om stadiga händer är skicklighet) än pastans duglighet.

Artic Silver är billigt så kör på den säger jag. (lite knepigt att det är så billigt när det sägs innehålla typ99,9999999% silver)

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Men vad är anledningen att köpa pasta för 100 gånger priset om majonäs är likvärdigt?

Majonäs kanske funkar bra när den är färsk men vad händer efter några veckor?
Kan tänka mig det blir ofräscht om inte annat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Artic Silver är billigt så kör på den säger jag. (lite knepigt att det är så billigt när det sägs innehålla typ99,9999999% silver)

Silver är inte så värst dyrt, det brukar väl ligga kring någon dollar grammet om jag inte missminner mig helt. Hur mycket är det i en såndäringa spruta, ett par tre gram? De har nog marginaler så det räcker

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!