Xbox 360 mellandagsrea Elgiganten

Permalänk
Medlem

Xbox 360 mellandagsrea Elgiganten

Hej!

Någon mer än jag som varit på Elgiganten nu under mellandags rean, och fått riktigt dålig service av personalen?

Orkar ni inte läsa allt så kan ni gå längst ner till min riktiga fråga.

Jag var in där i slutet av förra veckan, och frågade vart alla konsoler var(hade sett på nätet att de sålde en Xbox 360 med lite tillbehör för 1290:-), den anställde sa då att jag var riktigt sent ute då de tog slut för ett tag sedan, och frågade då om de skulle få in flera snart, men fick till svar att jag skulle vända mig till Elgiganten.se och beställa där ifrån. Tyckte han kunde svarat på min fråga.

igår söndagen den 30e december åkte jag dit igen, dvs 2 dagar efter jag var där senast, för jag hörde av en polare att de får in lite grejer då och då.
Frågade samma kille igen om de fått in några konsoler, då drog han en djup suck och sa att de gått åt som smör i solsken, jag frågade då om han var säker på att de ej hade några på lagret för jag vet att förra året sa ena killen att de va slut på TV apparater, medans den andra körde ut en hel pall med TVn jag frågade efter. Men han sa åt mig att han ej hade tid , för han var tvungen att packa upp hörlurar de just fått in (låter skumt då de va en söndag), han sa även till mig denna gång att gå in å beställa konsolen via nätet. Jag åkte då hem och skulle beställa den, upptäckte då att den fanns i Lager i min Elgiganten butik (Borlänge), och att lagerstatusen uppdaterades för ca 2 timmar sedan, då hade de gått ca 4 timmar efter jag var där. Det måste betyda att de har ett stort lager, men vägrar packa upp, eller ge kunden information om lagerstatus. Misstänkte att de redan hade allt på lagret när jag var där för att de va söndag och klockan var över tre på eftermiddagen. Som sagt jag åkte hem och skulle beställa Xboxet, men de gick inte eftersom de ej skickar ut detta packet till kunder utan man måste ta sig till Butiken. Såg att de har rean fram till 1/1-2013 så tänkte, men bra då kan jag åka dit då, eftersom idag 31-12-2012 har jag fullt upp då vi får gäster. Men upptäckte för en stund sedan att den 1/1-2013 har de stängt hela dagen, och de gjorde mig riktigt förbannad.

så nu till min fråga, vet ni om detta erbjudandet endast gäller från 27/12-2012 till 1/1-2013, eller om de har funnits ett längre tag och kommer finnas även den 2/1-2013?. http://www.elgiganten.se/product/X360RKB00009BU5/xbox-360-4gb...

Tack på förhand &
GOTT NYTT ÅR PÅ ER!

Visa signatur

Dell Vostro 1700

Permalänk
Medlem

du kan nog ringa till elgiganten (var vänlig) och förklara hur det ligger till och att du gärna vill att dom skickar dig en xbox eftersom att killen i butiken gav dig fel information och sa att den skulle gå att beställa så löser dom det säkert :),

har dock aldrig varit med om så dåligt service, det har alltid varit så för mig att ifall dom är osäkra så får man bara följa med till en dator och så kollar dom upp det,

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lycka till. Elgiganten (och andra) lurar bara folk när det gäller erbjudanden. De köper in 1 av varje och säger att det är slut och hänvisar till en dubbelt så dyr vara. Jag vill inte peka ut Elgiganten men enligt mig är de värsta av alla. (Min erfarenhet)

Ta Alle22s förslag.

Visa signatur

Yamaha CR-2020 med Pioneer HPM-70 samt Stax ''new'' SR-3 tillsammans med Stax SRD-5sb.
Tandberg Huldra 10 med Pioneer HPM-40.

Permalänk
Medlem

tror nån har sagt att man måste köpa ett spel löst det räcker inte med att spelen ingår i paketet. blir dock ungefär samma pris som på elgiganten men endå

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fax110:

tror nån har sagt att man måste köpa ett spel löst det räcker inte med att spelen ingår i paketet. blir dock ungefär samma pris som på elgiganten men endå

inte helt säkert men ändå köper ts 12 månaders för 368kr så tjänar man på det endå https://www.spelbutiken.se/catalog/product/76851-xbox_360_liv...

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. jag tror att jag går efter Webhallens erbjudande, då Elgiganten just höjt erbjudandet från 1290;- till 1999:-.
Sedan kan jag ej ringa Elgiganten och tala om vad jag har för problem, då de öppnar imorgon hos kundcenter.

Visa signatur

Dell Vostro 1700

Permalänk
Medlem

Webhallens erbjudande såg ju mycket bättre ut nu när jag tittade närmre, trådlös handkontroll/headset ingår vad jag kunde se. samt två spel kommer med. Tack för tipset!!

Visa signatur

Dell Vostro 1700

Permalänk

Halo 4, Forza Horizon,
Dance Central 3, Nike+ Kinect Training
eller 12 månaders LIVE Guld krävs för att få 500kr tillbaka.

Spelen du fick till var skyrim och Forza horizon. Inte något av spelen som ger 500kr tillbaka. Forza 4 och Forza Horizon är 2 olika spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hazzelhoff:

Halo 4, Forza Horizon,
Dance Central 3, Nike+ Kinect Training
eller 12 månaders LIVE Guld krävs för att få 500kr tillbaka.

Spelen du fick till var skyrim och Forza horizon. Inte något av spelen som ger 500kr tillbaka. Forza 4 och Forza Horizon är 2 olika spel.

Dock så om han väljer 12 måndaders så tjänar han på det endå. 1395kr inlusive 12 månaders live så varför inte?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fjompex:

Webhallens erbjudande såg ju mycket bättre ut nu när jag tittade närmre, trådlös handkontroll/headset ingår vad jag kunde se. samt två spel kommer med. Tack för tipset!!

inga problem!