Dina bästa filmer från 80 och 90-talet?

Permalänk
Medlem

Dina bästa filmer från 80 och 90-talet?

Älskar 80 och 90-tals filmer då jag anser att de fick "överleva" med en bra handling och/eller bra skådespeleri istället för att fullspäcka filmerna med effekter och därigenom på något konstigt vis bli bra.

Några av mina måste vara:

16 Candles
Ghostbusters
Back to the Future (Alla tre)
The Goonies
The Breakfast Club
Stand by Me
E.T.
Big
Rainman

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hur kan du ha glömt Top Gun!?

Bra att du har med Back to the Future åtminstone.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Pulp Fiction gillar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Hur kan du ha glömt Top Gun!?

Bra att du har med Back to the Future åtminstone.

Ja.. Hur kunde jag!? Har inte sett den på sjukt länge, det får bli att införskaffa den!

Back to the future är överlägset #1 på min topplista över bästa filmer någonsin

Skrivet av aluminium:

Pulp Fiction gillar jag

Pulp Fiction är helt klart nice, jag har bara såna j*vla problem med Tarrantinos stil att göra film på. Den driver mig till vansinne!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Pulp Fiction
Dont be a menace to south central while drinking your juice in the hood
Back to the future(alla)
Forrest Gump.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Rymdimperiet slår tillbaka
1980

Terminator
1984

Aliens – återkomsten
1986

Stand by Me
1986

Det våras för rymden
1987

Rovdjuret
1987

Terminator 2 - domedagen
1991

Att fånga en mördare
1992

En kvinnas doft
1992

Gilbert Grape
1993

Måndag hela veckan
1993

Ninja Scroll
1993

Den galopperande detektiven
1994

Dum & dummare
1994

Forrest Gump
1994

Nyckeln till frihet
1994

Pulp Fiction
1994

Braveheart
1995

De misstänkta
1995

Seven
1995

From Dusk Till Dawn
1996

Primal Fear
1996

Titanic
1997

Will Hunting
1997

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

The Rock, Con Air

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I allmänhet tycker jag att filmer från 60 tal och framåt innan CGI blev gödselspridande kan hålla otroligt hög klass både handlingsmässigt och rent grafiskt.

Exempel: 2001, Bladerunner

Helt otroliga filmer !

Sen fanns det rejäla bottennapp också, såg en VHS med frugan för ett tag sedan, tror det var Death Train, somnade för ovanlighets skull framför tvn, helt kass i avseende på sammahang och regissering. Ett skämt!

Men jag håller med, det är verkligen för mycket effekter och helt meningslöst underhållnings kaboom och splatter.
Såg bourne legacy hos min svåger, hade väl tagit ett par bärs innan men.. alltså allvarligt, att ens kalla den något med bourne är ett hån mot de första filmerna som jag faktiskt gillade.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

I allmänhet tycker jag att filmer från 60 tal och framåt innan CGI blev gödselspridande kan hålla otroligt hög klass både handlingsmässigt och rent grafiskt.

Exempel: 2001, Bladerunner

Helt otroliga filmer !

Sen fanns det rejäla bottennapp också, såg en VHS med frugan för ett tag sedan, tror det var Death Train, somnade för ovanlighets skull framför tvn, helt kass i avseende på sammahang och regissering. Ett skämt!

Men jag håller med, det är verkligen för mycket effekter och helt meningslöst underhållnings kaboom och splatter.
Såg bourne legacy hos min svåger, hade väl tagit ett par bärs innan men.. alltså allvarligt, att ens kalla den något med bourne är ett hån mot de första filmerna som jag faktiskt gillade.

Dold text

Måste erkänna något skamligt.. Har aldrig sett någon av de två filmerna och jag vet inte varför det blivit så.. De är på min list of shame, men håller på att göra något åt det.. -kanske redan ikväll!

Har inte ens brytt mig om senaste Bourne, verkar vara ungefär som du förklarar den. Och ska vi snacka lite äldre filmer så finns det många godbitar från 70-talet också Såsom:

Deliverance <3
Gökboet
Rocky
Star Wars
Hajen
Exorcisten
Dawn of the Dead
Sista natten med gänget
My name is Nobody

Kan nog hålla på för alltid här!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Som startrek minifantast så gillar jag långfilmerna i startrek-serierna, mest de från TNG men de första fungerar också

Bladerunner är ett måste, titta nu genast !

EDIT: Das boot !

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_Hofvander:
Dold text

Måste erkänna något skamligt.. Har aldrig sett någon av de två filmerna och jag vet inte varför det blivit så.. De är på min list of shame, men håller på att göra något åt det.. -kanske redan ikväll!

Har inte ens brytt mig om senaste Bourne, verkar vara ungefär som du förklarar den. Och ska vi snacka lite äldre filmer så finns det många godbitar från 70-talet också Såsom:

Deliverance <3
Gökboet
Rocky
Star Wars
Hajen
Exorcisten
Dawn of the Dead
Sista natten med gänget
My name is Nobody

Kan nog hålla på för alltid här!

+ Delta Gänget.

EDIT: Porky's från 1982.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Just det.. Hur fan kunde jag glömma Porky's! Älskade den som yngre också, riktigt rolig film haha

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk

Braveheart

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Clerks för böfvelen!

Permalänk
Medlem

Finns för mycket bra från 80 och 90 men speciellt 80talet!

Terminator 1 och 2, Predator, Platoon, Full Metal Jacket, Rambo, The Sixth Sense, Matrix, Twelve Monkeys, Léon, Sleepers, Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Trainspotting, Fight Club, Blood In, Blood Out, Goodfellas, Scarface, The Untouchables, Heat, Boyz n the Hood, The Usual Suspects, American History X.

Finns en miljard filmer till som är sevärda.

Permalänk
Medlem

När lammen tystnar och Se7en är ju sevärda

Sen finns ju Dansar med vargar

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

The Shining - 1980

Har alltid gillat mystiken i introt :).

http://v=TgCejsyS0t8

Permalänk
Medlem

Die Hard,
Gremlins 1 & 2,
Back to the future filmerna,
Indiana Jones (alla),
Jurassic Park(!) 1 & 2
Matrix
Rocky 4
Predator
Aliens

ja, det är så otroligt många som hamnar på denna lista.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Ett päron till farsa filmerna älskar ja att ha som slappa och alltid skratta lite åt
Sett lite passande när dom firar jul nu.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Kul att många andra delar med sig av alla fantastiska filmer som släpptes under dessa årtionden. Tror vi blev lite bortskämda..? Det är inte många nyare filmer som når upp i närheten av de flesta som nämnts här!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Sliding Doors
The Game
Sjätte sinnet
Alla från slutet på 90-talet
Falling down -93

Visa signatur