Hur lagar jag min Xbox 360-kontroll?

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2012

Hur lagar jag min Xbox 360-kontroll?

Tjenare Sweclockers!

Skulle behöva hjälp med min Xbox-kontroll vars B-knapp är väldigt "seg" av sig.
När jag klickar ner den så flyger den inte upp igen på det där härliga sättet som den borde göra utan det känns mer som jag klickar på en knapp av slime, hur fixar jag detta?

Jag har haft detta problem förut och då har jag inte orkat böka med den och köpt en ny men nu skulle jag helst vilja spara in ett par hundralappar.

All hjälp uppskattas!

Min åldrande men rakryggade vapendragare: [Fractal Design Define R3] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [EVGA Geforce GTX 1060 6GB SC OC] ≈ [Intel Core i7 2700K@4.8GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [16GB Corsair Vengeance Pro 2133MHz] ≈ [ASUS Sabertooth Z77] ≈ [Samsung Spinpoint F3 1TB] ≈ [Intel 520 180GB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Mar 2011

kolla på youtube där ligger det guider för att ta isär både xbox dosor och ps3 dosor
bättre du kollar på en av filmerna det är svårt att förklara då det brukar vara lite pilligt att göra

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 3.8GHz (4.4GHz turbo) Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD:OCZ Arc 100 240GB HDD1: WD Black 1TB HDD2: WD Blue 320GB Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: En sån man ringer med? (Xperia M4 Aqua)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av Uzanar:

Tjenare Sweclockers!

Skulle behöva hjälp med min Xbox-kontroll vars B-knapp är väldigt "seg" av sig.
När jag klickar ner den så flyger den inte upp igen på det där härliga sättet som den borde göra utan det känns mer som jag klickar på en knapp av slime, hur fixar jag detta?

Jag har haft detta problem förut och då har jag inte orkat böka med den och köpt en ny men nu skulle jag helst vilja spara in ett par hundralappar.

All hjälp uppskattas!

en liten droppe olja gör nog susen. gjort det på många sega knappar på mina handkontroller
. inte något som har gått sönder än

Stationär
Chassi Fractal design R4, Skärm ACER XB271HU 144Hz IPS GSYNCBräda Asus Z97-A USB 3.1, CPU Intel I7 4790K 4.5 Ghz , Minne 24gb corsair vengence LP 1866Mhz, SSD Samsung 850 pro 256gb, GPU EVGA GTX 1070 FTW . Nätagg Corsair RM750x 750w.

Mobil: Note 2 16gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av macbang:

en liten droppe olja gör nog susen. gjort det på många sega knappar på mina handkontroller

den är säkert bara skitig
varför kladda ner något med mer istället för att göra rent den?

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 3.8GHz (4.4GHz turbo) Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD:OCZ Arc 100 240GB HDD1: WD Black 1TB HDD2: WD Blue 320GB Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: En sån man ringer med? (Xperia M4 Aqua)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.1
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av macbang:

min xbox 360 kontroll gick sönder av en droppe 5-56 vid den analoga spaken

TS: köp en Torx 8 skruvmejsel och skruva upp kontrollen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

1. Skruva upp kontrollen och tvätta knappen.
2. Sluta spela med kladdiga fingrar.

xbox live