Permalänk
Medlem

SSD och Headset, hjälp?

Hejsan,

Jag är på jakt efter en SSD och ett headset. Men eftersom att jag inte är så insatt ämnet så frågar jag er på SweC om hjälp.
Jag är villig att betala ca 1000 kr per sak. Om det är riktigt bra grejer så kan jag nog höja mig!

Tack på förhand!

//
Mvh, Emil

Permalänk
Medlem

SSD skulle jag lätt säga Samsung 830-series. Du kan ju även köpa den nyare 840-series, men jag skulle nog välja 830 En av de bästa på marknaden! Sen när det gäller headset kan du kolla in min senaste tråd angående headset. Där har jag dragit upp några modeller till diskussion

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

SSD skulle jag lätt säga Samsung 830-series. Du kan ju även köpa den nyare 840-series, men jag skulle nog välja 830 En av de bästa på marknaden! Sen när det gäller headset kan du kolla in min senaste tråd angående headset. Där har jag dragit upp några modeller till diskussion

tackar tackar, ska kolla upp det!

Permalänk

kolla in PC 350 eller PC 360, dock ligger båda över 1000.

Permalänk
Medlem

Intel 520 120 gb, 5 års garanti och den har riktigt bra prestanda. Köpte den nyss bara för att jag ville ha en driftsäker OS-disk som inte sviker. Visserligen skulle man kunna få någon 240 gb ssd men kanske inte samma kvalitet.

Permalänk
Medlem

tack för alla bra svar!

Permalänk
Medlem

headset: jag har steelseries sibera v2 funkar jävligt bra

Visa signatur

Modekort: Msi Z68A-GD55g3 Grafikkort: Nvida GeForce 670 Procesor: Intel Core i7-5770 cpu 3,50 GHz
Kylning: Antec H2O 620 Och NZXT Hårddiskar: ssd disk och lokal disk 2 TB Övrigt: Samsung lcd 24.