Permalänk
Medlem

i5 3570k overklocka

Jag funderar på att overklocka min i5 3570k och grafikkortet (Radeon HD 7970), kommer det att ge mycket effekt? Bättre fps osv.. Och finns det några bra guider ni kan rekommendera för overklocking? Helst svenska om det finns.
Btw spelar jag bara wow, just nu på ultra men laggar dock litegrann det vill säga jag går ner på runt 30 fps när det är mycke folk samlade på ett ställe, tror ni att overklock kan höja min fps litegrann?

Mvh

Visa signatur

CPU: i5 3570k @ 4.2 Mobo: ASrock z77 Extreme4 ATX GPU: GTX 680 SC HDD: 1TB Western Digital SSD: Samsung 830 128GB PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO Ram: Corsair 8GB 2x 4096MB Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Det allra första du måste/bör göra är att skaffa bättre kylning i alla fall cpu'n men gärna också graffet om det är referens,

och bara några rader ovanför din tråd finns en klistrad tråd

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Permalänk
Medlem

går det ner till 30fps med ett 7970 ??? något är fel skulle jag säga men du får väl några fps beroende på hur mycket du överklockar men inte något stort kanske mellan3 till 10 max !

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i5 3570k @ 4.2 Mobo: ASrock z77 Extreme4 ATX GPU: GTX 680 SC HDD: 1TB Western Digital SSD: Samsung 830 128GB PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO Ram: Corsair 8GB 2x 4096MB Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av 98olllin:

går det ner till 30fps med ett 7970 ??? något är fel skulle jag säga men du får väl några fps beroende på hur mycket du överklockar men inte något stort kanske mellan3 till 10 max !

WoW går ned till 30FPS för alla.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

WoW går ned till 30FPS för alla.

Isf känns det lagomt dåligt optimerat :/
Iofs finns de kanske inte mycket man kan göra när det e många chars på samma ställe, med ping och polygoner o spells som ska stämma.

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

Isf känns det lagomt dåligt optimerat :/
Iofs finns de kanske inte mycket man kan göra när det e många chars på samma ställe, med ping och polygoner o spells som ska stämma.

WoW är grymt dåligt optimerat.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

WoW är grymt dåligt optimerat.

Hehe i wouldn't know.
Har aktivt hållit mig borta från Wow, har nog med spelberoende ändå, och har sett för många gå ner sig i det träsket

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

Hehe i wouldn't know.
Har aktivt hållit mig borta från Wow, har nog med spelberoende ändå, och har sett för många gå ner sig i det träsket

Ja, precis. La själv av när det krävdes att jag lade ner 6+ timmar om dagen på det för att något skulle hända.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*
Korspostning (skapande av flera trådar om samma ämne) är inte tillåtet.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.