Permalänk
Medlem

Prime95 Core 3 Failure/Stopped Working.

Hej

Har experimenterat lite med diverse klockhastigheter och Vcore inställnigar försöker hitta lägsta Vcore som är stabilast i 3.5ghz testat mellan 1.2-Sto(1.248 Stock) med diverse resultat i olika hastigheter.

(Se Sign för hårdvaruinformation)

Använder mig utav programmet Prime95 men får meddelandet att Core 3 eller Core 2 har slutat fungerat,är detta ett tecken på Vcore kan vaar för låg eller är det andra faktorer som spelar in temp har vart 82c som max där efter har jag avbrutit men då har den oftast redan stängt av en Core innan den når den temperaturen.

Har inte fått några plötsliga avstängningar eller hiccups i vanligt använda såsom Videospelning eller datorspelande.
Har ni några tips på vad man kan göra eller kan man köra på ändå i vanligt användande iom Prime95 pressar Cpu mer än vad den egentligen skulle göra.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hej

Har experimenterat lite med diverse klockhastigheter och Vcore inställnigar försöker hitta lägsta Vcore som är stabilast i 3.5ghz testat mellan 1.2-Sto(1.248 Stock) med diverse resultat i olika hastigheter.

(Se Sign för hårdvaruinformation)

Använder mig utav programmet Prime95 men får meddelandet att Core 3 eller Core 2 har slutat fungerat,är detta ett tecken på Vcore kan vaar för låg eller är det andra faktorer som spelar in temp har vart 82c som max där efter har jag avbrutit men då har den oftast redan stängt av en Core innan den når den temperaturen.

Har inte fått några plötsliga avstängningar eller hiccups i vanligt använda såsom Videospelning eller datorspelande.
Har ni några tips på vad man kan göra eller kan man köra på ändå i vanligt användande iom Prime95 pressar Cpu mer än vad den egentligen skulle göra.

Du KAN väl göra det men jag tycker du ska satsa på inställningar som inte är uppenbart instabila. Som jag ser det är det mer värt att datorn inte plötsligt brakar ihop vid fel last än att köra i aningen högre klockfrekvens.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304