Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2012

Passar minnet?

Hej alla glada och ledsna!
Jag planerar att upgradera datorn en smula och smälla i 24 GB ram. Men jag känner mig osäker på vilka minnen som passar till mitt moderkort...
Specifikt undrar jag om dessa minnen passar till detta moderkort.

Jag är helt säker på att de passar rent fysiskt. Spänning, frekvens osv stämmer också. Men ständigt när jag läser om ram-minnen så skriver folk att man måste kolla med tillverkaren vilka minnen exakt som passar. Jag hittar inte exakt dessa minnen i "Qualified vendor list", men tycker de borde passa?

Känner mig förvirrad. :S Passar de eller inte?

Ps. Framför allt undrar jag kring detta specifika fall, men jag vill gärna veta hur jag gör i framtida fall för att veta om ett minne passar eller ej

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Okt 2012

Det ska fungera

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2007

Bärbara [Dell Inspiron 14z (5423) Ultrabook]
Jobbets [nåt mög från Toshiba]
Stationära [Fractal Design R4] [Intel 3570K] [Be Quiet Straight Power 580W]
Övrigt [Sennheiser HD598] [Sennheiser PC 360 G4ME] [Sennheiser Momentum] [Iphone 4 32Gb] [Iphone 5c 16Gb]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Borgen1998:

Det ska fungera

Oh, så trevligt. Exakt hur vet man det om jag får fråga? Tänker att man inte alltid måste fråga smarta folk på forum för att kunna veta säkert...

Ja, det har jag. Eller asså, den första länken i listan har jag öppnat, och med en snabb sökning hittade jag inte exakt dessa minnen. Dock många andra corsair. Väldigt rörig lista :S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2006

Stämmer specifikationerna så passar minnet det är så standardiserat. Det behöver inte vara nåt speciellt märke på minnena eller liknande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gagnef
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Gunmoses:

Stämmer specifikationerna så passar minnet det är så standardiserat. Det behöver inte vara nåt speciellt märke på minnena eller liknande.

Det stämmer, i så gott som alla fall. Däremot finns det enstaka gånger då det uppstår problem. Det är för att helt eliminera risken för problem som man använder dessa listor såklart.

Jag har aldrig kollat på en lista över minnen och heller aldrig haft några problem

I7930@3.80 | GTX 580 | Intel 320 - 160 GB | 6 GB RAM | X58A-UDR3 (rev 1.0) | 650 WATT POWER

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av FX9:

...
Jag har aldrig kollat på en lista över minnen och heller aldrig haft några problem

Samma här

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2012

Jaha. Men då så. Man tackar så mycket!