Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Jan 2012

Hjälp av tolkning, sladdar.

Ska använda mig av ett gammalt chassi, nytt modekort, och de sladdar som är märkta ifrån chassit har inte samma namn som jag hittade i manulen, och skulle behöva lite information från folk som har lite bättre koll.

Modekort: Asus P8Z77-V LX

Så frågan är vad ska respektive sladd kopplas in ?
GND ===>
Spkout R ===>
MIC IN ===>
Mic Bias ===>
Return R ===>
Spkout L ===>
Return L ===>

Bild 2 - USB

Så frågan är vad ska respektive sladd kopplas in ?

2.D + ===>
2.D - ===>
2. VCC ===>
2. GND ===>

Sedan så undrar jag även vad NC är och hur viktigt den är då den inte finns bland sladdarna.

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
Corsair Carbide Air 540 | Core i7 2600K | Asus P8Z68-V LX | 16GB Vengeance 1866 MHz | Fractal Deisgn Newton R2 1000W | Asus Xonar Essence ST | Radeon 7970 ghz | Mionix Naos 8200 | Ducky Shine 4 | Sennheiser 595 | Blue Yeti | Logitech c910 x2 + c920|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

NC = Not Connected gissar jag på
VCC = 5V
GND = GND?
D+ = USB_P(x) + x = något av nummerna
D- = USB_P(x) -

Audio grejen verkar knepigare

[ i5-6600K @ 4.5Ghz || Corsair H100i GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB @ 1150/1550 ]
13991 - Firestrike
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Feb 2003

Om du söker på texten på kontakterna på google så kan du nog hitta hur de ska sitta, jag vågar mig inte på någon gissning vid denna tiden på natten. återkommer imorrn om du inte löst det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Ferrat:

NC = Not Connected gissar jag på
VCC = 5V
GND = GND?
D+ = USB_P(x) + x = något av nummerna
D- = USB_P(x) -

Audio grejen verkar knepigare

Testade det du skrev Och följande hände.

Jag är nog för trött för det hela just nu, ska gå och lägga mig, se om någon smart nattuggla har några bra svar när man vaknar.

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
Corsair Carbide Air 540 | Core i7 2600K | Asus P8Z68-V LX | 16GB Vengeance 1866 MHz | Fractal Deisgn Newton R2 1000W | Asus Xonar Essence ST | Radeon 7970 ghz | Mionix Naos 8200 | Ducky Shine 4 | Sennheiser 595 | Blue Yeti | Logitech c910 x2 + c920|

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Är det en så pass gammal låda att det sitter en "pcspeaker" i den ? Om inte så har du troligen separata återledare (Return L&R) från h&v från 3,5mm kontakten som leder ljudet till kontakterna på ljudkortet om du inte har en kontakt ansluten i frontpanelen, men så här kopplas det via en hd header och pinnnamnen för ac 97 ( som du antagligen har på lådan) ser du.

Så troligen :

GND ===>2
Spkout R ===>5
MIC IN ===>1
Mic Bias ===>3
Return R ===>6
Spkout L ===>9
Return L ===>10

Sedan måste du antagligen välja ac97 istället för hd audio i nån inställning nånstans i burken för att det ska fungera fullt ut med jacksensing och sånt.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.