Permalänk
Medlem

byta slang på corsair h100?

som rubriken lyder, är det möjligt att byta slang på h100? är det svårt eller relativt lätt?

(edit)

hittade en kille som "trädde" på en slang på dom vanliga, funkar de?

https://www.youtube.com/watch?v=Tqo_0kSqyNk

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Avstängd

Det är möjligt. sett nån på galleriet gjort det. Tror det kan va relativt knepigt.

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem

är gjort på en antec 620 i galleriet. Tror att det var 8/10slangar,

Här är svaret jag fick från lifestream, han som bytte slangar på ett 620. Det som är svårt är att få det helt tätt
Hej!Den fungerade bra, jag använde mig av biltemas 5mm slang, jag fick koka den i vattenkokaren för att få på den dock.http://biltema.se/sv/Bat/VVS/Slang/Slang-15310/Biltema har även 5mm nipplar om du skulle vilja ha en reservoir.

Tror inte det är så svårt, har även hittat en guide på nätet. Sök på google, den var på engelska

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Medlem

Varför ska du göra det ? Är det bara för att se snyggt ut ? Isåfall kan du självklart göra som han i videon, men tänker du byta slangen helt så kommer det självklart inte fungera.

Känner mig dum att jag ens skriver det här...

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Varför ska du göra det ? Är det bara för att se snyggt ut ? Isåfall kan du självklart göra som han i videon, men tänker du byta slangen helt så kommer det självklart inte fungera.

Känner mig dum att jag ens skriver det här...

såklart så ska ja bara "klä" slangarna så det matchar allt annat i chassit.

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro