Permalänk
Medlem

okej tack för ditt svar men ja vet att de kanske är onödigt nu o fixa så mtk saker till bara cpu:n MEN ja ska faktiskt köpa vattenblock till de nya graffekortet ja köper innom några månader, och de känns lite onödigt o köpa h100 lr nån sån sluten kylare. när ja ska fixa till graffekort me.

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

okej tack för ditt svar men ja vet att de kanske är onödigt nu o fixa så mtk saker till bara cpu:n MEN ja ska faktiskt köpa vattenblock till de nya graffekortet ja köper innom några månader, och de känns lite onödigt o köpa h100 lr nån sån sluten kylare. när ja ska fixa till graffekort me.

Gör inte som jag, jag köpte först en h100 sen ett färdigt kitt från EK och nu ett helt custom H2O loop. Allt som allt har jag slösat kanske runt 5000kr.

Visa signatur

MB - Asus P8P67 DELUXE CPU - Intel i7 2600K GPU - GTX 580 SLI PSU - Corsair AX850 RAM - 2x4 Crucial Ballistix Tracer SOUND - Asus Xonar Essence ST HDD - WD CB 500gb SSD - Samsung 840 500gb CD/DVD - Plextor DVD RV x24 CASE - Corsair 550D

Permalänk
Medlem

ah jo tänkte att de är lite onödiga pengar om ja enndå köper ett helt kit nästa månad.

Permalänk
Skrivet av specel:

okej tack för ditt svar men ja vet att de kanske är onödigt nu o fixa så mtk saker till bara cpu:n MEN ja ska faktiskt köpa vattenblock till de nya graffekortet ja köper innom några månader, och de känns lite onödigt o köpa h100 lr nån sån sluten kylare. när ja ska fixa till graffekort me.

Jo jag förstår Man måste ju börja nån stans och lära sig bygga vattenkylning oxå. Jag köpte ett EK kit och byggde min första vattenkylda rig med, men i efterhand så hade det varit lika lätt att plocka ihop ett kit själv!

Visa signatur

Gigabyte X399 Aorus Gaming 7 - AMD Threadripper 1900X @ 4,15ghz - G.Skill 2400mhz Flare X 32Gb - Samsung 960 EVO 500gb - MSI GTX 980 ti Lightning - Corsair RM1000x - Phanteks enthoo primo - Custom Water cooling - Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS 2560x1440 144hz