Permalänk
Medlem

Halo 4 laggar

Jag spelar halo4 online och när jag spelar war games, oftast team så flyter spelet på skitbra inga problem. Men när jag spelar spartan ops med andra så laggar de nå förjävligt. Jag har ingen aning om varför. Nån annan som kanske vet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Det är inget plus/minus, de är på ett ungefär..." - Löjtnant i flygvapnet
[burk]

Permalänk
Medlem

http://cruellegaceyproductions.com/2012/11/26/halo-4-spartan-...

Kanske kan förklara lite? Vet inte själv då jag inte har det

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Ja dör va svaret. Men vad räknas som dålig uppkoppling? Senast jag körde nån koll hade jag typ 15 ner å 2 upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Det är inget plus/minus, de är på ett ungefär..." - Löjtnant i flygvapnet
[burk]

Permalänk
Medlem

Hastigheten i sig säger väldigt lite.
Ett spel behöver (nummer från luften) ca 10KB/s upp och ned vilket är väldigt låg hastighet om man tänker i ren bandbred. Men om det tar 10ms att skicka packeten eller 1000 ms är det som gör att det laggar.

Tänk dig vi säger satellit. Du kanske kan komma up i 1GB/s från det, men det skulle ta (nummer igen från luften) kanske 3 sekunder innan något händer, pga. den långa sträckan.
och 3 sekunder fördröjning när man spelar är ju sjukt mycket

Så hastigheten i sig (bandbredden) spelar nästan ingen roll alls om hur mycket/lite lagg man kommer ha i ett spel.

Sen måste det ju inte vara din uppkoppling som är problemet. Du kanske har någon med dig som sitter uppe i ett berg på ett 56k modem som har 800 mil till dig. Eller ja you get the point

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Samt att även om ni är 3st med fiber och låga Ms kan den sista personen få allt att lagga om hans internet suger.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Härja:

Ja dör va svaret. Men vad räknas som dålig uppkoppling? Senast jag körde nån koll hade jag typ 15 ner å 2 upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Hastighet och latens inte samma sak.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder