Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2002

Corsair H60 Problem!

Hej! Har precis införskaffat Corsair Carbide Series 200R chassi och även en Corsair H60 för kylning av min Q6600 som är har klockat lite lätt till 3.0ghz.
När jag körde med stock-kylning så låg jag mellan 30 - 40 grader idle och runt 81 grader vid prime95 torture-test. Men iom att jag har planer på att ta den högre än 3.0ghz, så vart det då H60 som ska vara hyffsat bra om man kolla tester och recensioner.

Efter en massa pill och don, så har jag nu fixat ihop allt, men till min förtvivlan och irritation så går knappt datorn att köra, ligger runt 60 grader idle, minsta lilla belastning på CPUn så drar graderna iväg direkt. Torture-test är inte att tänka på då den drar iväg upp till 100 grader direkt.

Jag läste att det kan vara så att pumpen får för lite kräm för moderkortet, så jag var iväg och köpte en 4pins -> 3 pins-kontakt så jag skulle kunna köra pumpen direkt mot nätagget, men desvärre så är det samma sak även där.

Jag var även väldigt noga med att göra rent cpun innan jag satte på det nya kylblocket. Och det fanns kylpasta redan på blocket. (som jag har hört ska vara okej).

Så nu börjar tyvärr irritationen ta över, så vänder mig till er för att kanske få någon svar om man vad som kan vara fel. Jag har även tagit bort kylblocket(pumpen) och satt tillbaka det igen för att dubbelkolla så jag inte hade satt det fel.

Snälla rara, kom men någon underbar universallösning!

Mvh: Ethnic

Main Rig: Delided 4670k @ 4.6ghz - 16GB Corsair Vengence @ 1600mhz - GTX 970 @ 1552mhz / 8012mhz - H80i
Laptop: MacBook Pro - Retina
Server: Dell Studio 1555 - Kingston HyperX 3k 120Gb
MediaPlayer: Raspberry PI 2 - OCMC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Dec 2004

låter som kylaren inte ligger mot ordentligt,går fläktar o allt annat som det ska?hade nog monterat ner allt igen,rengjort o lagt på ny fin fräsh pasta.

lycka till

ASUS Z170 MAXIMUS VIII HERO | Intel Core i5 6600K@4.6Ghz | EK-XLC Predator 240 | G.Skill TridentZ DDR4-2800 16Gb | EVGA GeForce GTX 1070 FTW | Samsung 950 PRO 256GB M.2 | Asus Swift PG278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Ethnic:
Skrivet av ARAGON_GBG:

låter som kylaren inte ligger mot ordentligt,går fläktar o allt annat som det ska?hade nog monterat ner allt igen,rengjort o lagt på ny fin fräsh pasta.

lycka till

Skulle vilja instämma med ovan då jag hade samma problem med stockkylningen som kom med min 2500k. Den låg inte emot ordentligt så var bara att plocka bort och montera om så löste det sig.

Asus Z99A II | i7 6800K | 4x8 GB Corsair Dominator Platinum | EVGA GeForce GTX 980 Ti | Corsair AX760 | Samsung 840 250GB | Fractal Design Define S | Noctua NH U12S | BenQ XL2411Z w/ Firmware issue | Logitech G930 |