För att få så bra luftflöde som möjligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

För att få så bra luftflöde som möjligt

Som ni ser på bilden så har jag plats för 5 fläktar till. Pilarna jag ritat visar åt vilket håll jag hade tänkt att fläkten ska blåsa, frågetecknen gjorde jag för att se vad ni tycker om min idé och för att jag inte har några fläktar där.
Alltså en 140mm fläkt där bak, och en i taket. Observera att alla mina fläktar kommer vara 140mm. Samt 4st fläktar som blåser in, en i taket och två i fronten av chassit och en i botten. Just nu ligger processorn idle 38-40°C tror ni temperaturerna kommer sjunka mycket? Ge gärna era synpunkter, som tex att dra om kablarna osv..

CPU: i5 3570k @ 4.2 Mobo: ASrock z77 Extreme4 ATX GPU: GTX 680 SC HDD: 1TB Western Digital SSD: Samsung 830 128GB PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO Ram: Corsair 8GB 2x 4096MB Chassi: Fractal Design Define R4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2011

Det är en r4 va? En fråga angående chassit. Jag har för mig att man kan flytta den undre hårddiskburen lite till vänster. Hur långt då? Eller måste man flytta den hela vägen till fläktplatsen i botten?

Åter till din fråga. Angående två fläktar i toppen så tror jag att det är bäst att båda blåser ut. Och temperaturen kommer kanske sjunka någon grad men mer tror jag inte. Om du vill ha lägre temperaturer på processorn är det bättre att lägga pengarna på en ny kylare. Är det inte två fläktar i fronten redan förresten?

Skickades från m.sweclockers.com

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av FudgieCars:

Det är en r4 va? En fråga angående chassit. Jag har för mig att man kan flytta den undre hårddiskburen lite till vänster. Hur långt då? Eller måste man flytta den hela vägen till fläktplatsen i botten?

Åter till din fråga. Angående två fläktar i toppen så tror jag att det är bäst att båda blåser ut. Och temperaturen kommer kanske sjunka någon grad men mer tror jag inte. Om du vill ha lägre temperaturer på processorn är det bättre att lägga pengarna på en ny kylare. Är det inte två fläktar i fronten redan förresten?

Ja, det är en r4 hmm jag vet faktiskt inte om man kan flytta den lite till vänster tror faktiskt inte det, eftersom den ser ut att vara fastskruvad i chassit. Och nej, det är bara 1 fläkt i fronten den nedre som blåser på hårddiskarna.

CPU: i5 3570k @ 4.2 Mobo: ASrock z77 Extreme4 ATX GPU: GTX 680 SC HDD: 1TB Western Digital SSD: Samsung 830 128GB PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO Ram: Corsair 8GB 2x 4096MB Chassi: Fractal Design Define R4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av FudgieCars:

Jag kanske borde köpa en arctic silver 5 som fått väldigt bra betyg och verkar vara den bästa kylpastan (rätta mig gärna om jag har fel) Den lär ju sänka temperaturen litegrann med tanke på att jag kör med cooler master kylpastan som följde med kylaren.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

*Tråd låst*
Korspostning (skapande av flera trådar om samma ämne) är inte tillåtet.

Nya Projektet!
Snowy Winter Min flickr
FRAKTFRITT: inet.se FRAKTFRITT: alina.se
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.