Egenproducerad musik, kritik önskas

Permalänk
Medlem

Egenproducerad musik, kritik önskas

Tjenare! Tänkte bara lägga upp en länk till lite egenproducerad musik för att se vad folk tycker och tänker om den
Skulle vara trevligt med konstruktiv kritik!

Soundcloud: https://soundcloud.com/bjorchen/bjorchen-bionic-speakers

Mvh Bjorchen

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ Stock, Asus P8P67 B3, HyperX Genesis 2x4gb 1600Mhz, Gigabyte GTX570 "Windforce III" @ 820/1640/4000, Samsung 1tb, Corsair tx650v2 650W, Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem

Först och främst vill jag säga att det var mycket som va väldigt bra jämfört med många andra egenproducerade låtar. Du hade lite roliga rytmer, melodin va schyst och det fanns någon slags idé bakom dynamiken.

Dock tycker jag, som med nästan all amatörproducerad musik i genren, att det känns lite som hiss- eller bakgrundsmusik av något slag. Nu låter det värre än det faktiskt är, men jag hoppas att du förstår min poäng. Ett konkret tips för att motverka det är att göra större skillnad i dynamiken. Gör det lugna lugnare, och framför allt det tunga tyngre. Vet inte om det beror på mina hörlurar men låtens höjdpunkter (runt 1.10 och 2.50) kändes rätt tama i mina öron.

Permalänk
Medlem

Tack, bra tips har fått samma liknande respons tidigare så ska titta närmare på det!

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ Stock, Asus P8P67 B3, HyperX Genesis 2x4gb 1600Mhz, Gigabyte GTX570 "Windforce III" @ 820/1640/4000, Samsung 1tb, Corsair tx650v2 650W, Windows 7 Home Premium x64