Permalänk
Medlem

Netflix

Hej! Hur nöjda är ni med netflix? Funderar på att skaffa gratismånaden. Har en tjocktv, japp believe it or not Men ett xbox360 så det borde väl fungera ändå att se på den? Lite behagligare att kunna ligga i sängen och se än att trängas två st vid datorn
En till fråga är, finns det något sätt att kolla vilka serier som netflix erbjuder utan att vara inloggad? Går man in i sidan som den är innan man har konto ger det inte direkt reklam av sig själva som att ha alltför mycket för världen, typ how I met your mother visar alla kanaler och deras mammor redan
Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Netflix var en stor glad överraskning för mig faktiskt. Även om utbudet kanske inte är det nyaste (även om det finns undantag!), så är det en helt suverän tjänst rent tekniskt. De har f-nimej tänkt rätt i nästan alla lägen. Allt funkar klockrent!

Jag fick via Spotify tre månader gratis och var övertygad om att jag skulle hunnit med det som finns i min "backlog" under dessa månader. Det stämde iofs då jag sett enormt mycket, men jag kan bara inte stänga av tjänsten nu när jag vant mig. Skulle sakna den för mycket!

Osäker på om du kan scanna av utbudet innan då påbörjar gratismånaden, men om det är några specifika serier/säsonger du vill att jag ska kolla upp så hojta till.

Kan för övrigt även meddela att jag testat gratismånad hos viaplay också. Den tjänsten kändes som gamla Filmnet/Canal+, bedrövlig trots ett relativt snyggt gränssnitt. De har dessutom mage att slussa sina mediokra updates via en "hyrkiosk" som retar gallfebern ur alla som sitter och betalar för streamingbiblioteket.

Permalänk
Medlem

Netflix är helt okej, om man kör genom en webläsare med media hint.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Hej! Hur nöjda är ni med netflix? Funderar på att skaffa gratismånaden. Har en tjocktv, japp believe it or not Men ett xbox360 så det borde väl fungera ändå att se på den? Lite behagligare att kunna ligga i sängen och se än att trängas två st vid datorn
En till fråga är, finns det något sätt att kolla vilka serier som netflix erbjuder utan att vara inloggad? Går man in i sidan som den är innan man har konto ger det inte direkt reklam av sig själva som att ha alltför mycket för världen, typ how I met your mother visar alla kanaler och deras mammor redan
Tack för hjälpen!

Har du Xbox Live Gold-konto så funkar det. http://support.netflix.com/sv/node/4260#gsc.tab=0
Använder Netflix själv & är helnöjd. Kör via en Sony BD spelare. Inte det senaste programmen/filmerna alla gånger men det finns alltid nått att kolla på. Mycket bra tjänst.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att du skaffar ett konto och provar en månad gratis. Själv stängde jag av prenumerationen direkt när kontot var skapat och nyttjade tjänsten sedan gratis en månad. Var väldigt imponerad över hur klockrent just det upplägget var. Inga dolda avgifter, märkliga avtal i kursiva texter i minimalt typsnittsstorlek utan rakt på sak - inget bindande och ingen uppsägningstid.

Utbudet är väldigt bra, även om jag upplevde att de flesta kanonfilmer som fanns redan var såna jag hade på DVD (är en gedigen filmsamlare sedan tidigare). Dock njuter jag av att gamla klassiker som alltid gick på TV när man var yngre (jo, det är sant! Det brukade faktiskt gå film på TV förr och då andra rullar än Göta Kanal 2 och 3) finns att hitta där. 79 kr per månad tycker jag även gör tjänsten väldigt prisvärd.

Summa summarum: Tveka inte, regga ett konto och kolla utbudet! Själv aktiverade jag prenumerationen på nytt för en vecka sedan... var lite svårt att klara sig utan tjänsten.

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem

min boxee fixar inte netflix, vad behöver jag för att kolla? så billigt som möjligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Utbudet var en stor besvikelse och jag var tvungen att använda IE (vägrade fungera med Chrome) men annars fungerade det bra. Skulle aldrig betala för det dock.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Netflix var en stor glad överraskning för mig faktiskt. Även om utbudet kanske inte är det nyaste (även om det finns undantag!), så är det en helt suverän tjänst rent tekniskt. De har f-nimej tänkt rätt i nästan alla lägen. Allt funkar klockrent!

Jag fick via Spotify tre månader gratis och var övertygad om att jag skulle hunnit med det som finns i min "backlog" under dessa månader. Det stämde iofs då jag sett enormt mycket, men jag kan bara inte stänga av tjänsten nu när jag vant mig. Skulle sakna den för mycket!

Osäker på om du kan scanna av utbudet innan då påbörjar gratismånaden, men om det är några specifika serier/säsonger du vill att jag ska kolla upp så hojta till.

Kan för övrigt även meddela att jag testat gratismånad hos viaplay också. Den tjänsten kändes som gamla Filmnet/Canal+, bedrövlig trots ett relativt snyggt gränssnitt. De har dessutom mage att slussa sina mediokra updates via en "hyrkiosk" som retar gallfebern ur alla som sitter och betalar för streamingbiblioteket.

Hej! Tack för svar! Hur ser utbudet ut för science fiction serier? Ge gärna nåt exempel Kanske det som är mest intressant Finns andra säsongen av walking dead? Skvallra gärna

Permalänk
Medlem

Tyvärr finns i nuläget bara S1 av The Walking Dead (utan "Media Hint" vill säga), men det läggs till/låses upp nytt material oavbrutet. Igår såg jag t ex att de lagt till samtliga tio säsonger av Stargate SG-1, samtliga fyra säsonger av Stargate Atlantis o s v.

SciFi-exempel (förutom SG ovan vill säga):

Startrek originalserien (tre säsonger)
Firefly
Andromeda
Terra Nova
V
Roswell
4400
Fringe
Dr Who
Torchwood
Terminator - Sarah Connor Chronicles
Survivors
Dollhouse
...

Permalänk
Medlem

Funkar helt ok, dåligt utbud i Sverige dock. MEn det är enklat att fixa med http://www.unblock-us.com/ bara ändra din dns till deras och kör på. Gratis första veckan tror jag, sen kostar det ca 35,- i månaden.

Permalänk
Medlem

Jag blir mer och mer imponerad och glad över netflix, rekommenderas varmt!

Permalänk
Medlem

Skulle precis prova GRATISmånaden på Netflix, till att börja med blev jag förbannad på att jag ens skulle behöva registrera mitt kontokort för min GRATISmånad. Sen fanns det inte nog med pengar för en deposition för min GRATISmånad... Vi får se om jag testar det nåt när det kommit pengar på kontot...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Skulle precis prova GRATISmånaden på Netflix, till att börja med blev jag förbannad på att jag ens skulle behöva registrera mitt kontokort för min GRATISmånad. Sen fanns det inte nog med pengar för en deposition för min GRATISmånad... Vi får se om jag testar det nåt när det kommit pengar på kontot...

Mitt konto var tomt när jag registrerade mig och det fungerade iallafall. Men jag håller med dig om att det känns obehagligt att behöva registrera konto när det ska vara gratis.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Gillar också Netflix. Tekniskt bra och minimalistiskt gränssnitt. Sen att utbudet är si och sådär är godtagbart för 79kr månaden utan bindningstid. Finns ju en del sevärt, speciellt om man växlar mellan Amerikanska utbudet och svenska. Sen är det ju inte Netflix i sig som bromsar utbudet, det är ju rättigheterna för verken som sätter käpparna i hjulet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Mitt konto var tomt när jag registrerade mig och det fungerade iallafall. Men jag håller med dig om att det känns obehagligt att behöva registrera konto när det ska vara gratis.

Hm, det var underligt. Kanske är att jag ligger lite minus då jag räknade fel vid senaste tankningen av bensin i bilen kanske. Eller så får jag prova igen

Edit: Enligt kreditkortsföretaget finns det inte tillräckligt med pengar tillgängligt för en deposition. Använd ett annat kort. Gratis månad var det ja

Edit2: så nu har jag ett konto. Går det att på något sätt ändra storleken på materialet som är i 4:3 format till 16:9?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Jag har netflix med mediahint för usa utbud, och jag är oerhört nöjd. Jag använder det väldigt mycket. Bra videokvalitet, och väldigt skönt att inte behöva hålla koll på vilket avsnitt man såg senast, det gör netflix. Jag var missnöjd i början, då jag bara hade det Svenska utbudet, som är väldigt fattigt. Men när jag fixade det Amerikanska så blev jag oerhört nöjd istället.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Finns HIMYM på svenska netflix? För om det finns så skaffar jag det.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Finns HIMYM på svenska netflix? För om det finns så skaffar jag det.

Säsong 1-5 finns i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Säsong 1-5 finns i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, attans. Har sett alla förutom den senaste säsongen.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Finns HIMYM på svenska netflix? För om det finns så skaffar jag det.

Säsong 1-7 finns på amerikanska, så om man vill se dom senaste avsnitten är netflix inge bra även i USA.
Om det är vad man är ute efter får man försöka med andra tjänster...