Helgsnack: Julklappstips för SweClockers-medlemmar!

Permalänk
Entusiast

Har införskaffat mig en HTC One X+ för att uppgradera mig ifrån en sliten, ful och långsam Nokia 5530 Xpress Music!
Det är vad jag kallar uppgradering

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Köpte Humble-bundeln till min systerson och systerdotter.
Min mamma får en flaska portvin, och min pappa får en skjorta.

Sen har jag köpt ett GTX 670, Far Cry 3 och Darksiders 2 till mig själv.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

farsan får en titanium legerad stek panna och en apple TV till morsan så hon kan se netflix på tv:en utan att sno min PS3a

på tal om apple tv. blev ganska ledsen i ögat när jag läser hur få media streaming devices inte har stöd eller kommer ha stöd för netflix i sverige.

Permalänk

Blir en nexus 4 efter jul, kanske, om nu Google / LG vaknar och ger hit en Mobil. Jag står redo med pengarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte ett headset till min bror.. Blev ett Sennheiser PC320!

Nu slipper man höra hans spelande igenom mina gamla Creative Fata1ty och man slipper även höra hans kärring och katter då han får en riktig mick och slipper använda webb-kameran

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk

Blir ett par A - Jayz One+

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem

Beställde en Intel 520 240 GB till mig själv i julklapp samt önskade mig en Samsung 840 250 GB i julklapp.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Har byggt ihop en dator till lillsyrran så hon kan spela sina spel (Mulle Meck och Minecraft!). Hon fick även ta över min 20 tummare, så nu sitter jag här med endast en skärm. Blir att köpa en till skärm i mellandagarna, kanske två för surround

I övrigt blev det några Bluray till brorsan samt espressomaskin till morsan och farsan.

Permalänk
Medlem

Grabbarna ska få en WII U.. Vi har ingen konsol sen innan, detta blir första..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Resväskevåg på Claes Ohlsson

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Känns lite öde med julklappar för mig. Arbetslös och har inte riktigt pengar att spendera på saker att ge bort. Men lite små saker skramlar man ihop eller så försöker man göra något själv att ge bort.
Största julklappen blir nog att jag åker hem till föräldrarna under julen då dom alltid vill ha mig hemma.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

Köpte mig själv 4st guldbarber och 2st siamesiska algätare Och en PS3 kontroll till sambon som hon har kopplat till PC'n

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Avstängd

Jag hatar hårda klappar!

Jag skulle aldrig vilja att någon annan valde ut hårdvarukomponenter åt mig!

Jag vill mycket hellre ha choklad! <3

Permalänk

Fortfarande ingen fredagspanel, vi fick ingen förvarning om att det skulle bli ett enormt uppehåll med fredagspanelen.
Och vi vet inte hur länge uppehållet blir.
Suger att inte veta nånting.
Jaja..

Permalänk

Till mig själv köpte jag en Philips 52" 9606 när Dustin sålde ut, dock var detta tidigt i höstas men jag kallade tvn "julklapp" då

Familjen får lite diverse, typ presentkort, usbminne, stekpannor, s3 flipcover, bläckpatroner samt lite gó dricka:P

Värsta är ju att man vill ju bara köpa mer roliga saker när det är jul... Senaste "julklappen" lutar åt en Ipad 4th gen, men ja vet inte... Kanske ska vänta på minin med *bättre skärm ^^.)

*@högreupplösning

/Andreas

Permalänk

Hmm.... Till mig själv: Delar från Twostroke till min Aerox, Yasuni C16, Mopedladdare, Hitman Absolution, Xenon kit till aeroxen, filmer, Cyborg Mad Catz 7 allt det får jag av farsan:) <3

Sen får jag köpa från mig själv till mig själv?! : SSD till Macbooken tror jag o en Ipad Mini 32gb

Sen blir det väll en del jag glömt, men är ganska sugen på en Alienware X51 eller eftersom man snart flyttar till Internat och måste kunna spela lite iallafall!:)

Just det måste förlänga mitt virusskydd (f-secure).

Visa signatur

Alienware Aurora R3/intel core i7 3.4ghz/2 amd 6990/16gb ram/1 tb hdd/

Permalänk
Medlem

Har köpt ett ASUS Xonar Phoebus ljudkort och ett par ASUS ROG Vulcan PRO hörlurar

Frugan fick en HTC One X+ och 2 veckor i Thailand....

Permalänk
Medlem

Nexus 7 till grabben, han är 2 år och 4 månader gammal så det är väl dax han får nåt eget att spela på. Pappa vill ha tillbaka sin galaxy s2... Modern får nya sportlurar till sin ajfon. Pappa en ny speldator från Inet! En bra jul i år!

Permalänk
Medlem

Här har ni iaf min önskelista, så finns det nån barmhärtig samarit där ute så det bara att höra av er om inte annat kanske lite julklappstips : http://www.alina.se/ShopCart.aspx?payment=hb&delway=hb_os&210...

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Presentkort på Inet

Visa signatur

hej :)

Permalänk
Medlem

Nintendo 3DS XL.

Funderar jag på till mig själv ,men så 1månad senare blir det väll en post, ''Vad ångrar du att du köpt''

Fan ta dig Occarina of Time din djävulska frestelse!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Köpte en samsung 840 pro 128 GB till min netbook.
Sen blir det väl ett presentkort till övriga familjemedlemmar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ruptt:

jag har köpt en dator till min lillebror inte direckt en bra men den duger till angry birds, sen har jag köpt en dator till mig själv

p1 till broder, i7 3770k 32gb ram 2st680 till dig ?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Mer detaljerat du skriver ju på SweC

Till mig själv blev det en iphone 4, har aldrig använt Apple produkter tidigare så tyckte det var tid att prova.

Sen blir det en perkulator och en stekpanna till mor och far, tråkigt men allt enligt önskelista.

Jajja! Det blev ett mATX-system baserat på AM3-processor. En Phenom II X4 965 Be närmare bestämt. Ligger på en Gigabyte GA-78LMT - brygga med 8 Gig RAM. Lyckades komma över ett GTX 560 som får tuffa på i burken. Behöver inte mycket mer då jag har en Xbox osså! Även ett nätagg lyckades jag mycket fördelaktigt komma över från Leifson här på SweC. Var ett Corsair VX550W som klarar biffen denna gången! Lagringen består av en tidigare innehavd 500GB-disk från Samsung, en Spinpoint F3, och ska sedan placera in en Western Digital Green 1,5 TB som i nuläget sitter i en kabinett och agerar extern mediahårddisk. Systemdisken är en gammal Kingston V+200 på 120GB. (Specialpris på Clas Ohlson nu btw, 599 kronor spännet! Själv har man dessutom personalrabatt... (a) ) Allt detta fick klämmas in i ett Fractal Design Arc Mini, som jag faktiskt är helnöjd med! Det som låter mest är den medföljande fläkten till Antec H2O 620, men inte så värst jobbigt ändå. Hemmabion överröstar...

För övrigt så blev det julklappar enligt önskelista. Flickvännen var svårast, som alltid, men det löste sig allt till slut!

frelleX, over and out!

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av harith:

farsan får en titanium legerad stek panna och en apple TV till morsan så hon kan se netflix på tv:en utan att sno min PS3a

på tal om apple tv. blev ganska ledsen i ögat när jag läser hur få media streaming devices inte har stöd eller kommer ha stöd för netflix i sverige.

Thank god for Xbox and PS3!!

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk
Medlem

GTX 690 eller Radeon HD7990 skulle vara uppskattat

Visa signatur

ASRock Z68 Pro3-M | Intel Core i5 2500K | MSI GTX660 TwinFrozr III | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | 320GB SATA2 | OCZ ModXStream PRO 600W.

Permalänk
Medlem

32GB 2133MHz ram och en större SSD åt mig själv, för att jag kan!
kanske ger överloppsgrejerna åt brorsan

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Julen är en långledighet för mig och det resulterar mest i att jag blir rastlös och surfar på sidor jag inte borde. Därför lär min julklapp bli ett fint datavirus eller kanske en trojan av ett slag.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Barnen ska få sina första datorer, så dom kommer nog ha en kul jul iaf ^^
Vad det gäller mig så nöjer jag mig med maten, och sällskapet så klart xD

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk

Julen blir 2 veckor ledigt för min del, åka upp till svärföräldrar i mellandagarna, inte det roligaste kanske, men sånt är livet :P. Får bli att spela på det nya Wii U vi har med samt dricka en och annan öl/snapps.

Visa signatur

Alone_Predator
Asus P6t deluxe v2, Intel i7 920@stock, 6gb ddr3, 2tb sata, 120 gb ssd corsair sandforce3, Geforce Gtx 470 SLI.